  • 41. Data: 2009-10-07 21:16:46
    Temat: Re: Koretka ekspozycji
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2009-10-03 10:35, Zorka pisze:

    > Dlatego prosiłem o wyjasnienie gdzie jest błąd. Moje spostrzezenia nie
    > zgadzaja sie z tym co pisza w ksiazkach. Czego nie rozumiem?

    Wszystko zależy od motywu.
    Zrób sobie prosty test. Pomiar punktowy. Aby nie matrycowy. Takie samo
    oświetlenie.
    1 zdjęcie - biała kartka papieru. Na zdjęciu ma być tylko kartka,
    ostrość ustaw np. na jej róg, zablokuj ostrość i przekadruj.
    Spójrz co Ci wyszło. Zdjęcie będzie niedoświetlone o jakieś 2EV.
    Wprowadź korektę +2 EV i zrób jeszcze raz.
    Białe będzie białe, a nie szare.
    2 zdjęcie czegoś czarnego. Zasada ta sama co wyżej. Zrób zdjęcie. Tym
    razem zdjęcie będzie przepalone o 2EV. Czarne będzie....szare.
    Wniosek: tu szare i tu szare. Czemu?
    Bo światłomierz to debil, zakłada, że wszystko odbija 12% padającego
    światła. Uśrednia i tak ustawia ekspozycję. Nie interesuje go motyw
    zdjęcia (to co na nim jest).
    Przy matrycowym to już loteria, bo aparat stara się odgadnąć co jest na
    zdjęciu. Tak go zaprogramowali.....

    M.