-
1. Data: 2011-12-03 23:16:02
Temat: Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera
Od: furi <s...@g...com>
Witam
Wymiane szyby i kwestie poduszek powietrznych omawialismy kilka dni
temu, teraz przyszedl czas na ostatni etap doprowadzania mojego
samochodu do pelnej sprawnosci - silnik.
Troche histori:
Jakos w czerwcu padla mi pompa paliwa, wymienilem na nowa. Po jakims
czasie zauwazylem ze silnik jest jakby slabszy i lekko szarpie przy
gazie wcisnietym w podloge, mniej wiecej w tym samym czasie zapalila sie
kontrolka. Pojechalem na diagnoze - sonda lambda. OK z tym mozna
jeździc, poczekam az bede w Polsce, kupie taniej niz w Irlandii. Splot
roznych okolicznosci spowodowal, ze jezdzilem tak do poczatku listopada.
Kiedy sonda zostala zmieniona na nowa problemy z moca nie ustaly i po
kilku dniach znow kontrolka. Pojechalem do goscia ktory szybko ogarnal,
ze to nie sonda byla problemem tylko paproch w regulatorze cisnienia
paliwa, ktory powodowal ze bylo ono za niskie(pewnie wpadl tam jak
wymienialem pompe). Po naprawieniu tego silnik znow chodzi jak nalezy.
Nie cieszylem sie dlugo - po tygodniu znow kontrloka. Tym razem sondy
sie juz nie czepia, sa dwa bledy:
1. 443 TWC efficiency
Pogoglalem i wychodzi na to ze katalizator padl - pewnie od jezdzenia 5
miechow na zbyt ubogiej mieszance go wypalilo. Ale czy jest mozliwosc,
ze to druga lamda za katem padla i komputer tego nie wykryl tylko wydaje
mu sie ze katalizator zdechl? Probowac wymienic ta sonde (na taka ze
szrotu na probe) czy od razu organizowac nowy katalizator?
2. 612 tank system
Tu juz goglowanie slago sie sprawdza, znalazlem tylko jakies
przebakiwanie, ze ten blad oznacza "maly wyciek z ukladu paliwowego".
Prawda to? Jak komputer to liczy? Na podstawie czasu otwarcia
wtryskiwaczy przez kilka dni liczy ile powinien zuzyc, a potem porownuje
to ze wskazaniami poziomu paliwa czy co? Wokol ani w srodku samochodu
nie smierdzi paliwem, wiec wyciek wydaje mi sie malo prawdopodobny.
Szukac go (jak tak to gdzie najprawdopodobniej), czy od razu jechac na
szrot po nowy miernik poziomu paliwa w baku?
PS: z gory przepraszam za orty jesli sie jakies pojawily, ale
sprawdzanie pisowni podkresla mi wszystko jak pisze bez ogonkow.
pozdrawiam
-
2. Data: 2011-12-03 23:23:23
Temat: Re: Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera
Od: furi <s...@g...com>
W dniu 2011-12-03 22:16, furi pisze:
>
> 2. 612 tank system
> Tu juz goglowanie slago sie sprawdza, znalazlem tylko jakies
> przebakiwanie, ze ten blad oznacza "maly wyciek z ukladu paliwowego".
> Prawda to? Jak komputer to liczy? Na podstawie czasu otwarcia
> wtryskiwaczy przez kilka dni liczy ile powinien zuzyc, a potem porownuje
> to ze wskazaniami poziomu paliwa czy co? Wokol ani w srodku samochodu
> nie smierdzi paliwem, wiec wyciek wydaje mi sie malo prawdopodobny.
> Szukac go (jak tak to gdzie najprawdopodobniej), czy od razu jechac na
> szrot po nowy miernik poziomu paliwa w baku?
>
Zapomnialem o jednym - wskaznik poziomu paliwa czasem bez powodu zaczyna
pokazywac o kreske za malo (jest 8 kresek) po ponownym odpaleniu
samochodu jest znow OK. Myslalem czy to moze byc powod ale takie zmiany
to by chyba raczej powodowaly blad "duzy wyciek z ukladu paliwowego").
Sam juz nie wiem, napiszcie co o tym sadzicie.
pozdrawiam
-
3. Data: 2011-12-04 15:40:06
Temat: Re: Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-12-03 23:23, furi pisze:
> W dniu 2011-12-03 22:16, furi pisze:
>>
>> 2. 612 tank system
>> Tu juz goglowanie slago sie sprawdza, znalazlem tylko jakies
>> przebakiwanie, ze ten blad oznacza "maly wyciek z ukladu paliwowego".
>> Prawda to? Jak komputer to liczy? Na podstawie czasu otwarcia
>> wtryskiwaczy przez kilka dni liczy ile powinien zuzyc, a potem porownuje
>> to ze wskazaniami poziomu paliwa czy co? Wokol ani w srodku samochodu
>> nie smierdzi paliwem, wiec wyciek wydaje mi sie malo prawdopodobny.
>> Szukac go (jak tak to gdzie najprawdopodobniej), czy od razu jechac na
>> szrot po nowy miernik poziomu paliwa w baku?
>>
>
> Zapomnialem o jednym - wskaznik poziomu paliwa czasem bez powodu zaczyna
> pokazywac o kreske za malo (jest 8 kresek) po ponownym odpaleniu
> samochodu jest znow OK. Myslalem czy to moze byc powod ale takie zmiany
> to by chyba raczej powodowaly blad "duzy wyciek z ukladu paliwowego").
> Sam juz nie wiem, napiszcie co o tym sadzicie.
> pozdrawiam
Wątpię żeby komputer liczył ile powinien zużyć i porównywał z tym co
ubyło ze zbiornika, już szybciej liczy to sprawdzając ciśnienie w
układzie/na listwie i jest niezgodne z oczekiwanym, może zawór zwrotny
nie trzyma?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis