  • 1. Data: 2014-08-08 18:58:02
    Temat: Korki na autostradach
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Wszyscy narzekają na korki na polskich autostradach/bramkach - wracałem 2
    sierpnia (sobota) z Hiszpanii, korek na francuskiej E15 (A7,A9)
    rozpoczynał się na granicy z ES (La Jonquera) a kończył przed Lyonem -
    co daje około 400km.
    Po drodze na CB słyszałem rozmowy Polaków z A7, którym skończyło się
    paliwo, nie mieli wody, a do najbliższego MOP'a było około 30km, temp.
    powietrza na południowym odcinku - 36st. :-)
    W kierunku domu (od Barcelony i we Francji) miałem zazwyczaj 5-10km
    kolejki do bramek na autostradach.
    W niedzielę (3.08) około południa, na pocieszenie odstałem 1 godzinę na
    niemieckiej A10 (przy węźle z A9) - pewnie "dziadki" do kościoła jechali
    :-)

    TG

  • 2. Data: 2014-08-08 19:37:49
    Temat: Re: Korki na autostradach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > W niedzielę (3.08) około południa, na pocieszenie odstałem 1 godzinę na
    > niemieckiej A10 (przy węźle z A9) - pewnie "dziadki" do kościoła jechali

    Sierpień to jest najbardziej kretyński termin na wakacje w Europie
    Zachodniej.
    Sam tak kiedyś wpadłem i już nigdy więcej tego błędu nie popełnię.
    Droga na jeden dzień zajęła dwa.

  • 3. Data: 2014-08-08 19:44:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-08-08 18:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...]
    > 2 sierpnia (sobota) z Hiszpanii, korek na francuskiej E15 (A7,A9)
    > rozpoczynał się na granicy z ES (La Jonquera) a kończył przed Lyonem -

    No i ile czasu zajęło ci przejechanie tych 400km?

    MJ

  • 4. Data: 2014-08-08 19:47:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > W niedzielę (3.08) około południa, na pocieszenie odstałem 1 godzinę
    > na niemieckiej A10 (przy węźle z A9) - pewnie "dziadki" do kościoła

    No i?
    To dla wszystkich jest jasne.
    Tylko ze:
    - my mamy praktycznie nową infrastrukturę wiec moznaby oczekiwać, ze bedzie
    troche lepsza
    - autostrady mamy bardzo drogie wiec mogłyby być lepsze...
    Itd.
    Równajmy do reszty Europy ale w góre a nie w dół.

  • 5. Data: 2014-08-08 20:23:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 19:44 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > No i ile czasu zajęło ci przejechanie tych 400km?
    >
    > MJ

    Ja wracałem, korek był w drugą stronę.

    TG

  • 6. Data: 2014-08-08 20:31:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 19:47 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > - autostrady mamy bardzo drogie wiec mogłyby być lepsze...
    > Itd.
    > Równajmy do reszty Europy ale w góre a nie w dół.

    No i nic - ciekawostka. autostrady mamy tanie, wiem, wiem - zarabiamy
    mało...
    Autostrady mamy bardzo dobre, infrastruktura jest dobra - brakuje szybkich
    płatności kartą na bramkach.
    W Hiszpanii czy Francji niektóre autostrady są w standardzie naszych esek,
    a i tak są o lata świetlne lepsze od autostrad w DE, na których remont
    10km trwa rok.
    Paliwo (ON) mamy za to drogie. We Francji (przy autostradzie) jest taniej
    niż przy naszej A2.

    TG

  • 7. Data: 2014-08-08 20:38:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 19:37 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Sierpień to jest najbardziej kretyński termin na wakacje w Europie
    > Zachodniej.
    > Sam tak kiedyś wpadłem i już nigdy więcej tego błędu nie popełnię.
    > Droga na jeden dzień zajęła dwa.

    Ja też zazwyczaj celuję aby wyrobić się z powrotem przed sierpniem. Teraz
    jakoś tak wyszło.

    TG

  • 8. Data: 2014-08-08 21:09:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    >No i nic - ciekawostka. autostrady mamy tanie, wiem, wiem - zarabiamy
    >mało...

    Tanie, drogie ... obiektywnie patrzac, to budowa kilometra autostrady
    kosztuje u nas drozej niz na zachodzie Europy.
    Ciekawostka taka. Nie wiadomo czemu, bo niby ludzie mniej zarabiaja.

    Oplata, ktora placi kierowca, to osobna kwestia.

    >Autostrady mamy bardzo dobre, infrastruktura jest dobra - brakuje
    >szybkich płatności kartą na bramkach.

    No raczysz zartowac, autostrady mamy trzy na krzyz, jak to mozna
    nazwac dobra infrastruktura ?
    Moze w Monaco czy Luxemburgu to by byla dobra infrastruktura, ale u
    nas ?
    Niemcy, bedac niewiele wiekszym krajem, maja 12 tys km autostrad. A my
    ?

    Co ciekawe, oni buduja wiecej km nowych autostrad niz my.
    A przeciez oni juz je maja :-)

    Jakosc tych autostrad ... no, nawierzchnie moze i lepsze od zachodniej
    sredniej, bo oni swoje zrobili lata temu i zdazyly sie popsuc :-)
    Ale to ciagle takie troche bieda-autostrady.
    Z tym ze i ich nie wszedzie stac na nowe, lepsze, szersze ...

    >W Hiszpanii czy Francji niektóre autostrady są w standardzie naszych
    >esek,

    no coz, nasze S-ki w sporej czesci maja standard niemal autostrady.
    Ale jest ich malo :-)

    Jesli chodzi o Hiszpanie, to sie doczytalem - maja tam autopiste i
    autovia.
    Piste to jak nasza autostrada, via ... czesto wyglada podobnie.
    Ale bywa, ze nie ma alternatywnej drogi do austrady, wiec trzeba nia
    puscic i wolny ruch - traktory, rowery, furmanki :-)
    Wtedy nazywa sie autovia i nikt prawa nie lamie :-)
    Czasem jednak alternatywna zwykla droga jest, a autovia jest gorsza i
    autovia zostaje ...

    >a i tak są o lata świetlne lepsze od autostrad w DE, na których
    >remont 10km trwa rok.

    Porzadny remont tak jakos trwa, i mysle ze w Hiszpanii podobnie. No
    moze zimy tam nie ma i mozna dluzej pracowac :-)
    Ewentualnie nie zauwazyles, ze te 10km sie przesuwa :-)

    >Paliwo (ON) mamy za to drogie. We Francji (przy autostradzie) jest
    >taniej niż przy naszej A2.

    A to mnie zaskoczyles. Wydawalo sie ze mamy jedne z tanszych paliw w
    EU.
    Na pewno dobry kurs liczyles ?

    Oni tam maja co roku protesty kierowcow ciezarowek przeciw wysokim
    cenom ON.
    Co jest swoja droga bardzo dziwne - co kierowce obchodzi cena paliwa ?
    Nawet jak jest wlascicielem ciezarowki i jezdzi na wlasny rachunek, to
    przeciez wszyscy placa tyle samo ...

    http://www.fuel-prices-europe.info/
    niby mamy ciut taniej ... ale ON po 5.04 to dawno nie widzialem.
    Po 5.16 moge kupic, to 1.223 eur po dzisiejszym kursie.

    Tak czy inaczej paliwo mamy w podobnej cenie, i nie ma juz szoku po
    przekroczeniu granicy :-)
    A czasem wrecz nie warto tankowac na zapas.

    J.

  • 9. Data: 2014-08-08 21:36:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2014 o 21:09 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Niemcy, bedac niewiele wiekszym krajem, maja 12 tys km autostrad. A my ?

    Chodziło mi o infrastrukturę na autostradach, które mamy: mopy, stacje itp.
    kilometrów nie porównuję :-)

> [...]
    > Wtedy nazywa sie autovia i nikt prawa nie lamie :-)
    > Czasem jednak alternatywna zwykla droga jest, a autovia jest gorsza i

    W Hiszpanii przedobrzyli, zazwyczaj do większego miasta mają autovię (A i
    R- darmową, standard eski) i autopistę (AP płatną, taka np. A2) Nie miałem
    jeszcze sytuacji abym nie miał alternatywy do Autopisty czy Autovii w
    postaci "n-ki" (taka nasza s7 nad morze). Gdzie się tam nie obrócisz masz
    znaki na A lub AP. Inna sprawa, że ich AP są "wolniejsze" niż nasze,
    węższe, ciaśniejsze itp ale jest ich mnóstwo - km nie porównywałem, ale na
    oko jest więcej autostrad niż w Niemczech i zdecydowanie lepszych.

    > Porzadny remont tak jakos trwa, i mysle ze w Hiszpanii podobnie. No moze
    > zimy tam nie ma i mozna dluzej pracowac :-)
    > Ewentualnie nie zauwazyles, ze te 10km sie przesuwa :-)

    Zauważyłem, że nie. Niemcy z racji tego, że autostrady są darmowe mają
    wszytko w d...pie i pracują tak jak w PL za komuny. Po 17-tej nikogo nie
    ma na budowie. Podobny odcinek we Francji czy we Włoszech remontuje się 5x
    szybciej. Do tego Niemcy jeżdżą jak du..py i korkują te swoje autobany. Na
    podobnych odcinkach (w remoncie) we Włoszech czy Francji ruch jest
    zdecydowanie szybszy i płynniejszy.

    > A to mnie zaskoczyles. Wydawalo sie ze mamy jedne z tanszych paliw w EU.
    > Na pewno dobry kurs liczyles ?

    Na pewno, ustawiłem sobie sms'y na karcie i po każdej transakcji miałem
    obciążenie w PL po lichwiarskim przeliczeniu w credit agricole. Mimo tej
    lichwy płaciłem mniej pln'ow za zbiornik.

> [...]
    > niby mamy ciut taniej ... ale ON po 5.04 to dawno nie widzialem.
    > Po 5.16 moge kupic, to 1.223 eur po dzisiejszym kursie.

    Na A2 tankowałem ON w niedzielę po 5,5x - za zbiornik zapłaciłem 327.
    Za tyle samo litrów (+-2) na A7 we Francji zapłaciłem 308.

    > Tak czy inaczej paliwo mamy w podobnej cenie, i nie ma juz szoku po
    > przekroczeniu granicy :-)
    > A czasem wrecz nie warto tankowac na zapas.

    W ogóle nie warto tankować na zapas - w DE zjechałem z autostrady i za
    zbiornik zapłaciłem 278 pln.

    TG

  • 10. Data: 2014-08-08 21:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > No i nic - ciekawostka. autostrady mamy tanie, wiem, wiem - zarabiamy
    > mało...

    Nie wiem czy mówimy o tym samym.
    Miałem na mysli koszt jezdzenia po nich. Uwazasz, ze tanio płacimy?

    > Autostrady mamy bardzo dobre, infrastruktura jest dobra - brakuje
    > szybkich płatności kartą na bramkach.

    Wystarczy aby cała reszta traciła na znaczeniu.

    > W Hiszpanii czy Francji niektóre autostrady są w standardzie naszych
    > esek, a i tak są o lata świetlne lepsze od autostrad w DE, na których
    > remont 10km trwa rok.

    Szczerze to wolałbym zeby u nas budowano eski zamiast autostrad ;-)
    Ogólnie nic dziwnego ze autostrady mamy lepsze bo nowsze.
    Ale ja na jakosć autostrad nie utyskuje...

    > Paliwo (ON) mamy za to drogie. We Francji (przy autostradzie) jest
    > taniej niż przy naszej A2.

    A to nie wiedziałem.
    Ale kto tankuje przy autostradzie? :)
    Chyba ze na marketowej stacji przy autostradzie...