  • 31. Data: 2011-05-28 15:50:56
    Temat: Re: Korki na Targeo
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 May 2011 10:18:44 +0200, "Latet" <s...@s...pl> wrote:

    >Z ciekawości - czy posiadanie nieoryginalnej wersji wyklucza włączenie traffic
    >online?

    Wyklucza pobieranie danych Traffic, wysyłanie _chyba_ działa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2011-05-29 21:03:38
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    jerzu wrote:

    > Wyklucza pobieranie danych Traffic, wysyłanie _chyba_ działa.

    Nie działa.

  • 33. Data: 2011-05-30 00:44:23
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Wygląda na to, że nie... Pojeździłem trochę późnym wieczorem po ulicach, które
    > na mapie miały tylko prognozę. Nic moje jeżdżenie nie wniosło. Szkoda.

    Wydaje mi się, że celowy brak wysyłania do "centrali" informacji o ruchu z
    wersji telefonicznej ("Drogowskaźnik") można (próbować) uzasadnić np. tak, że
    człowiek raczej telefon nosi ze sobą - może więc wysiąść i iść ulicą, a programu
    zapomnieć wyłączyć i wtedy do systemu poszłyby błędne dane o nieistniejącym
    korku na danym odcinku.

    Inny pomysł: obawa przed potencjalnie mniejszą dokładnością danych GPS w
    telefonach.

    Jeszcze inny pomysł - być może jednak "Drogowskaźnik" nadaje te informacje, ale
    nie wystarczy jedno urządzenie, aby system uwzględnił dane, bo np. potrzebuje
    średnich wartości z 2-3 czy więcej urządzeń nadających. A tam gdzie ja w śrdoku
    nocy jeździłem testując - było pusto.

    I ostatnia możliwość - 30-dniowa wersja demo, jaką mam zainstalowaną w
    telefonie, danych nie nadaje.

    Jaka jest prawda - nie mam pojęcia. Patrząc na licznik transferu danych - upload
    był całkiem niemały, choć download o wiele większy (te ich mapy są ewidentnie
    źle skompresowane - przy szybkiej jeździe w ogóle prawie nie widać mapy, bo
    zanim sie załaduje, to jest się już w innym obszarze, a oddalenie widoku, nie
    pomaga, bo jest automatycznie dokonywane zbliżenie spowrotem).

    Poza tym - na Nokii 5230 Drogowskaźnik czesto się mi wiesza i generalnie trudno
    wyobrazić sobie używanie go na poważnie. Choć zupełnie darmowy transfer danych
    (w Plusie) kusi.

    latet