  • 11. Data: 2015-08-09 19:59:18
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-09 19:52, dddddddd wrote:

    > ja mam wątpliwości, IMO autor filmiku nie zachował bezpiecznej
    > odległości i spowodował wypadek.

    Jak napisałem wcześniej sprawa pewnie do sądu. A tam ten kto ma lepszych
    prawników. Ale IMHO wypadek spowodował kierowca tira. Masz obowiązek
    jechać tak, żeby nie powodować zagrożenia - jest na to paragraf. Taki
    manewr z pewnością zagrożenie spowodował i był on rzeczywistą przyczyną
    wypadku. Jak już pisano wczesniej winny jest na ogół tej całujący w
    dupę, ale nie zawsze (np celowe działanie, albo właśnie takie
    spektakularne popisy głupoty jak na filmie, czy zatrzymywanie się na
    autostradzie).

    Shrek

  • 12. Data: 2015-08-09 20:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mk4 m...@d...null ...

    > Natomiast filmik jest o tyle ciekawy bo obala taki popularny mit, ze
    > jadąc blisko za ciazarowka jesteśmy chronieni - przynajmniej od tego co
    > przed nami.
    >
    > To dobry przykład bo pokazuje jak szybko może pojawić się przeszkoda.

    Bo wtedy trzeba wykonywac dokłanie takie same manewry jak tirman - on w
    lewo - ty tez w lewo :))))

  • 13. Data: 2015-08-09 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > https://youtu.be/caoIsxQoqfU?t=5m
    >
    > od 5:00
    >
    > spojler - gość jedzie za tirem, nagle tir zjeżdża momentalnie na pas pod
    > prąd, a na dotychczasowym pasie, po którym jechał tir ujawnia się
    > stojący samochód - gość wali w niego.

    Przykry zbieg okolicznosci wielu spraw.
    Ogólnie to kazdy po trochu...

    Stojący bo nie wystawił trójkąta wiele metrów wczesniej (ale kto wie - moze
    wystawił...)
    Tirowiec bo zauwazył autko w ostatniej chwili i nie dał zadnych znaków temu
    z tyłu
    Ten z tyłu bo zamiast zaczac hamowac tak jak tirowiec podejrzewajac ze cos
    sie dzieje - poleciał dalej.

    Kazdy mogl sie zachować się troche lepiej, łacznie z przejezdzajacymi
    wczesniej, ktorzy mogli poinformowac o sprawie na CB i odpowiednio
    wczesniej zhamowac ruch i wtedy pewnie sprawy by nie było.
    No chyba, ze on sie zatrzymał w tym miejscu 5 sekund wczesniej...

    Ale prawnie...? Nie mam pojecia...

  • 14. Data: 2015-08-09 21:00:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-09 20:00, Budzik wrote:

    > Przykry zbieg okolicznosci wielu spraw.
    > Ogólnie to kazdy po trochu...
    >
    > Stojący bo nie wystawił trójkąta wiele metrów wczesniej (ale kto wie - moze
    > wystawił...)

    Liwiusz już napisał - on stał tam legalnie - to pas do skrętu w lewo i
    jazdy na wprost.

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-08-09 21:12:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:58:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >
    > spojler - gość jedzie za tirem, nagle tir zjeżdża momentalnie na pas pod
    > prąd, a na dotychczasowym pasie, po którym jechał tir ujawnia się

    Wygląda na pełną winę filmującego - zarówno pod względem prawnym jak i
    "mentalnym".

    Kierujący ma obowiązek jechać tak żeby nie wjechać w tych przed nim, nawet
    jak pojazd przed nim się zatrzyma - co tu nastąpiło.
    Kierowca ciężarówki prawdopodobnie przysnął/zagapił się, ale przynajmniej
    potrafił się z tego wybronić. Filmujący nie miał tyle refleksu.
    A mentalnie - jak już ktoś jedzie w trybie "wyłączam mózg, jadę za tirem",
    to po prostu należy robić to konsekwentnie i jak tir zaczyna robić jakiś
    manewr, to lepiej go w ciemno powtórzyć, bo zapewne miał jakiś powód.

  • 16. Data: 2015-08-09 21:15:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 18:39:55 +0200, mk4 napisał(a):

    > Natomiast filmik jest o tyle ciekawy bo obala taki popularny mit, ze
    > jadąc blisko za ciazarowka jesteśmy chronieni - przynajmniej od tego co
    > przed nami.

    No albo wręcz dowód na słuszność mitu.
    Tyle że jak już ktoś się chce chronić za ciężarówką, to musi robić to
    konsekwentnie i powtarzać jej manewry.
    Tyle że to z kolei może być zgubne w wypadku wyprzedzania jak ciężarówka
    się nagle schowa a osobówka za nią nie będzie mieć gdzie.

    > To dobry przykład bo pokazuje jak szybko może pojawić się przeszkoda.

    Warto widzieć gdzie się jedzie :)

  • 17. Data: 2015-08-09 22:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Liwiusz już napisał - on stał tam legalnie - to pas do skrętu w lewo i
    > jazdy na wprost.

    Ok. Założyłem, ze on tam stał bo miał jakas awarie i dlatego stał bez
    swiateł i dlatego tirowiec go nie zauwazył.
    Ale z filmu rzeczywiście trudno to odczytac.

  • 18. Data: 2015-08-09 22:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Kierujący ma obowiązek jechać tak żeby nie wjechać w tych przed nim,
    > nawet jak pojazd przed nim się zatrzyma - co tu nastąpiło.

    Hmm, zatrzymał się w miejscu... A gdzie droga hamowania?
    Z drugiej strony jazda tirowca jest dla ciebie normalna?

  • 19. Data: 2015-08-09 22:57:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-09 22:00, Budzik wrote:

    > Ok. Założyłem, ze on tam stał bo miał jakas awarie i dlatego stał bez
    > swiateł i dlatego tirowiec go nie zauwazył.

    Ja na początku też;)

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-08-10 01:14:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-09 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ok. Założyłem, ze on tam stał bo miał jakas awarie i dlatego stał bez
    > swiateł i dlatego tirowiec go nie zauwazył.
    > Ale z filmu rzeczywiście trudno to odczytac.

    Akurat widać bardzo dobrze i nawet ma włączony lewy migacz.

    --
    Liwiusz