  • 1. Data: 2017-04-16 23:00:38
    Temat: Pytanie o tworzenie projektu pod CNC dla elektronika
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym rozszerzyć zastosowanie mojej mini-maszyny CNC i zacząć używać
    ją do wykonywania obudów w aluminium. To będzie coś więcej niż wycinanie
    otworów i przycinanie na wymiar. Chciałbym aby niektóre elementy były
    wyfrezowane. Mam na myśli np wycięcie otworu o średnicy X i dodanie do
    niego otoczki o średnicy Y>X, która nie powiększy tego otworu lecz
    zmniejszy grubość materiału wokół tego otworu. Czyli powiedzmy, że
    będzie to prymitywna wersja obróbki 3D.

    No i teraz moje pytanie brzmi: jak się do tego zabrać? Jest jakiś soft
    dla nas - czyli elektroników a mniej tokarko-frezarzy? Soft, który nie
    kosztuje majątku, i który można wykorzystać do zarządzania osią Z a nie
    tylko X i Y?

    Dopuszczam nawet myśl, że np. otwory i wymiary zaprojektuję w płaskim
    DXF i dodam wszystkie wymagane głębokości frezowania w jakimś edytorze
    DXF/G-code. Chciałbym uniknąć nanoszenia frezów na wycięte otwory
    poprzez tworzenia kolejnych płaskich projektów dla każdej głębokości
    frezowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-17 00:35:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 23:00, Marek S pisze:
    > Soft, który nie kosztuje majątku
    Ja używam tego:
    http://www.pikocnc.com/software
    Ale są też darmowe.

    Robert

  • 3. Data: 2017-04-17 08:02:23
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

> [...]

    > dla nas - czyli elektroników a mniej tokarko-frezarzy? Soft, który nie
    > kosztuje majątku, i który można wykorzystać do zarządzania osią Z a nie

    Ja natomiast używam tego:
    http://www.mr-soft.net/en/scam.html

    pozdr.

  • 4. Data: 2017-04-17 17:35:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Ja używam tego:
    > http://www.pikocnc.com/software
    > Ale są też darmowe.

    Ja nawet preferuję płatny licząc na support od czasu do czasu a także na
    nowe wersje. Zauważyłem, że firma kontrolery sprzedaje. Czy ten soft nie
    jest powiązany z konkretnym kontrolerem aby mógł działać? Mi by
    wystarczyło aby program potrafił zaimportować np płaski DXF, wytłoczyć
    go, dodać frezy do krawędzi lub aby realizował podobny, alternatywny
    proces z tym samym rezultatem. Na końcu wystarczy mi G-code a w nim
    zmianę narzędzi (ręczną, G43, T itp) jeśli zajdzie taka potrzeba.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2017-04-17 17:44:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-17 o 08:02, Robert Zemła pisze:

    > W dniu 2017-04-16 o 23:00, Marek S pisze:

    > Ja natomiast używam tego:
    > http://www.mr-soft.net/en/scam.html

    Poczytałem dokumentację. Jest to imponująca aplikacja!
    Licencja jest roczna? Co potem?

    Nie mogłem doszukać się informacji na temat tego co jest produktem
    końcowym tej aplikacji. DXF? G-Code?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-04-17 20:29:21
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.04.2017 o 23:00, Marek S pisze:
> [...]
    > DXF/G-code. Chciałbym uniknąć nanoszenia frezów na wycięte otwory
    > poprzez tworzenia kolejnych płaskich projektów dla każdej głębokości

    Kumpel do sterowania CNC używa linux-cnc: http://linuxcnc.org
    Jak na razie sprawuje się dobrze i bez problemów.

  • 7. Data: 2017-04-17 21:07:49
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2017-04-17 08:02, Robert Zemła wrote:
    > W dniu 2017-04-16 o 23:00, Marek S pisze:
    >

    > Ja natomiast używam tego:
    > http://www.mr-soft.net/en/scam.html
    >
    > pozdr.

    Czy to działa tylko w 2D czy 2.5D? Bo piszą o ścieżkach 2D ale patrząc po
    screenach to nie wiadomo.

    Inny CAM 2.5D to CamBam. Niestety przez kilka lat kompletnie nie rozwijany
    a teraz nagle autor wrócił do żywych i coś tam zaczął robić. Za to spore
    wsparcie
    społeczności w kwestii pluginów.

  • 8. Data: 2017-04-17 21:14:20
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2017-04-17 o 17:44, Marek S pisze:

    > Poczytałem dokumentację. Jest to imponująca aplikacja!
    > Licencja jest roczna? Co potem?
    >
    > Nie mogłem doszukać się informacji na temat tego co jest produktem
    > końcowym tej aplikacji. DXF? G-Code?

    Hmm nie wiem jak wyglądają zasady licencji dzisiaj, ja kupiłem licencję
    w 2011 roku, do dziś mam aktualizacje i program działa bez ograniczeń.
    Nie widzę też informacji że licencja jest roczna? Co do generowanych
    danych, jest możliwość eksportu/importu dxf, jest edytor rysunków, jest
    generator g-code'ów i kilkudziesięciu innych formatów, jest nawet
    symulator. IMO wart jest 49EUR, dostajesz fakturę.

  • 9. Data: 2017-04-17 21:23:38
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2017-04-17 o 21:07, kriters pisze:

    > Czy to działa tylko w 2D czy 2.5D? Bo piszą o ścieżkach 2D ale patrząc po
    > screenach to nie wiadomo.

    2.5D. Można łączyć warstwy z różnymi kształtami i różnymi głębokościami
    frezowania.

  • 10. Data: 2017-04-17 23:58:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 17:35, Marek S pisze:
    > Czy ten soft nie jest powiązany z konkretnym kontrolerem aby mógł działać?
    I tak i nie. :-)
    Jak masz kontroler to program działa normalnie. Jak nie masz to w
    okrojonej wersji. Ale możesz dostać plik licencyjny i program działa bez
    kontrolera.

    Robert