  • 1. Data: 2011-02-09 18:27:16
    Temat: Krakow - Toskania
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Wybieram sie do Toskanii i zastanawiam jak jechac.
    Nie chodzi o to ktoredy, bo to raczej wiadomo ;) tylko
    czy robic przystanek z noclegiem czy walic na raz...

    Niby 1300km, ale cywilizowanymi krajami ;)

    Pytanie do praktykow - jest szansa przejechac z Krakowa
    do Fiorencji za jednym strzalem? Zakladam start o 4 rano
    i jazde autostradami z predkoscia <> 125km/h wg. GPS
    - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.

    Robil ktos ta trase na jeden raz?

    Z gory dzieki za komentarze praktykow...

    J.

  • 2. Data: 2011-02-09 18:37:24
    Temat: Re: Krakow - Toskania
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 09.02.2011 18:27, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > i jazde autostradami z predkoscia <> 125km/h wg. GPS
    > - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.

    Kazdy musi znac swoje mozliwosci... jeden przejedzie jednym ciegiem do
    Portugalii, inny z Katowic do Wawy robi przerwy.

    Ja do Vicency jezdzilem jedym ciegiem - tyle, ze to najczesciej bylo w
    okresie zimowo-jesiennym, wiec czasem z predkosci podroznej 120km/h
    robilo sie 80 a czasem i 50 (szklanka w Czechach). Jesli jedziesz w
    dobra pogode to moim zdaniem nie masz sie czego bac.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 3. Data: 2011-02-09 18:58:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 18:27:16 +0100, Jakub Jewuła wrote:
    >Niby 1300km, ale cywilizowanymi krajami ;)

    polska, slowacja ?

    >Pytanie do praktykow - jest szansa przejechac z Krakowa
    >do Fiorencji za jednym strzalem? Zakladam start o 4 rano
    >i jazde autostradami z predkoscia <> 125km/h wg. GPS

    Z Kraka to nie znam, ale 1300km jak sie uprzesz to przejedziesz.

    Tylko wez pod uwage ze srednia 125km nie wyjdzie, do najbliszej
    autostrady masz daleko (zima jeszcze dalej), dwie winietki trzeba
    kupic - innymi slowy:
    a) upewnic sie co bedzie jak dojedziesz na miejsce o polnocy,
    b) spakowac sie trzy dni wczesniej, bo trzeba sie dobrze wyspac zeby
    sie po kilkunastu godzinach nie rozbic.

    J.

  • 4. Data: 2011-02-09 19:17:22
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 9 Lut, 18:27, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.
    >
    > Robil ktos ta trase na jeden raz?
    >
    > Z gory dzieki za komentarze praktykow...

    Ja robiłem 2 razy San Gimignano - W-wa na jeden raz. To jest 1600 km.
    W 2 osoby samochodem ponad 20-letnim, głośnym jak cholera, twardym,
    ciasnym z ledwo działającą klimą w 40 stopniowym upale. Wszystko się
    da. Jak wyjedziesz o 4 rano z Krakowa to powinien być luzik
    zakładając, że nie jedziesz w jakieś śnieżyce.

  • 5. Data: 2011-02-09 19:53:48
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2011-02-09 18:27, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.
    >
    > Robil ktos ta trase na jeden raz?
    >
    > Z gory dzieki za komentarze praktykow...

    W drodze W-wa - Lucca zatrzymywałem się na nocleg w Graz. Z Krakowa do
    Florencji można na raz próbować, ale tylko w razie dość sprzyjającego
    meteo. W razie czego między Bolonią a Florencją jest kilka miejscówek w
    których można uderzyć w kimono. No i bierz poprawkę na autostradę w
    okolicach Wenecji - w zasadzie zawsze tam lubi sie korkować, bez względu
    na porę roku.

    R.

  • 6. Data: 2011-02-09 19:56:46
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2011-02-09 19:17, Przemek V pisze:

> [...]
    > da. Jak wyjedziesz o 4 rano z Krakowa to powinien być luzik
    > zakładając, że nie jedziesz w jakieś śnieżyce.

    Dubrovnik - W-wa w 1998 roku na raz - przez Plitvice, bo autostrad
    jeszcze wówczas w HR nie było. Temperatura bliska 40 st. chroboczący
    lewy przegub w nieklimatyzowanym passacie. Podsumowanie: nigdy więcej
    takiej jazdy!

    R.

  • 7. Data: 2011-02-09 20:03:10
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 18:27:16 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    > - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.
    >
    > Robil ktos ta trase na jeden raz?
    >
    > Z gory dzieki za komentarze praktykow...

    W październiku, zza Bologni do Warszawy udało mi się od 10 do 3 rano. Około
    1500 km, średnio utrzymując prędkość 110-130, jadąc bardzo spokojnie, w
    międzyczasie zatrzymując się w sumie na jakieś 2 godziny a w Polsce, w nocy
    we mgłę od samej granicy do Warszawy.

    Dasz radę na raz :-).

    Pozdrawiam i miłych wspomnień z Toskanii :-).

    --
    Meehoo

  • 8. Data: 2011-02-09 20:06:37
    Od: Meehoo <m...@T...pl>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 19:53:48 +0100, rafikx napisał(a):

    > No i bierz poprawkę na autostradę w
    > okolicach Wenecji - w zasadzie zawsze tam lubi sie korkować, bez względu
    > na porę roku.

    Nie trzeba już jechać przez Wenecję. Jest jakiś nowy oddcinek z dala od
    Wenecji. Wracając z Włoch byłem zaskoczony, że znaki prowadzą mnie dobrze a
    na mapie jadę po polach :-).

    Meehoo

  • 9. Data: 2011-02-09 20:34:23
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-02-09 18:27, Jakub Jewuła pisze:

    > Niby 1300km, ale cywilizowanymi krajami ;)

    W tych cywilizowanych krajach mają niestety za dużo samochodów
    i wakacje w tym samym czasie, co my. ;-)

    > Robil ktos ta trase na jeden raz?
    >
    > Z gory dzieki za komentarze praktykow...

    Ja się nie odważyłem jechać z Wrocławia w okolice Cortony jednym
    skokiem i okazało się, że zupelnie słusznie. W drodze w tamtą stronę
    pierwszego dnia straciłem 3 h w korkach w Niemczech, a drugiego prawie
    tyle samo w Austrii. W drodze powrotnej było podobnie, do tego
    w punkcie startu temperatura przekraczała 38 stopni, a na przełęczy
    Brenner spadła do 9, dojechaliśmy do podstawy chmur i musiałem włączyć
    lampy przeciwmgielne. Ale zawsze można liczyć na więcej szczęścia.

    T.

  • 10. Data: 2011-02-09 21:10:01
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]
    > i jazde autostradami z predkoscia <> 125km/h wg. GPS
    > - powyzej robi sie juz za glosno w aucie a to meczy.

    Oj, ja bym raczej sie zatrzymal. Jak jechalem w okolice Lucca, to
    zjechalismy w Udine na spanko. Mimo ze w wiekszosci jedziesz
    autostradami, to tez meczy, szczegolnie przez odcinki gorskie, tunele
    itp. Najpierw dymasz przez Alpy w Austrii, a pozniej Alpy Apuanskie we
    Wloszech. Rozne tez rzeczy moga sie zdarzyc po drodze, nam np. zamkneli
    tunel a Austrii, i godzine stalismy na sloncu w korku... Tez na poczatku
    myslalem ze dam rade, ale teraz juz wiem, ze lepiej odzalowac troche
    kasy i sie przespac.