  • 1. Data: 2010-04-14 18:35:11
    Temat: Konwerter obiektywu Pentaxa do body Canona
    Od: "omega_fan" <o...@n...com>

    Witam,

    czy ktoś używa konwertera, pozwalającego używać
    starych manualnych obiektywów od Pentaxa (mam je
    w komplecie z Pentaxem ME) z cyfrowym body Canona?
    Konkretnie mam na myśli EOS 550D, przymierzam się
    do kupna i fajnie byłoby mieć możliwość użycia
    tych starych obiektywów...

    Ma to sens w ogóle?

  • 2. Data: 2010-04-14 19:17:49
    Temat: Re: Konwerter obiektywu Pentaxa do body Canona
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    omega_fan pisze:
> [...]
    > Konkretnie mam na myśli EOS 550D, przymierzam się
    > do kupna i fajnie byłoby mieć możliwość użycia

    Nie jestem w żadnym z tych systemów, ale z adaptalem dostałem 'dupkę'
    Olympus OM, pełna mechanika, do której jest kawałek metalu tzw.konwerter
    szkło Olympus - body EOS. Ponieważ system EOS jest czysto elektryczny,
    zero wspólpracy. Ten kawałek metalu tylko zapewnia stałe domkniecie
    mechanicznej przysłony do nastawionej wartości.

    Kumple EOS-siarz zrobił tym zdjęcia, optyka miód, ale wygoda zerowa.

    Trzeba założyć, że przejście EOS na Pentax o ile istnieje, daje również
    zerowy stopień udogodnień, cofamy się do lat 1950-tych.
    Pytanie, czy hipotetyczna przejściówka by miała chip dandelion. Jak nie,
    to już całkiem źle.

    Ten sam adaptall dla mnie Nikoniarza ma znaczące wygody jak domykanie
    przysłony przed zdjęciem (lub więcej w wyższych body), ale interfejs
    jest z mechaniki na mechanikę.

  • 3. Data: 2010-04-15 08:44:42
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > zerowy stopień udogodnień, cofamy się do lat 1950-tych.
    > Pytanie, czy hipotetyczna przejściówka by miała chip dandelion. Jak nie,

    Jest takie cos:
    http://www.allegro.pl/item1000940097_adapter_af_cano
    n_ef_eos_pentax_k_pk.html

    Tylko nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce i czy wydanie
    tej kasy ma w ogole sens.

  • 4. Data: 2010-04-15 09:18:26
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    omega_fan pisze:
> [...]
    > Konkretnie mam na myśli EOS 550D, przymierzam się
    > do kupna i fajnie byłoby mieć możliwość użycia

    Te obiektywy mają sens z cyfrowymi pentaxami, pomiar światła,
    potwierdzenie ostrości, w wersji A sterowanie przesłoną z body. W
    pentaxach z dużą matówką (najlepiej jeszcze z klinem i rastrem) i muszlą
    powiększającą można tego używać. Z tym canonem to może być droga przez mękę.

    --
    Ziemo