  • 11. Data: 2010-09-13 23:50:43
    Temat: Re: Ktoś ma tu doświadczenie w MacOS na pecetach?
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    On 11 Wrz, 15:47, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Ktoś tu ma może doświadczenie w odpalaniu Mac OS na pececie?
    > Przetestowane rozwiązanie możecie polecić?

    A sprawdziles opcje z efix na usb?
    http://cgi.ebay.co.uk/Convert-your-PC-Efix-Efi-X-V1-
    1-/110584422512?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bf5
    86070
    Jak rozumiem jest to prztyczek na usb z, hmm "biosem" makowym. Wpinasz
    go w dowolnego PC i jazda.
    Oczywiscie moge sie mylic, bo sam sie tym nie bawilem.
    Jakos zniknely efixy z ebaya - Apple zainterweniowalo?

    Pytanie - czym sie rozni OSX od OSX86? Czym jest OSX86?

    pozdr
    Piotr

  • 12. Data: 2010-09-14 17:41:32
    Od: bogdan2312 <b...@A...pl>

    W dniu 2010-09-14 01:50, Piotr Molski pisze:
> [...]
    > go w dowolnego PC i jazda.
    > Oczywiscie moge sie mylic, bo sam sie tym nie bawilem.
    > Jakos zniknely efixy z ebaya - Apple zainterweniowalo?
    Sam EFIX na USB malo daje.

    > Pytanie - czym sie rozni OSX od OSX86? Czym jest OSX86?

    OSX86 - przyjeta nazwa dla klonow OSX na PC (zapewne od procesorow typu 86).
    Zaczelo sie na serio dopiero gdy Apple przeniosl OSX na Intela.
    Tzw. _dystrybucja_ OSX86 rozni sie od oryginalnego OSX glownie:
    1 - najczesciej wywalone sa malo potrzebne elementy (np. obsluga wielu
    jezykow). OSX zajmuje ponad 8GB na DVD typu DL (jeszcze rzadkosc w PC).
    Po odchudzeniu zajmuje zwykle 4,7GB.
    2 - dodane sa elementy pozwalajace uruchomic instalator na PC (oryginal
    nie urchamia sie z BIOS, a jedynie na komputerach posiadahjacych EFI i
    obsluge AHCI + kilka drobiazgow. :)
    3 - dodane sa kexty (drivery) pozwalajace obsluzyc sprzet nie stosowany
    przez Apple.
    4 - najwazniejsze - dodane sa przerobione jadra systemu dla roznych
    procesorow itp.(np. obsluga AMD)

    Na poczatek warto zaczac od tzw. systrybucji typu OSX86, ale finalnie
    trzeba pomyslec o zainstalowaniu oryginalnego Retail OSX, podpierajac
    sie kilkoma kextami (driverami) dla poprawienia kompatybilnosci sprzetu.
    OSX Retail 10.5/10.6... jest na PC pelnosprawnym i stabilnym systemem.
    Jedynie dyskusyjna jest sprawa legalnosci licencji (oczywiscie mysle o
    legalnie kupionym systemie), choc niektorzy fachowcy twierdza, ze pewne
    zastrzezenia licencji nie dzialaja w Polsce.
    Hmmm - czyli kazdy decyduje za siebie. :)

  • 13. Data: 2010-09-14 18:39:22
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    rs wrote:
    > probowales softu jak macdrive albo podobne? <rs>

    nie, nic nie próbowałem :) nie wiem jak się do tego zabrać !

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 14. Data: 2010-09-16 12:31:51
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam

    > Sam EFIX na USB malo daje.
    Napiszesz cos wiecej? Bo czytajac teksty na Allegro odnioslem
    wrazenie, ze jest to lek na cale zlo.

    > 2 - dodane sa elementy pozwalajace uruchomic instalator na PC (oryginal
    > nie urchamia sie z BIOS, a jedynie na komputerach posiadahjacych EFI i
    > obsluge AHCI + kilka drobiazgow. :)
    Jak w takim razie mozna zainstalowac Retail OSX na (odpowiednio
    dobranym) PC? Trzeba te elementy dodatkowo "dostarczyc"?

    > 4 - najwazniejsze - dodane sa przerobione jadra systemu dla roznych
    > procesorow itp.(np. obsluga AMD)
    Pelen szacun dla ludzi, ktorzy to pisza/przerabiaja. Dla mnie poziom
    abstrakcyjny.

    Czytalem wczesniej forum OSX86, mniej wiecej rozumialem o czym tam
    pisza, ale Twoj post zdecydowanie wyjasnil mi watpliwosci. Dzieki.
    Sam mam MBP 2,33 z postawiona Winda przez BootCampa, ale chyba bede
    musial zmienic wielkosc partycji albo wogole wyrzucic OSX na dysk
    zewnetrzny. Cala praca dzieje sie na Windzie, OSX jest postawiony z
    przyczyn sentymentalnych ;);)

    pozdr
    Piotr

  • 15. Data: 2010-09-16 12:43:09
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Uzywam macdriva na MBP. Winda jest podstawowym, "codziennym" systemem.
    Prawie nie mam do tego softu (MacDriva) zastrzezen - dyski makowe
    pojawiaja sie jak pc-towe.
    Mialem jednak wredna sytuacje, byc moze spowodowana przez MD.
    Sciagalem (pod Winda, korzystajac z Total Commandera) z serwera ftp
    duuuuzy plik. Dyskiem docelowym byla partycja makowa. W trakcie
    sciagania zagladalem tez na dysk docelowy otwierajac foldery w
    normalny, "windowsowy" sposob. Po jakims czasie nastapil totalny pad
    partycji makowej. Odnioslem wrazenie, ze spowodowany byl faktem
    podwojnego "grzebania" (przez TC i przeze mnie). Nie wiem ile w tym
    racji.
    Teraz zaczalem uzywac partycji makowej jako miejsca gdzie trzymam
    zdjecia. Siegam do nich programem do plikow RAW, zobaczymy czy
    partycja znowu padnie ;)

    pozdr
    Piotr

  • 16. Data: 2010-10-05 01:53:07
    Temat: Re: Ktos ma tu doswiadczenie w MacOS na pecetach?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Molski" <p...@a...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > Teraz zaczalem uzywac partycji makowej jako miejsca gdzie trzymam
    > zdjecia. Siegam do nich programem do plikow RAW, zobaczymy czy

    I co? Padla?