  • 1. Data: 2010-05-02 23:49:24
    Temat: Krecicie PROFESJONALNE filmy apartem/kamera? Lamiecie prawo...
    Od: p...@a...pl

    Witam
    http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civilizati
    on_s_Video_Art_and_Culture_is_Threatened_by_the_MPEG
    -LA

    Przyznam sie, ze nie bardzo znam sie na temacie wideo i kodekow.
    Jednak z powyzszego artykulu wynika, ze jakimkolwiek z urzadzen -
    aparatow czy kamer - korzystajacych z kodekow XXX - nie powinno sie
    krecic profesjonalnych (czytaj platnych) prac. To znaczy mozna, jezeli
    zaplaci sie haracz MPEG-LA (cokolwiek by to bylo).
    Sprawdzcie w instrukcji Canonow na ostatniej stronie, drobnym
    drukiem ;)

    Tu jeszcze dyskusja z DP
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    1&message=35205528

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-03 07:20:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p...@a...pl pisze:
    > http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civilizati
    on_s_Video_Art_and_Culture_is_Threatened_by_the_MPEG
    -LA

    Obawiam się, że oddychając też łamię jakieś prawo.
    A co do problemu - niech go zaczną egzekwować, pośmiejemy się :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-05-03 10:04:09
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    p...@a...pl napisal
    > Przyznam sie, ze nie bardzo znam sie
    > na temacie wideo i kodekow.

    Ja tez!
    Co wiecej - nawet nie wiem gdzie wideo ma temat. Dodatkowo tez nie mam
    pojecia bladego jak wyglada i gdzie moge znalezc temat w jakimkolwiek
    kodeku. :(

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 4. Data: 2010-05-03 10:41:32
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <e...@r...go
    oglegroups.com>,
    p...@a...pl nabazgrał:
    > To znaczy mozna, jezeli
    > zaplaci sie haracz MPEG-LA (cokolwiek by to bylo).

    Zrzeszenie kilku firm (Apple, Microsoft, Thomson i kto tam jeszcze).
    Ostatnio pojawiły się sugestie, że jakiekolwiek tworzenie programów,
    sprzętu i czegotam do obróbki wideo bez płacenia im haraczu jest nielegalne.
    Głównie skierowane do Google, bo odważyli się spróbować konkurować.

  • 5. Data: 2010-05-03 10:48:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.05.2010 p...@a...pl <p...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > zaplaci sie haracz MPEG-LA (cokolwiek by to bylo).
    > Sprawdzcie w instrukcji Canonow na ostatniej stronie, drobnym

    Ja mam tak i to nie małym drukiem, tylko takim jak cały manual:

    "
    Informacje dotyczące licencji MPEG-4
    "This product is licensed under AT&T patents for the MPEG-4 standard and may be
    used for encoding MPEG-4 compliant video and/or decoding MPEG-4 compliant video
    that was encoded only (1) for a personal and non-commercial purpose or (2) by
    a video provider licensed under the AT&T patents to provide MPEG-4 compliant video.
    No license is granted or implied for any other use for MPEG-4 standard."
    * Informacja umieszczona w j. angielskim zgodnie z wymogami.
    "

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-05-03 11:30:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > * Informacja umieszczona w j. angielskim zgodnie z wymogami.

    A ja w języku budna-kinde określę zasady ucierania pieprzu jako jedynie
    obowiązujące.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto
    ukradnie.../

  • 7. Data: 2010-05-03 21:02:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    p...@a...pl napisal:
    > Witam
    > http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civilizati
    on_s_Video_Art_and_Culture_is_Threatened_by_the_MPEG
    -LA

    Zastrzeżenia dotyczące patentów na algorytmy i formaty danych
    są prawnie bezskuteczne w Europie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-05-03 22:16:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2010, Jacek_P wrote:

    on_s_Video_Art_and_Culture_is_Threatened_by_the_MPEG
    -LA

    > Zastrzeżenia dotyczące patentów na algorytmy i formaty danych
    > są prawnie bezskuteczne w Europie.

    ...dobrze potem pamiętać, żeby nieopatrznie nie wylądować w USA.
    Ani nie posłać tam kawałka swojego majątku ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-03 23:33:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > ...dobrze potem pamiętać, żeby nieopatrznie nie wylądować w USA.

    Ani w UK lub w Szwajcarii :)

    > Ani nie posłać tam kawałka swojego majątku ;)

    No :) Ale przelewów już nie przechwycą, bo zabrano im serwery SWIFT.
    A ewentualne komercje wystawiać za pośrednictwem jakiejś spólki z o.o.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-05-04 09:09:40
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hrndkb$cva$2@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    Jacek_P nabazgrał:
    on_s_Video_Art_and_Culture_is_Threatened_by_the_MPEG
    -LA

    > Zastrzeżenia dotyczące patentów na algorytmy i formaty danych
    > są prawnie bezskuteczne w Europie.

    Patenty w Europie nie działają... Więc możesz legalnie kręcić profesjonalne
    filmy aparatem/kamerą wyprodukowaną w Europie :P

    Jeśli chcesz się kłócić z tym zastrzeżeniem licencyjnym, to musisz udowodnić,
    że zastrzeżenie pola użytkowania w umowie jest klauzulą niedozwoloną.