  • 1. Data: 2010-04-13 21:45:30
    Temat: Canon A590 - czasami nie chce łapać ostrości (dobre warunki => biała ramka)
    Od: Michał 'miok' Rzeźnik <m...@g...com>

    Witam,
    mam Canona A590 IS - aparat ma czasami (kilka razy na 400zdjęć)
    problemy z łapaniem ostrości. Nie pojawia się żołta ramka, jak w
    przypadku problemów z ostrością, tylko jest biała ramka - nie można
    zrobić zdjęcia, puszczenie przycisku i ponowne wciśnięcie często dają
    ten sam efekt. Zarówno dla obiektów w oddali, jak i w pomieszczeniach.

    Co do warunków - takie jak tu: http://tinyurl.com/y2n7ouo. Nie
    zdążyłem nawet uchwycić tego na czym mi zależało, w końcu gdzieś
    jakieś się zrobiło. Wydaje mi się że jest jasno :)

    Lampa na auto, tryb P. Kwestia tego że to kompakt, czy coś innego?

  • 2. Data: 2010-04-17 16:22:38
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" napisał w wiadomości

    Aparaty ustawiają ostrosc na zasadzie kontrastow. Moze nie znalazl w tej
    scenie odpowiednich kontrastow?
    Masz tu obiekty blizej polozone i dalej. Do tego, o ile sie nie myle, fotka
    robiona zza szyby. Moze fokus ogniskowal na kurzu, albo odbiciu na szybie?
    Ty mozesz go nie widziec, a fokus tak.
    Ten aparat ma dwa tryby fokusa. Sprobuj przelaczyc na punktowy (bo
    prawdopodobnie miales AiAF?).