  • 11. Data: 2017-04-18 11:45:53
    Temat: Re: Kontaktron - NC?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Apr 2017 01:19:38 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kontaktron NC mozna zrobic przy pomocy zwyklego NOi magnesu.

    Ale moment, wpierw zdefiniuj pojęcie N(C) dla kontraktronu, N jest
    magnesem czy nie?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-04-18 11:54:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 11:43, Adam Wysocki pisze:

    > Chyba trzeba kupić po prostu przełączny, bo nie widzę takich, które byłyby
    > NC w ujęciu elektronicznym

    A masz jakiś pomysł jak zrobić, aby styki się od siebie odsuwały, gdy
    znajdą się w polu magnetycznym?

    P.G.

  • 13. Data: 2017-04-18 13:45:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Taka aukcja:
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=6070091972
    >
    > Niby NC, ale piszą:
    >
    > "styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu"
    >
    > Czy nie jest tak, że kontaktron jest NC wtedy, kiedy bez magnesu styki są
    > zwarte - czyli stan "normalny" to stan bez magnesu? Czy może tak jest
    > tylko w elektronice, a w systemach alarmowych (a do nich są kierowane te
    > kontaktrony w ładnej obudowie i z magnesem) stan "normalny" to stan np.
    > zamkniętych drzwi (czyli tu - z przyłożonym magnesem)?
    >
    > Trochę zgłupiałem...

    W opisie aukcji jest wytłumaczone o co chodzi:
    "Kontaktron działa w konfiguracji NC
    Konfiguracja NC jest najcześciej wykorzystywana w systemach zabezpieczeń
    elektronicznych!
    a.. styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu"

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2017-04-18 14:01:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Apr 2017 11:45:53 +0200, Marek napisał(a):

    > Ale moment, wpierw zdefiniuj pojęcie N(C) dla kontraktronu, N jest
    > magnesem czy nie?

    Umieszczasz jeden maly magnes przy kontaktronie na stale. Ktory go
    zwiera.

    A cewka, czy dodatkowym magnesem, oslabiasz jego pole. Co rozwiera
    styki.

    J.

  • 15. Data: 2017-04-18 14:15:59
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > A masz jakiś pomysł jak zrobić, aby styki się od siebie odsuwały, gdy
    > znajdą się w polu magnetycznym?
    >
    > P.G.

    Chyba robią różne konfiguracje.
    https://www.eleinmec.com/figures/023_01.gif

    NO = Normally Open Contacts
    NC = Normally Closed Contacts
    https://standexelectronics.com/wp-content/uploads/da
    tasheet_reed_sensor_MK24.pdf

  • 16. Data: 2017-04-18 14:36:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 14:15, V.L.Pinkley pisze:

    > Chyba robią różne konfiguracje.
> [...]

    Przypuszczam, że NC to przełączany z nie wyprowadzoną jedną końcówką.
    Nie mam pojęcia na jakim zjawisku fizycznym można by oprzeć styki, które
    same w sobie zachowywały by się NC.
    P.G.

  • 17. Data: 2017-04-18 15:31:13
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

> [...]

    > Przypuszczam, że NC to przełączany z nie wyprowadzoną jedną końcówką.
    > Nie mam pojęcia na jakim zjawisku fizycznym można by oprzeć styki, które

    Podejrzewam taką konstrukcję, tzn. wyprofilowana końcówka co
    jest normalnie zwarta kiedy nie ma magnesu.
    http://ifotos.pl/z/aaxahhp

  • 18. Data: 2017-04-18 16:12:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 15:31, V.L.Pinkley pisze:

    > Podejrzewam taką konstrukcję, tzn. wyprofilowana końcówka co
    > jest normalnie zwarta kiedy nie ma magnesu.
    > http://ifotos.pl/z/aaxahhp

    Fakt. Tak mogło by być.
    Podejrzewam jednak, że faktycznie rozwiązanie jest raczej typu
    przełączany z obciętym wyprowadzeniem.
    Duża powierzchnia stykowa znacznie mocniej pociągnie blaszki do siebie
    niż takie działanie "na wprost".
    P.G.

  • 19. Data: 2017-04-18 16:26:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Apr 2017 05:15:59 -0700 (PDT), V.L.Pinkley napisał(a):
    > Chyba robią różne konfiguracje.
    > NO = Normally Open Contacts
    > NC = Normally Closed Contacts
    > https://standexelectronics.com/wp-content/uploads/da
    tasheet_reed_sensor_MK24.pdf

    Niby reed znaczy kontaktron, ale wymiary dosc ciekawe, 5 mm dlugosci
    ... moze w srodku cos innego ?

    I te 20g wytrzymalosci na wibracje ...

    No i niby maja przelaczne, a fotki, ani rysunku obudowy nie maja.

    J.

  • 20. Data: 2017-04-18 17:00:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Apr 2017 14:01:04 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Umieszczasz jeden maly magnes przy kontaktronie na stale. Ktory go
    > zwiera.
    > A cewka, czy dodatkowym magnesem, oslabiasz jego pole. Co rozwiera

    Odpowiedz nie na temat. Jeszcze raz: kiedy jest "normall" dla
    kontaktronu: z magnesem czy bez?

    --
    Marek