  • 11. Data: 2011-01-16 11:34:24
    Temat: Re: Ksiazka telefoniczna?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-05 10:50, wiwany pisze:

    > Ofiary z kolei takich książek bardzo się z tego powodu cieszą.

    Czyli powodem braku dobrych książek telefonicznych
    jest ich brak? Oraz obecność niedobrych książek
    telefonicznych? Jeśli tak jest, to znaczy, że to
    jest sprawa przejściowa i że niebawem coś się
    powinno zmienić na lepsze. Czyli trzeba czuwać.
    Wikilekas przecież działa.

    Jan

  • 12. Data: 2011-01-16 20:53:38
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 16 Sty, 12:34, Jan <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > telefonicznych? Jeśli tak jest, to znaczy, że to
    > jest sprawa przejściowa i że niebawem coś się
    > powinno zmienić na lepsze. Czyli trzeba czuwać.

    Odnosiłem się do książek "przeciekowych". Również jako ich ofiara. A
    powodem braku dobrych legalnych jest wzmiankowana tu przeze mnie już
    zmiana domniemanej zgody abonenta na umieszczenie jego danych na
    domniemany sprzeciw.

  • 13. Data: 2011-01-18 07:17:46
    Od: Jan <k...@p...com>

    W dniu 01/16/11 21:53, wiwany pisze:
    > (...) A
    > powodem braku dobrych legalnych jest wzmiankowana tu przeze mnie już
    > zmiana domniemanej zgody abonenta na umieszczenie jego danych na
    > domniemany sprzeciw.

    No tak, czyli d.z. Nie da się zrobić żadnej
    dobrej książki telefonicznej bez dobrej bazy
    danych. A przecieki ze złej bazy danych są
    złe i nic tego nie może zmienić... Nie sądziłem,
    że tak łatwo da się zlikwidować informację
    o numerach. Dobrą, rzecz jasna, informację.
    Trzeba tylko celnie trafić, i okręt zatopiony.
    Teraz nawet płatna informacja telefoniczna
    jest obarczona ww. zależnościami.

    Sztuka destrukcji jest obecnie na wysokim
    poziomie. Czy rzeczywiście nie ma na to rady?
    A może jakieś tajne służby mają dobrą bazę
    danych o numerach? Może to tam trzeba utworzyć
    przeciek?

    Pozdrawiam,

    Jan

  • 14. Data: 2011-01-18 20:44:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com>

    > Sztuka destrukcji jest obecnie na wysokim
    > poziomie. Czy rzeczywiście nie ma na to rady?
    > A może jakieś tajne służby mają dobrą bazę
    > danych o numerach? Może to tam trzeba utworzyć
    > przeciek?

    Wpisz swoich znajomych do swojej książki i nie zawracaj gitary

  • 15. Data: 2011-01-21 11:34:44
    Od: Jan <k...@p...com>

    W dniu 01/18/11 21:44, niusy.pl pisze:

    > Wpisz swoich znajomych do swojej książki i nie zawracaj gitary

    Wystarczy nie czytać, a gitara nie zagra. Natomiast
    pisanie jest wskazane, przynajmniej tutaj.

    Co do książki, starych znajomych w niej nie szukam.
    Wpisałem ich do telefonu. Ale gorzej z nowymi
    znajomymi, albo z nieznajomymi. To z nimi jest
    kłopot. Albo koszty, czyli biuro numerów po 1,40
    za telefon. A chciałoby się jeszcze móc znaleźć
    nieznajomego po numerze... Tak że przecieki są
    bardzo wskazane.

    Pozdrawiam,

    Jan

  • 16. Data: 2011-01-22 18:00:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com>

    > Wystarczy nie czytać, a gitara nie zagra. Natomiast
    > pisanie jest wskazane, przynajmniej tutaj.

    Rety, piszę tak samo jak Ty.

> [...]
    > kłopot. Albo koszty, czyli biuro numerów po 1,40
    > za telefon. A chciałoby się jeszcze móc znaleźć
    > nieznajomego po numerze... Tak że przecieki są

    Jeśli chodzi tylko o to, by znaleźć kogoś, kto chce być znaleziony (czyli
    zgodził się na publikowanie) to istotnie nie ma w tym niczego złego.

  • 17. Data: 2011-02-18 10:00:09
    Od: Jan <k...@p...com>

    W dniu 2011-01-22 19:00, niusy.pl pisze:

    > Jeśli chodzi tylko o to, by znaleźć kogoś, kto chce być znaleziony
    > (czyli zgodził się na publikowanie) to istotnie nie ma w tym niczego złego.

    Jestem za, ale jednak przeciw :-)
    Już tu argumentowano, że spora grupa chcących być
    znalezionymi znalazła się poza książkami telefonicznymi.
    Wśród moich krewnych ponad połowa albo nie dostała
    zawiadomienia o konieczności złożenia oświadczenia
    ze zgodą na znajdowanie, albo ich oświadczenie nie
    zostało uwzględnione przez operatora nr 1, czyli TP.
    Nie wiemy, czy nie dotarło, czy zaginęło, czy też
    może nastąpiło jakieś opóźnienie pocztowe.
    I wywnioskowano, że jedynym sposobem na poprawę jest
    odwrócenie oświadczeń, czyli składanie takowych, ale
    o niechęci do bycia znajdowanym. W tym jest jeszcze
    mniej złego niż nic.

    Jan

  • 18. Data: 2011-02-19 19:00:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com>

> [...]
    > odwrócenie oświadczeń, czyli składanie takowych, ale
    > o niechęci do bycia znajdowanym. W tym jest jeszcze

    Już przestań głupoty wymyślać. Ludzie mają prawo do tego, by ich nazwisk nie
    publikowano w książkach bez dodatkowych starań.

  • 19. Data: 2011-02-27 07:20:17
    Od: Jan <k...@w...pl>

    W dniu 19.02.2011 20:00, niusy.pl pisze:

> [...]

    A ja na to:

    niusy jednak ponowił interwencję:

    > Już przestań głupoty wymyślać. Ludzie mają prawo do tego, by ich nazwisk
    > nie publikowano w książkach bez dodatkowych starań.

    W tej sytuacji (czyli przy braku sprzymierzeńców)
    muszę stwierdzić ze smutkiem, że zmiany są za szybkie,
    te w mentalności użytkowników telefonów, i nie tylko
    telefonów. Za szybkie dla mnie - nie zauważyłem skokowej
    zmiany nastawienia do spisów abonentów. Trzy lata temu,
    może nawet dwa, na prośbę o dostęp do spisów wyciekniętych
    był duży odzew. Dziś - jest przeciwnie.

    Może ta silniejsza potrzeba ochrony prywatności ma
    związek z podobnie silniejszym obecnie domaganiem się
    jawności w sprawach publicznych? Chcemy jawności, ale nie
    tej jawności, która dotyczy naszych własnych spraw.
    Szybko to ewoluuje.

    Jan

  • 20. Data: 2011-02-27 10:54:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jan napisał:

> [...]
    > jawności w sprawach publicznych? Chcemy jawności, ale nie
    > tej jawności, która dotyczy naszych własnych spraw.

    Używam numeru telefonu (VoIP), który znają ci, co mają znać.
    Ale mam też w domu nieużywany numer stacjonarny (kiedyś tepsa,
    obecnie netia). Jak kilka miesięcy temu podłączyłem do gniazdka
    aparat, to zadzwonił kilka razy w ciągu jednego dnia. Garnki,
    kołdry wełniane, maszynki do wiązania krawatów -- wszystko to mi
    chcieli sprzedać, wyszystko pokazać na jakiejś prezentacji. Jak
    pytałem skąd mają mój numer telefonu, odpowiadali, że z książki.
    To, że prawie cztery lata temu zakazałem publikacji numeru, nie
    przeszkadza w niczym -- mówią, że mają starą książkę. Jawmość
    numeru może by tak nie przeszkadzała, gdyby w Polsce stworzono
    odpowiednik amerykańskiego rejestru "donotcall.gov". Odkąd da się
    dzwonić za darmo, istnienie rejestru stało się niezbędne. Ale
    wciąż go nie ma.

    --
    Jarek