  • 1. Data: 2011-06-12 15:54:01
    Temat: Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie - aparat poszukiwany ;)
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Potrzebuje aparat tylko do jednego celu -
    robienia panoram z lotu ptaka.

    Idealna bylaby ogniskowa troche dluzsza, moze okolo 100mm.

    Aparat _musi_ spelniac nast. warunki:
    - jak najlzejszy. Ideal ponizej 400g z obiektywem,
    - musi miec wyjscie AV live, zwykle, starodawne AV,
    - robic dlugie serie zdjec z bracketingiem z predkoscia
    conajmniej 3-5kl/s w RAW,
    - proste wyzwalanie migawki poprzez zwarcie obwodu,
    zadnych sygnalow cyfrowych,

    Wskazane, zeby:
    - byl jak najmniejszy,
    - mial jak najslabszy filtr antyaliasowy,
    - mozliwie dobry obiektyw z zestawie, lub do kupienia osobno,
    - mozliwosc zasilania z zewnatrz - w celu obnizenia wagi,
    - mial automatyczna blokade ekspozycji dla serii zdjec,
    - krecil dobre video HD 720/30-60fps

    Biore pod uwage zarowno lustra jak i kompakty o ile
    jakosc obrazu bedzie zaskakujaco dobra...

    Czy ktorekolwiek lustro zmiesci sie w 400g? Chyba nie...

    Lumix GF1 wazy 285g sam, wiec ktos moze ile wazy Helios od Zenka?

    W nowszych aparatach bedzie zdaje mi sie problem z wyjsciem AV...

    Przychodzi Wam jakis aparat do glowy???

  • 2. Data: 2011-06-12 18:05:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Potrzebuje aparat tylko do jednego celu -
    > robienia panoram z lotu ptaka.

    (...)
    > Przychodzi Wam jakis aparat do glowy???

    Samsung NX100 z naleśnikiem systemowym 30mm, 282g (z baterią) plus 85g
    obiektyw. Trochę krótko, więc przejściówka i jakiś 50-55mm w 400g
    powinno się zmieścić. Może Nikkor Series E, powinien być w miarę lekki.
    Ma wyjście AV i sterowanie pilotem na kablu. Co do reszty funkcji musisz
    sprawdzić...
    Andrzej
    www.radom.ws