  • 1. Data: 2012-09-12 23:59:00
    Temat: Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    Zle wykonano mi naprawe po wypadku. Nie chce opisywac calej sprawy ale
    po naprawie auto skrecalo w lewo i musialem ciagnac lekko kierownice w
    prawo aby jechac prosto. Zglosilem to i na wydruku podali mi ze jest
    pochylenie zero stopni. W innym warsztacie (po kilku miesiacach) gdy
    opowiedzialem o tym mechanik pokazal mi palcem ze kolo jest krzywo.
    Gorna czesc jest pochylona do srodka. Jest to dobrze widoczne z przodu
    gdy kola ustawione sa na wprost. Pojechalem kolejny raz z reklamacja i
    opisem od tamtego mechanika na pismie. Tym razem na wydruku pokazali mi
    pochylenie: -1stopien i 1 minuta. Reklamacji nie uwzgledniaja bo
    twierdza ze przeciez po naprawie bylo dobrze na wydruku!

    Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest
    widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.

  • 2. Data: 2012-09-13 11:51:04
    Temat: Re: Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kazio101" napisał w wiadomości
    >Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest
    >widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.

    1 stopien to odchylka gornej czesci kola o srednicy 60cm od pionu o ok
    1 cm.

    Rzeklbym ze niektorzy ludzie to zauwaza, inni niekoniecznie,
    szczegolnie jesli obserowac trzeba z boku.

    Ale ... z jednej strony kolo bedzie o kilka cm od blotnika, a z
    drugiej o kilka+1.
    To juz widac (*). No chyba ze gorka jest dobra, dol sie rozjechal.
    Ale wtedy tez jest punkt odniesienia i widac.
    No chyba ze sie blotnik prostowalo, albo klient nalegal na wstawienie
    taniego zamiennika, i nie ma sie co dziwic ze krzywo.

    (*) ... widac, widac - a przeciez nie zauwazyles :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-09-13 22:32:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-09-12 23:59, kazio101 pisze:
    > Zle wykonano mi naprawe po wypadku. Nie chce opisywac calej sprawy ale
    > po naprawie auto skrecalo w lewo i musialem ciagnac lekko kierownice w
    > prawo aby jechac prosto.
    To że auto nie chce jechać prosto - to nie wina braku prostości kół "w
    pionie" a w poziomie (zbieżność kół, nie są równoległe do siebie i do
    tylnej osi).
    Większość aut _ma_ mieć pewne ujemne kąty pionowo, czyli koła /---\ , i
    jest to całkiem prawidłowe. Gorzej, jeśli ustawienie tego kąta wynika z
    ogólnego pogięcia karoserii po wypadku, i nie jest symetryczne.

    > Zglosilem to i na wydruku podali mi ze jest
    > pochylenie zero stopni. W innym warsztacie (po kilku miesiacach) gdy
    > opowiedzialem o tym mechanik pokazal mi palcem ze kolo jest krzywo.
    A jakbyś zgłosił, że woda z kranu śmierdzi i jest brązowa, a odpowiedz
    była by "co pan chcesz, ma +14'C więc jest dobra" - to byłoby podobnej
    klasy zagranie. Albo oni nie wiedzą co robią/piszą (uciekać od nich czym
    prędzej), albo oboje nie bardzo wiecie i nie dogadaliście się wcale...

    > Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest
    > widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.
    1 stopień już zaczyna być widać, ale mocno zależy to też od auta i
    wrażenia wizualnego koło kontra jakiś detal karoserii - np jak idzie
    linia nadkola w pionie, czy auto jest kształtem "beczkowate" czy w miarę
    pionowe.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-09-14 13:47:28
    Od: kazio101 <s...@k...ok>

    W dniu 2012-09-13 21:32, BartekK pisze:
> [...]
    > jest to całkiem prawidłowe. Gorzej, jeśli ustawienie tego kąta wynika z
    > ogólnego pogięcia karoserii po wypadku, i nie jest symetryczne.

    No to mnie zmartwiłeś! Zbeżność była ustawiana dodatkowo po tej naprawie
    (w innym warsztacie). Myślałem że to był powód ściągania na bok. Ale
    zbieżnośc jest dobra. Pali prawidłowo. Kiedyś palił sporo więcej jak
    była zbieżność nieprawidłowa. Czyli prawdopodobnie jakby zawieszenie
    jest skrzywione?

  • 5. Data: 2012-09-14 15:59:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-14 13:47, kazio101 pisze:

> [...]
    Pali prawidłowo. Kiedyś palił sporo więcej jak była zbieżność nieprawidłowa. Czyli
    prawdopodobnie jakby zawieszenie jest skrzywione?

    Jeśli kąt pochylenia jest zły i wynika z nieprawidłowej geometri nadwozia (zakładam
    że brak jest
    elementów regulacyjnych, jak to zwykle w dzisiejszych autach), to jest to ewidentnie
    powód do reklamacji usługi.

    Samochód po wypadku ma być doprowadzony do geometrii mieszczącej się w fabrycznych
    normach!
    Jeśli to była pierwsza tego typu naprawa w tym aucie, sprawę łatwo udowodnić.