  • 21. Data: 2014-08-09 12:24:12
    Temat: Re: Korki na autostradach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 11:07:23 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie każdy ma taki komfort żeby sobie planować i rezerwować.
    > Jak Ci pracodawca powie, że planowanego urlopu nie dostaniesz w terminie "bo
    > nie", to wiesz co sobie możesz z planowanymi wakacjami zrobić.

    Ale to nie tak. Skladasz w kwietniu czy styczniu podanie, i pracodawca
    musi urlopu udzielic lub nie.
    Ale potem udzielonego nie moze tak latwo wycofac.
    Moze z waznych przyczyn, ale masz wykupiona wycieczke i musi zwrocic
    koszty ...

    J.

  • 22. Data: 2014-08-09 15:24:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 8 Aug 2014 21:09:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >ale ON po 5.04 to dawno nie widzialem.

    5.06 w Gliwicach, w czwartek :) BP i Shell.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 23. Data: 2014-08-09 16:29:57
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > Ale potem udzielonego nie moze tak latwo wycofac.
    > Moze z waznych przyczyn, ale masz wykupiona wycieczke i musi zwrocic

    coś mi sie wydaje, że jesteś emerytem-teoretykiem :-)

    michał

  • 24. Data: 2014-08-09 21:17:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 10:50 cef <c...@i...pl> pisze:

    > Wakacje to trzeba planować wcześniej.
    > Ja nie miałem problemów z rezerwacją od czwartku,
    > tylko trzeba kliknąć w grudniu :-)
    > A poza tym obecnie wybrałbym Asturię.
    > Turyści inni niż hiszpańscy w tych drobnych
    > nadmorskich miasteczkach na północy Hiszpanii pojawiają się sporadycznie
    > (przez kilka dni pobytu widziałem 5 samochodów z obcą rejestracją)

    Ja planowałem w styczniu - tam gdzie chciałem (region Murcia), już nie
    miałem za dużego wyboru.
    Oprócz DE nigdzie nie stałem w korkach - jeżdżę tam od 4 lat i rozpoznałem
    dojazd i powrót.

    TG

  • 25. Data: 2014-08-09 21:55:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 00:51 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Z tym ze oni pracuja ... jak Niemcy :-)
    > Metodycznie, starannie ... co masz zrobic dzis, zrob do 17-tej.
    > Tzn tak im sie wydaje, zawsze tak pracowali, ale oni juz p* robote,
    > nie tak jak ich ojcowie, a Turkow i Polakow przybylo :-)

    U nas jeszcze ciągle jest legenda solidnego niemieckiego rzemiosła -
    niestety w realu jest tak jak wszędzie, na A9 miałem zwężki w tych samych
    miejscach co rok wcześniej. Jakby autostrada była płatna toby właściciel
    nie pozwolił na takie bumelanctwo.

    > Nie calkiem sie zgodze. Na codzien jezdza poprawnie, a korki to
    > kwestia ilosci.

    > A we Francji kiedy ? Bo ceny plywaja. A 5.5x to imo bardzo drogo u
    > nas.

    Porównywałem ceny ON ze stacji przy autostradzie we Francji i PL - u nas
    drożej, tankowałem tego samego dnia (niedziela)

    TG

  • 26. Data: 2014-08-10 08:32:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > Ale to nie tak. Skladasz w kwietniu czy styczniu podanie, i pracodawca
    > musi urlopu udzielic lub nie.

    No i mówi, że masz napisać miesiąc przed faktem, bo wtedy będzie wiedział
    ile będzie miał rąk do pracy i ile zadań do wykonania.

    > Ale potem udzielonego nie moze tak latwo wycofac.
    > Moze z waznych przyczyn, ale masz wykupiona wycieczke i musi zwrocic
    > koszty ...

    Kodeksowo.
    Ale nie wszyscy pracują na umowę o pracę.

  • 27. Data: 2014-08-10 14:30:06
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-08-09 15:24, jerzu pisze:

    > 5.06 w Gliwicach, w czwartek :) BP i Shell.

    niedawno tankowałem ceną 4.xx, ale z 12 gr uspustem z punktów Shell.

    --
    @foe_pl

  • 28. Data: 2014-08-10 14:51:28
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-08-08 21:09, J.F. pisze:
    > Tanie, drogie ... obiektywnie patrzac, to budowa kilometra autostrady
    > kosztuje u nas drozej niz na zachodzie Europy.
    > Ciekawostka taka. Nie wiadomo czemu, bo niby ludzie mniej zarabiaja.

    na Zachodzie buduje sie niewiele autostrad od zera. Trudno porównywać
    wymianę starej trasy na nową z budową wszystkiego od podstaw łącznie ze
    znaczącą ingerencją w ukształtowanie terenu. Sredni koszt km autostrady
    w Polsce to 9,6mlnEUR. Dla przykłady francuska A813 (ukonczona w 2012)
    kosztowała ok 8,7 mlnEUR/km, ale to był bardzo prosty odcinek na płaskim
    terenie i była uzupełnieniem istniejącego węzła.

    --
    @foe_pl

  • 29. Data: 2014-08-10 22:31:34
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-08-08 22:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W porównaniu do EU - tanio.

    Zależy jak patrzeć: tam gdzie obowiązują winiety dla kogoś, kto jeździ
    minimum kilka razy w roku - jest taniej niż u nas (średnio 10-15 EUR za
    10 dni). Tam, gdzie kasują za odcinek - jest podobnie jak u nas. Biorąc
    pod uwagę, że zarabiamy zdecydowanie poniżej średniej UE - u nas dla nas
    jest drogo.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański