  • 1. Data: 2009-06-01 18:34:43
    Temat: [Kupie] XJ600s/CB-500/ER-5/GPZ-500/...
    Od: "Piotr Chamernik :: CHAMER" <n...@s...com>

    Witam,

    nadszedl dla mnie czas na zakup moto i choc nie jestem jeszcze do konca
    zdecydowany (czy w tym sezonie czy dopiero w przyszlym - finanse...), to
    jesli ktos mialby cos malego z dobrej reki, to moze mialoby to wplyw na
    decyzje :)

    Szukam czegos do ok. 6 - 6,5K, chodzi o moto dla poczatkujacego. Chetnie
    mala dywersja, ale rowniez CB-500, ER-5, GPZ-500 czy podobny sprzet (jestem
    otwarty na ew. propozycje :) GS-500 i jajko niestety nie podobaja mi sie
    zbytnio wizualnie (sorki jesli kogos urazilem, bo to dobre moto, ale... choc
    nie mowie 'nie' na 100% ;)

    Przyznam szczerze, ze chodzi mi o sprzet w dobrym stanie technicznym od
    kogos z grupowiczow (lub znajomych grupowiczow). Przegladalem Allegro, ale
    znikoma wiedza techniczna w tej dziedzinie raczej nie pomoze mi kupic
    sztuki, ktora bezproblemowo posluzy 3-4 lata, az nie wyrobie sobie
    konkretnego kierunku na przyszlosc...

    Jakby ktos cos/gdzies slyszal, to prosilbym info na grupie lub maila na
    konto chamer w domenie post.pl
    Najchetniej z okolic Lodzi / Wawy, jak juz moge pomarudzic.

    PS. I przepraszam za spam :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Chamernik :: CHAMER

  • 2. Data: 2009-06-01 21:02:16
    Temat: Re: [Kupie] XJ600s/CB-500/ER-5/GPZ-500/...
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "Piotr Chamernik :: CHAMER" <n...@s...com> napisał(a):

    > nadszedl dla mnie czas na zakup moto i choc nie jestem jeszcze do konca
    > zdecydowany

    to w koncu nadszedl czy jeszcze nie nadszedl? ;)

    > Szukam czegos do ok. 6 - 6,5K, chodzi o moto dla poczatkujacego. Chetnie
    > mala dywersja, ale rowniez CB-500, ER-5, GPZ-500 czy podobny sprzet
    > (jestem otwarty na ew. propozycje :)

    Moim zdaniem kazdy z wymienionych przez ciebie sprzetow jest OK na pierwsze
    moto i do nauki jazdy - a zaden nie ma na tyle istotnej przewagi nad
    pozostalymi by w dluzszej perspektywie mialo to jakiekolwiek znaczenie -
    bierz to co ci sie podoba i jest w dobrym stanie technicznym.

    I jeszcze uwaga - "dywersja" na okreslenie XJ jest nazwa niepoprawna, a
    dlaczego - to juz poszukaj sam w slowniku co znaczy slowo "diversion"

> [...]
    > znikoma wiedza techniczna w tej dziedzinie raczej nie pomoze mi kupic
    > sztuki, ktora bezproblemowo posluzy 3-4 lata, az nie wyrobie sobie

    3-4 lata to doprawdy dlugi okres jak na pierwsze moto. Kup raczej z
    zalozeniem 1-2 sezony (zwlaszcza ze obecny juz w pelni). Co do wyboru
    okreslonego egzemplarza, to nie licz ze grupowicze wykonaja za ciebie
    robote - sam musisz sie dowiedziec na co zwrocic uwage, poogladac,
    przejechac sie, ewentualnie znalezc mechanika ktory ci w tym pomoze.

    > Najchetniej z okolic Lodzi / Wawy, jak juz moge pomarudzic.
    > PS. I przepraszam za spam :)

    Niestety nie mam na oku zadnego z wymienionych przez Ciebie sprzetow. Jak
    wpadnie ci w oko cos z okolic srodkowej wielkopolski to moge podejrzec.

    Powodzenia w poszukiwaniach !

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 3. Data: 2009-06-01 21:34:13
    Od: "Piotr Chamernik :: CHAMER" <n...@s...com>

    Użytkownik "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te> napisał w
    wiadomości news:0f103d5fd395ef2ca181be0566530ce4@news.home.net.
    pl...

    Dzieki za odzew :)

    > to w koncu nadszedl czy jeszcze nie nadszedl? ;)

    Chyba nadszedl, juz mam dosc czekania... Wykupilem troche jazd dla
    przypomnienia, ale za duzo juz sie tak nie naucze, czas samemu zaczac
    jezdzic na swoim... Mialem z 10 lat przerwy po jezdzie na ETZ i jazdy w
    szkole naprawde duzo mi daly... A doswiadczenie tez w sumie liche nabylem
    kiedys, wiec wlasciwie jestem poczatkujacy...

    > I jeszcze uwaga - "dywersja" na okreslenie XJ jest nazwa niepoprawna, a
    > dlaczego - to juz poszukaj sam w slowniku co znaczy slowo "diversion"

    Wiem, wiem, zreszta byla juz tu dyskusja o tym kiedys. Ale prawie wszyscy
    tak mowia i rozumieja, okreslenie jakos zyje w narodzie, wiec swiadomie
    powtorzylem ten blad... W sumie jak jestem swiadomy to wiem, ze nie
    powinienem ;)

    > 3-4 lata to doprawdy dlugi okres jak na pierwsze moto. Kup raczej z
    > zalozeniem 1-2 sezony (zwlaszcza ze obecny juz w pelni).

    Chcialbym, ale to bedzie zalezec od finansow, a na razie sporo wydatkow mam
    ;/ Zobaczymy...

> [...]
    > robote - sam musisz sie dowiedziec na co zwrocic uwage, poogladac,
    > przejechac sie, ewentualnie znalezc mechanika ktory ci w tym pomoze.

    Zdaje sobie sprawe, to raczej bylo pytanie na zasadzie 'moze ktos akurat
    ma'. Poczytalem rozne arty 'jak kupowac' i przejrzalem sporo ogloszen,
    jednak sam wiesz ze 'z polecenia' zawsze latwiej i pewniej. A do stalych
    bywalcow grupy jakos zaufanie sie ma wieksze... A szczerze przyznam, ze
    przeraza mnie fakt, ze nawet jako laik zauwazam w wielu ogloszeniach sporo
    rzeczy, ktore wskazuja ze sprzedajacy 'troche' mija sie z prawda ;/

    > Niestety nie mam na oku zadnego z wymienionych przez Ciebie sprzetow. Jak
    > wpadnie ci w oko cos z okolic srodkowej wielkopolski to moge podejrzec.
    >
    > Powodzenia w poszukiwaniach !

    Dzieki, jesli sie uda to nie omieszkam sie pochwalic :) Bede szukal,
    niestety znajomi maja na wydaniu sprzety poza moim zakresem finansowym oraz
    umiejetnosciami ;(

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Chamernik :: CHAMER

  • 4. Data: 2009-06-02 07:25:07
    Temat: Re: XJ600s/CB-500/ER-5/GPZ-500/...
    Od: t...@g...com

    Cześć.
    Mam cb500 do sprzedania. (cena 6500zł)
    To jest mój zadbany motocykl. Służyła mi 4 lata (ok 20 tys. km). Ten
    sezon to jest już 5-ty.
    Obejrzyj sobie fotki:
    http://www.bikepics.com/members/ditron/93cb500/
    (pierwsze 2 są przed malowaniem)
    Kupiłem ją w Anglii i zajechałem na niej do PL - na trasie na prawdę
    doceniłem wartość owiewki.
    Odmalowałem bo kolor owiewki był nieco inny od całej reszty poza tym
    chciałem coś fajnego zrobić za pieniądze zarobione w UK.
    Rocznik 94, dokumenty z Anglii potwierdzają prawdziwość przebiegu
    licznikowego (teraz ok. 60 tys. km).
    Na dzień dzisiejszy do zrobienia jest tylko synchronizacja gaźników.
    Zresztą pewnie zrobię to jeszcze w tym sezonie.
    Wszystko (co trzeba) poza tym jest na bieżąco serwisowane i
    wymieniane.
    Aktualnie zakładam nowe kolektory wydechowe i tłumik.
    W motocyklu jest scottoiler - napełniasz to co jakiś czas olejem i
    masz smarowanie łańcucha podczas jazdy - przedłuża to żywotność
    łańcucha i wykonuje za Ciebie niewygodną robotę.
    Do motocykla jest bagażnik, zestaw narzędzi, książka użytkownika i
    książka serwisowa Haynes.
    Założony jest też filtr powietrza marki K&N - dożywotnia gwarancja -
    podobno tylko się go co jakiś czas wyjmuje i czyści (dopiero go
    założyłem w tym sezonie wiec nie wiem jeszcze).
    Na plus motocykla jest jeszcze to, że rocznik 94 to produkcja w
    Japonii. Późniejsze roczniki były produkowane we Włoszech i jakość już
    była gorsza (tzn. rdzewiały m. in. wewnątrz zbiorniki paliwa).
    Motor jest do obejrzenia w Gdańsku lub w Bydgoszczy ponieważ często
    się nim przemieszczam po tej trasie.
    Jeśli jesteś zainteresowany to odpisz na mial'a.
    Aha jak widzisz jako pierwszy motor służy mi już 5-ty rok bo jest to
    dobra maszyna. Na pewno lepsza od GS-a czy GPZ-ta.
    Pamiętam, że wahałem się nad XJ-600 ale wszystko wyjaśniło się jak
    wsiadłem na cb i poczułem się jak "w swoim siodle".
    Zapraszam na oględziny i przymiarki dopóki nie wystawiam na Allegro.
    Pozdro

  • 5. Data: 2009-06-02 08:54:01
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "primuss" napisał :
    > I jeszcze uwaga - "dywersja" na okreslenie XJ jest nazwa niepoprawna, a
    > dlaczego - to juz poszukaj sam w slowniku co znaczy slowo "diversion"

    Czy ja wiem ?
    diversion
    n, rodz. n
    1 objazd
    2 dywersja
    3 odwracanie
    4 rozrywka
    5 ubawienie
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 6. Data: 2009-06-02 09:26:13
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Wojciech G. wrote:

    > Czy ja wiem ?
    > diversion
    > n, rodz. n
    > 1 objazd
    > 2 dywersja
    > 3 odwracanie
    > 4 rozrywka
    > 5 ubawienie

    6. Model Yamahy o kodowej nazwie XJ600N/S ze zjebanym odpalaniem po
    dłuższym postoju i z totalnym brakiem kultury pracy silnika, popularny
    wśród młodych stażem motocyklistów, którzy nie wiedzą czego chcą więc
    kupują niewiadomoco.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 7. Data: 2009-06-02 12:26:57
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 11:26:13 +0200, Marcin Gardeła <d...@g...pl>
    wrote:

    >6. Model Yamahy o kodowej nazwie XJ600N/S ze zjebanym odpalaniem po
    >dłuższym postoju

    Te pozniejsze, z elektryczna pompa tez?

    > i z totalnym brakiem kultury pracy silnika

    He? Akurat XJ6 chodzi całkiem ładnie o ile nie ma bardzo powyciąganych
    łańcuchów. Musi trupa miałeś ;)

    >popularny
    >wśród młodych stażem motocyklistów, którzy nie wiedzą czego chcą więc
    >kupują niewiadomoco.

    Eee, desperujesz. Przecie toto wcale az tak bardzo sie nie rozni od
    dewila ;) To swietny motocykl do miasta - lekki i zwrotny jak
    piecsetka R2 , ale jednak R4 i można tym pojezdzic i turystycznie.
    Proste jak cep, tanie, bezproblemowe, z dobrym dostępem do wszystkiego
    (to jest mój ulubiony motocykl do serwisowania).

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 8. Data: 2009-06-02 16:57:28
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    > Jakby ktos cos/gdzies slyszal, to prosilbym info na grupie lub maila na
    > konto chamer w domenie post.pl

    moze sprobuj na dedykowanych forach? np:

    http://cb500.pl/viewforum.php?f=32

    albo

    http://www.mojekawasaki.pl/viewforum.php?f=13

    i tak sa wystawiane na allegro, ale historie maja w miare normalna i
    do sprawdzenia

    scibor
    czarna perla

  • 9. Data: 2009-06-02 20:22:14
    Od: "Henio" <a...@k...com>

    Aha jak widzisz jako pierwszy motor służy mi już 5-ty rok bo jest to
    dobra maszyna. Na pewno lepsza od GS-a czy GPZ-ta.

    a w czym lepszy od GPZ?

  • 10. Data: 2009-06-02 20:27:42
    Od: t...@g...com

    On 2 Cze, 22:22, "Henio" <a...@k...com> wrote:
    > Aha jak widzisz jako pierwszy motor służy mi już 5-ty rok bo jest to
    > dobra maszyna. Na pewno lepsza od GS-a czy GPZ-ta.
    >
    > a w czym lepszy od GPZ?

    w sumie nie wiem :]
    hmm chyba chodzilo o ER5?