    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno samochodu uszkodzonego
    Date: Sun, 4 Dec 2011 23:07:37 +0100

    news:4edbe8d0$0$8445$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale co miało kosztować te 3 tys (już nie mówiąc o 6), to radio, szyba czy
    > tłumik?
    > A może to auto było nowe, więc i układ wydechowy powinno mieć nowy?
    > Bo pewnie cena z książeczki uwzględniała fakt, że układy wydechowe w danym
    > roczniku jednak nowe nie są, a korozja w nich to pewnie wręcz norma.

    kolega na całe szczęscie mnie nie czyta, więc nie będę musiał dyskutować,
    jednak zwracam uwage na jeden fakt - to nie kosztorys dla ubezpieczyciela, a
    umowa K-S, a to zaś oznacza, ze umniejszenie ceny zakupu nie jest prostym
    odjęciem wartości częsci (i ewentualnie robocizny) ale także "zysku"
    wynikającego z tego, ze nowy nabywca musi to zrobić we własnym zakresie.

    Dla przykłądu - wartość auta 10tys zł
    Sprzedający i kupujący uzgadniają, ze do wymiany jest kilka rzeczy, które
    łącznie kosztują 2tys zł, a koszt wymiany to 500zł.
    Wartość tego samochodu to nie nie 7500 a powiedzmy 6-6,5 tys zł bo inaczej
    kupno auta nie ma większego sensu, wszak inaczej lepiej kupić sprawny za
    10tys i nie mieć kłopotu, bo a nóż przy okazji wymiany tych częsci trzeba
    będzie zrobić coś jeszczcze.

    Przykład tyczy sie sytuacji idealnych, kiedy na rynku panuje spora podaż
    takiego modelu. Sam fakt jest jednak niezaprzeczalny, jednak nie po raz
    pierwszy Cavallino nie bierze wszystkiego pod uwage i snuje jakieś dziwne
    teorie...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł