  • 11. Data: 2011-05-25 19:03:11
    Temat: Re: Korki na Targeo
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:irj7v7$h8b$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Na jakiej zasadzie działa pokazywania aktualnych korków na mapie na
    > stronie targeo.pl? Skąd ich system bierze te dane? Wydają się dość
    > dokładne. Nie wiem, jak często są odświeżane. W legendzie odróżniają dwa
    > typy: dane z pomiarów i dane prognozowane. Co to za pomiary?

    właśnie zainstalowałem wersje targeo.mobi i sobie potestuje - jeśli
    faktycznie będzie pokazywać dane w czasie rzeczywistym i to tylko za cene
    połączenia gprs - to wg mnie rewelka.
    Póki co sprawdzilem szybkość wyszukiwania i wyznaczania trasy i o dziwo
    telefon zrobił to szybciej niż komputer (sic!) bo moje łącze domowe
    internetowe jest naprawde kiepskiej jakości

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 12. Data: 2011-05-25 21:30:51
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    Sa po prostu z dupy wziete. Wyciagaja jakas srednia.
    Na torunskiej w wawie rano u nich jest non stop. Kilka razy trafilem, ze
    sprawnie sie jechalo, a u nich oczywiscie na czarno.

    sz.

  • 13. Data: 2011-05-25 22:13:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-25 18:27, r...@k...pl pisze:

    > Nie tylko, a nawet chyba nie przede wszystkim. Ale liczba źródeł jest owiana
    > tajemnicą.

    Śmiem twierdzić, że chyba "tylko". Jeśli chodzi o bieżące dane.
    W nocy jak lecę na trasie na której są prognozy, kolega we wro
    ma polewkę ... bo jest trasa "z prognozą" ... 15 minut później
    pojawiają się "dane rzeczywiste" zgoła odmienne od prognoz.

    Późnymi nocami w ten sposób "osoby zainteresowane" kontrolują pi
    razy drzwi gdzie jestem, bo gówniana AM nie może obsłużyć
    MIPLOLOCA na moim urządzeniu ...

    Ale ogólnie - jest "prognoza", przejeżdżam przez tą drogę, i po
    chwili w targeo są dane rzeczywiste.

    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 14. Data: 2011-05-25 23:46:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Rzuć okiem na www.waze.com

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 15. Data: 2011-05-25 23:48:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-25, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:

    > Śmiem twierdzić, że chyba "tylko". Jeśli chodzi o bieżące dane.

    Raczej nie tylko, firm dysponujących takimi danymi jest parę i się
    danymi wymieniają (jak samo targeo to akurat nie wiem)

  • 16. Data: 2011-05-26 00:14:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Raczej nie tylko, firm dysponujących takimi danymi jest parę i się
    > danymi wymieniają (jak samo targeo to akurat nie wiem)

    Mówię o dość szerokiej "próbce badawczej" robionej na swoim
    organizmie pojazdowym. Akurat często jest tak jak wspomniałem.
    Prognoza - przejeżdżam - dane "realne".

    Gdyby było jak co poniektórzy myślą, że dane są pobierane z
    sieci GSM (przemieszczanie się komórek) etc - nie było by tak
    często "prognoz".

    Spójrz na "bogaty" rejon Przemyśla - w Przemyślu praktycznie
    ciągle dane statystyczne (czyli dane przesyłane offline) ... w
    Przemyślu praktycznie kiedy nie spojrzę - danych realnych nie
    ma. Tak jak nie ma danych z Przemyśla jadąc dalej po DK28. I nie
    obstawiam tu braku komórek na ten przykład czy co to mogłoby
    jeszcze takie dane wysyłać - a po prostu *zero* użytkowników
    legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie się płaci).

  • 17. Data: 2011-05-26 08:14:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-25, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Gdyby było jak co poniektórzy myślą, że dane są pobierane z
    > sieci GSM (przemieszczanie się komórek) etc - nie było by tak

    Wcale nie miałem na myśli komórek ;-)

> [...]
    > jeszcze takie dane wysyłać - a po prostu *zero* użytkowników
    > legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie się płaci).

    Jeszcze są systemy do nadzoru flot samochodowych. Tyle, że tak samo jak
    z AM: musi przejechać ktoś z odpowiednim urządzeniem.

  • 18. Data: 2011-05-26 08:51:24
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Zastanawiam się, na ile to co pokazuje ta mapa jest wiarygodne (nie mówię o
    prognozach, ale o danych rysowanych linią ciągłą). Np. teraz (czwartek 8:50) od
    pół godziny widzę [DC] czarną krechę na Al. Jerozolimskich niemal od
    Łopuszańskiej, aż do skrzyżowania z Ryżową (korek w kiernku Pruszkowa o tej
    porze??? - dziwne.). Czy ten system może pomylić kierunek korka na danym
    odcinku? A może tam jakiś wypadek teraz jest na skrzyżowaniu Ryżowej z Alejeami?
    Czy ktoś, kto tam jechał, może to potwierdzić?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 19. Data: 2011-05-26 09:02:01
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    <<... Już działa Traffic Live!
    Targeo.pl możesz już zobaczyć aktualną sytuację na drogach, uwzględniającą na
    żywo sygnały GPS z kilkudziesięciu tysięcy pojazdów poruszających się po całej
    Polsce. Kolorowe linie na mapie obrazują aktualne średnie prędkości przejazdu.
    Jest też możliwość przeglądania historii z dwóch ostatnich dni i prognozy na
    jutro...>>

    http://www.targeo.pl/_Juz_Dziala_Traffic_Live.html

    --
    CB

  • 20. Data: 2011-05-26 09:08:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    [...]
> [...]
    > przykład czy co to mogłoby jeszcze takie dane wysyłać - a po prostu
    > *zero* użytkowników legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie się płaci).

    Ciekawe czy nie lepiej by wyszło producentom AM dać dostęp do Traffica
    wszystkim? Ludzi z piracką AM jest jednak sporo, zyskali by na tym
    wszyscy a w końcowym rozliczeniu producenci chyba najbardziej.

    A.