  • 31. Data: 2019-09-20 20:17:21
    Temat: Re: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 19:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    >
    > A moze powinien uczciwie opisywac własciwiości?
    > Np: chcesz przejechac bezawaryjnie 300kkm - musisz rozgrzewac auto
    > zgodnie z procedura i nie uzywac maksymalnej mocy przez wiecej niz 5%
    > czasu
    > W przypadku gdy uwazasz moc maksymalna 15% - dajemy ci gwarancje na 50kkm
    > itp itd.
    >
    > Czułbys sie wtedy spokojniej?
    >
    > Ja po prostu uwazam, ze takie sytuacje jak w przypadku VW 2.0 nie maja
    > nic wspolnego ze spokojem. Jak kupie uzywanego 10 latka i padnie mi
    > silnik to go naprawie za 3-4 kPLN. A tu? ile kosztuje wymiana? 20kPLN?

    Aktualnie mam dwa koreańce. W sportage z 2013 roku (czyli po 6 latach i
    120kkm) zapaliło mi się kilka kontrolek na tablicy. Zadzwoniłem do ASO -
    "Pan przyjedzie", zdiagnozowali, że uszkodził się jakiś czujnik w piaście,
    wymienili na gwarancji łożysko, czujnik, piastę i coś jeszcze. Faktura na
    ponad 2k.
    To jest właśnie mój święty spokój. Za rok na jesieni sportage będzie na
    sprzedaż - bo skończy mu się gwarancja.
    Jaki jest sens kupowania nowego auta z 2 letnią gwarancją kiedy na rynku
    są producenci dający 3, 5 lub 7 lat gwarancji? VV to skrajny przypadek,
    patologia - mająca się nijak do rynku nowych aut.
    Ty na podstawie jednego, dwóch producentów wyciągasz wnioski z całej
    branży samochodowej.

    TG

  • 32. Data: 2019-09-20 21:01:08
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 12:59:52 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > auto jest uzytkowane przez min 10 lat i powinno dawac spokój przez ten
    > czas to moze przynajmniej za niektore elementy tyle powinien odpowiadac

    O tu sie zgodze.
    Tylko praktycznie to trudne.
    Bo jak udowodnic ze blok pekl od wady fabrycznej a nie od pilowania auta?
    Jak zmierzyc ze cisnienie na panewce za male a nie ze bylo jechane na starym oleju ze
    smieciami?

> [...]
    > czasu
    > W przypadku gdy uwazasz moc maksymalna 15% - dajemy ci gwarancje na 50kkm

    No, mozna nawet dodac automat co pilnuje zebys nie pilowal auta. Albo logowac uzycie
    jak w tesli. Tyle ze to sie znowu klientowi nie spodoba, bo moze monitor
    zakwalifikuje razne ruszanie z podporzadkowanej jako pilowanie silnika?

> [...]
    > nic wspolnego ze spokojem. Jak kupie uzywanego 10 latka i padnie mi
    > silnik to go naprawie za 3-4 kPLN. A tu? ile kosztuje wymiana? 20kPLN?

    No ale wtedy powinna zadzialac gwarancja. No ale sa problemy jakie opisalem wyzej.

    Ale moze na koniec:

    Skoro te nowe auta takie kiepskie to jakim cudem jednak mamy zasob starszych ktore
    calkiem dobrze jezdza? ;)

  • 33. Data: 2019-09-20 21:12:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 20 Sep 2019 20:17:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jaki jest sens kupowania nowego auta z 2 letnią gwarancją kiedy na rynku
    > są producenci dający 3, 5 lub 7 lat gwarancji?

    Strzelam: cena?

    Ile kosztuje najtańszy samochód z gwarancją na 7 lat?

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-09-20 21:33:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 20 Sep 2019 12:01:08 -0700, sczygiel wrote:
> [...]
    > logowac uzycie jak w tesli. Tyle ze to sie znowu klientowi nie spodoba,
    > bo moze monitor zakwalifikuje razne ruszanie z podporzadkowanej jako

    Ale to przecież już jest. W jakiejś instrukcji (chyba od Dustera, ale
    niczego sobie odciąć nie dam) widziałem listę rzeczy, które loguje
    kalkulator. Były tam pozycje typu "obroty ponad xxxx rpm przez ponad xx
    sekund", "jazda z niedostatecznym poziomem oleju" czy też "przekroczenie
    130 km/h przed przebiegiem 1000 km".

    Mateusz

  • 35. Data: 2019-09-20 23:04:00
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 14:33:13 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > kalkulator. Były tam pozycje typu "obroty ponad xxxx rpm przez ponad xx
    > sekund", "jazda z niedostatecznym poziomem oleju" czy też "przekroczenie

    No wiec widzisz, producent sie przygotowal. I wg Budzika te info powinno sluzyc
    klientowi. Znaczy sie taki log jest czysty a silnik popekal - wymiana gwarancyjna.

    Ale w praktyce jest tak ze producent sie wypnie i powie ze silnik uszkodzony bo
    uzytkownik popsul i oni gwarancyjnie naprawiac nie beda i co im zrobisz?
    Tak przynajmniej wynika w przypadku tego VW i ecoboostow w mustangach.

    Hondy civic mialy taki problem i w usa byla na to akcja. I tam tez sie obilo o sady i
    insytyucje. Honda sama sie nie poczuwala...

  • 36. Data: 2019-09-21 06:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Strzelam: cena?
    >
    > Ile kosztuje najtańszy samochód z gwarancją na 7 lat?

    Dochodzi konieczność serwisowania w ASO.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-09-21 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > przypadek, patologia - mająca się nijak do rynku nowych aut.
    > Ty na podstawie jednego, dwóch producentów wyciągasz wnioski z całej

    Nie wyciagam wniosków tylko wskazuje konkretna sytuacje.
    Wspominałem wczesniej o fordzie focusie z silnikiem 1.0 który padł przy
    przebiegu ponizej 150kkm. Tam tez jest problem konstrukcyjny.
    Na szczescie znajomy wykupił przedłuzona gwarancje i mu wymienili. Ledwo
    ledwo sie załapał. Miał szczescie.

    Przypominam ze ostatnio pokazywane tu wyliczenia wskazywały ze ten spokój
    kosztuje minimum 2x tyle co uzywane, starsze auto. I gdyby było tak, ze
    kosztuje 2x wiecej i rzeczywiście masz problem z głowy to spoko.
    Niestety zdarzaja sie wyjątki.

    Dwie znane mi osoby kupiły nowe forcy dustomy. W obydwu przy stosunkowo
    niewielkich przebiegach padł DPF (w pierwszym albo drugim roku
    uzytkowania)
    Jak sadzisz - producent wymienił w ramach gwarancji?
    A cena nowego? Absurdalna... Tak jakby auto sie z kilkunastu dpfów
    składało...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 38. Data: 2019-09-21 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > Bo jak udowodnic ze blok pekl od wady fabrycznej a nie od pilowania
    > auta? Jak zmierzyc ze cisnienie na panewce za male a nie ze bylo

    Sprawdzenie czy auto było piłowane w dzisiejszych czasach to zaden
    problem - wszystko jest w komputerze.
    Mozna pojsc dalej i zaproponowac klientowi ze jezeli chce taka
    rozszerzona gwarancje to musi sie zgodzic na przesyłanie danych online do
    serwisu.

> [...]
    > spodoba, bo moze monitor zakwalifikuje razne ruszanie z
    > podporzadkowanej jako pilowanie silnika?

    Nie chodzi przeciez o to zeby nie uzywac maksymalnej mocy.
    Chodzi tylko o to zeby jasno powiedziec, ze jezeli bedzie sie to robiło
    za czesto to silnik wytrzyma mniej. I okreslic ile wytrzyma.

> [...]
    >
    > Ale moze na koniec:
    >
    > Skoro te nowe auta takie kiepskie to jakim cudem jednak mamy zasob
    > starszych ktore calkiem dobrze jezdza? ;)

    Obecnie sredni wiek uzywanego auto to pewnie około 10 lat.
    czyli najczesciej kupujemy auta z lat 2008-2010. To był ostatni czas
    zanim zaczeli wkładac do aut pierdylion nowych psujacych sie rzeczy (w
    zaleznosci od modelu oczywiscie, jeden wczesniej, drugi pozniej, ale
    dokładnie w tym okresie)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 39. Data: 2019-09-21 08:45:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2019 20:17:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]

    > ponad 2k.
    > To jest właśnie mój święty spokój. Za rok na jesieni sportage będzie na

    Rozumiem, ze tych 2k nie zaplaciles ?

    > Jaki jest sens kupowania nowego auta z 2 letnią gwarancją kiedy na rynku
    > są producenci dający 3, 5 lub 7 lat gwarancji? VV to skrajny przypadek,
    > patologia - mająca się nijak do rynku nowych aut.

    Ciagle jeszcze znaczacy producent.
    Ale widac trzeba patrzec pragmatycznie - skoro robicie takie dobre
    auta, to poprzyjcie gwarancją :-)

    Nawiasem mowiac
    https://www.vw.com/warranty/

    Mozna ? Mozna ... jak rynek wymaga.

    A oprocz rynku oni maja jeszcze sady i instutucje chroniace
    konsumentow.

    J.

  • 40. Data: 2019-09-21 08:47:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Sep 2019 16:59:55 GMT, Budzik napisał(a):

    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wadliw
    e-silniki-20-tdi-cfca-czy-producent-poczuwa-sie-do-w
    iny/n40027g

    a propos
    https://spidersweb.pl/autoblog/polonez-caro-plus-tes
    t/