  • 91. Data: 2016-02-09 00:34:03
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Też mi się nie chciało uczyć, więc od przeszło dwudziestu
    > lat używam tego samego. Jednak nikt mi nie musi specjalnych pisemek
    > mailem przesyłać, czytam wszystko jak leci, czy unikod, czy iso, czy
    > jeszcze coś innego. Cóż to za cudo, ten program?

    Może to coś konsolowego jak slrn? Pine?
    Tylko co wtedy z papeterią, obrazkami?
    Mi również Ohm Sign użyty w poście usenetowym nie imponuje, po prostu zapis:
    0,1 ? jest hmm, bardziej naturalny niż np. 0,1 oma. Moim zdaniem jest
    lepszy.

  • 92. Data: 2016-02-09 00:43:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Tuesday, February 9, 2016, 12:03:19 AM, you wrote:

    > °C

    Ze stopniem Celsjusza jest taki problem, że nie każdy font go ma :( A
    - co gorsze - nawet jak ma, to tak jakby nie do końca. Według Tablicy
    znaków nie ma °C jako pojedynczego znaku ale jednak jest według innych
    programów w tym samym foncie :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2016-02-09 00:50:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Tuesday, February 9, 2016, 12:03:19 AM, you wrote:

    > °C

    Przy ustawieniu fonta na Lucida Sans Unicode jest piękny °C - czyli °C
    jako jeden znak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2016-02-09 01:05:16
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > - co gorsze - nawet jak ma, to tak jakby nie do końca. Według Tablicy
    > znaków nie ma °C jako pojedynczego znaku ale jednak jest według innych

    Tablica znaków jest przydatna :-D
    ? us uV kV MV mW kW uA mA MB GB pF nF uF kg Hz kHz MHz GHz km^2 m/s lx log dB PPM ?
    ? 1/3 2/3 1/5 2/5 3/5 4/5 1/6 5/6 1/8
    3/8 5/8 7/8 kPa m/s^2 GPa rad/s

    Symbolu dzwonka się nie spodziewałem, ale widocznie twórcy UTF-8 pomyśleli o
    wszystkim.

  • 95. Data: 2016-02-09 01:14:12
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Przy ustawieniu fonta na Lucida Sans Unicode jest piękny °C - czyli °C
    > jako jeden znak.

    Poszukaj fonta Terminus. Wygląda ,,mocno technicznie".

  • 96. Data: 2016-02-09 01:18:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2016 00:50:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Przy ustawieniu fonta na Lucida Sans Unicode jest piękny °C - czyli °C
    > jako jeden znak.

    Taa - dobre w Wordzie i moze w pdf, ale czy dobre w Internecie ?
    Wszak odbiorca moze nie miec tej czcionki, nie miec windowsa, miec
    drukarke.

    Swoja droga - nie wiem jak to zrobiles, ale 40tude pokazuje ten
    znaczek. Widac, ze uzywa wtedy innej czcionki niz na innych postach,
    ale czemu mialby akurat Lucida ?

    Nie wiem co wysle, teraz przy pisaniu odpowiedzi w pokazuje mi
    kwadracik.

    J.

  • 97. Data: 2016-02-09 01:52:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "JDX"

    [...]
    > Prawda jest taka, że dopóki będą czytacze/pisacze z różnych wynalazków,
    > których większość powinna być już dawno w muzeum doputy będą protesty
    > przed utf8.
    Eee, to nie o archaiczne wynalazki chodzi tylko oporność ludzi na
    ,,nowości" takie jak np. UTF-8. Ba, niektórym to trudno uwierzyć, że z
    klawiatury komputera z łatwością można wpisać podstawowe polskie znaki. :-D

    A tak swoją drogą to dziwią mnie jełopy z sieci komórkowych którzy
    rozsyłają jakieś tam ichnie sesemesy informacyjne bez polskich znaczków
    podczas gdy chyba nikt w Polsce (i za granicą) nie ma telefonu który nie
    rozumie UTF-8. :-D
    ---
    Ale Unikod w telefonie nie jest kodowany w UTF-8

  • 98. Data: 2016-02-09 08:09:06
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-06 o 13:18, Mario pisze:

    > Oby był lepszy. Jednak miernik po przejściach uznać za referencyjny to
    > nie jest dobry pomysł.

    No to mam kolejny miernik. Włączam pomiar rezystancji a on mi pokazuje
    symbol temperatury. Ale dobra, wystarczy precyzyjnie ustawić pokrętło
    we właściwym miejscu i jest rezystancja. Kilka rezystorów sprawdziłem
    i wydawało się nieźle (z MAŁYM ale). Potem z jakiegoś powodu
    kompletnie nie reagował na rezystor 10k ale po pewnym czasie mu
    przeszło. Przy rezystorze 22 wynik skakał w okolicy 100 om ale też
    w końcu mu przeszło. Niestety po początkowej euforii przyszła
    refleksja i zwątpienie. Co z tego, że wyniki są z grubsza poprawne
    (poprawne co do rzędu wielkości) skoro np 22 omy wyświetlają
    się jako 35 i potem wynik systematycznie maleje. 10k zaczyna się
    od 12 i tak samo wynik powoli leci w dół. Podobne wątpliwości
    mam chociażby do napięcia stałego, które za każdym razem
    wydaje się płynąć w gorę lub w dół. Ale przy baterii tego efektu
    nie zaobserwowałem (oprócz mocno wyeksploatowanej baterii 9V
    w przypadku której napięcie leci w dół) więc może to wina źródła
    tego napięcia. Używam do testów różnych zasilaczy impulsowych.

    Kompletnie nie chce mi się wierzyć, że kolejny miernik jest uszkodzony.
    Co ja źle robię ? Może jednak zasilania go z zasilacza przez złącze
    bateryjne to zły pomysł ? Nie chce kupować kompletu baterii za kolejne
    30 zł. Testowałem 3 komplety kabli pomiarowych.

    Przy okazji sprawdziłem ten drugi miernik i tam z kolei 22 omy mają 14.

  • 99. Data: 2016-02-09 09:15:24
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-09 01:52, re wrote:
    [...]
    > Ale Unikod w telefonie nie jest kodowany w UTF-8
    Słusznie, masz rację. Ale to wcale nie wpływa na moją opinię na temat
    operatorów.

  • 100. Data: 2016-02-09 10:35:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Czarkowski napisał:

    > Może to coś konsolowego jak slrn? Pine?

    Używam jednego i drugiego. Żaden nie ma problemów z pokazywaniem wszelkich
    unikodowych znaczków. Nawet tych problemów, które zgłaszają tu inni, że
    im się jakieś stopnie Celsjusza, kiloampery, czy inne arcyprzydatne rzeczy
    nie pokazują.

    > Tylko co wtedy z papeterią, obrazkami?

    A ch... z nimi. Ja to się cieszę, że w mailach mi się żadne obrazki nie
    pokazują i animowane psy dupami nie szczekają. Ludzie do mnie maile
    *piszą*. A jak przyślą załącznik, to se kliknę i obejrzę w programie
    co go mam do obrazków.

    --
    Jarek