  • 1. Data: 2014-08-09 03:15:56
    Temat: Focus Mk1 '02 TDCi a EGR - może by tak zaślepkie?
    Od: Szop <m...@g...com>

    Mamy Forda. Tak sobie jeździ, od nowości, salonowy. Najpierw Rodzice, teraz ja,
    często. Właściwie to był zakup zupełnie bez sensu, bo trasy raczej miejskie, ale tyle
    już ma lat i będzie w rodzinie aż koła odpadną, a nawet 100kkm jeszcze nie
    nakręciliśmy.

    I czasem sobie myślę o różnych tego Focusa detalach, teraz zacząłem się zastanawiać -
    przecież recyrkulacja spalin to z założenia bzdura.
    #PYTANIE GŁÓWNE: Mędrcy grupowi, która filozofia jest "słuszniejsza":
    a) Działa? Działa. Nie ma problemów, nie dymi, ciągnie - to nie dotykać, bo
    popsujesz.
    b) EGR to bzdura, nonsens, zaślepka jest oczywistą korzyścią, kosztuje fistaszki a
    efekty daje wymierne, lepiej zaślepić zanim zacznie się psuć. Będzie taniej,
    sprawniej, lepiej, szybciej. Drobna inwestycja szybko się zwróci.

    Mechanika mam blisko, dobrego, taniego i uczciwego, dostaje komentarze w stylu
    "Zbyszek to skarb narodowy", więc o to się nie martwię.

    Jak Wielmożni Państwo myślą?

  • 2. Data: 2014-08-09 23:29:37
    Temat: Re: Focus Mk1 '02 TDCi a EGR - może by tak zaślepkie?

    On 09/08/2014 02:15, Szop wrote:
> [...]
    >
    > Mechanika mam blisko, dobrego, taniego i uczciwego, dostaje komentarze w stylu
    "Zbyszek to skarb narodowy", więc o to się nie martwię.

    z doswiadczenia z vectra b 1.6 16v (X16XEL) to ci powiem, ze jak dziala
    to lepiej nie ruszac. jak nie dziala, to lepiej wymienic. jak jest w
    innych markach/modelach, tego nie wiem.