  • 1. Data: 2017-04-17 21:34:21
    Temat: Kontaktron - NC?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Taka aukcja:

    http://allegro.pl/show_item.php?item=6070091972

    Niby NC, ale piszą:

    "styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu"

    Czy nie jest tak, że kontaktron jest NC wtedy, kiedy bez magnesu styki są
    zwarte - czyli stan "normalny" to stan bez magnesu? Czy może tak jest
    tylko w elektronice, a w systemach alarmowych (a do nich są kierowane te
    kontaktrony w ładnej obudowie i z magnesem) stan "normalny" to stan np.
    zamkniętych drzwi (czyli tu - z przyłożonym magnesem)?

    Trochę zgłupiałem...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-04-17 21:46:33
    Temat: Re: Kontaktron - NC?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy nie jest tak, że kontaktron jest NC wtedy,

    nie wiem co piszą, ale przez całe życie widywałem tylko takie
    kontaktrony, które są rozwarte. normalnie open. ostatnio szukałem na
    ali, i tam zobaczyłem takie które mają trzy nóżki :) W sensie można z
    niego zrobić no i nc

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-04-17 21:48:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]

    kontaktrony, które są rozwarte. normalnie open. ostatnio szukałem na
    ali, i tam zobaczyłem takie które mają trzy nóżki :) W sensie można z

    PS tylko ze w alarmach, jeśli się da, to właśnie lepiej zrobić normalnie
    zamknięty, bo przynajmniej elektronika wie, ze kabelki sa nieprzerwane

  • 4. Data: 2017-04-17 21:53:22
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2017 o 21:34, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > kontaktrony w ładnej obudowie i z magnesem) stan "normalny" to stan np.
    > zamkniętych drzwi (czyli tu - z przyłożonym magnesem)?

    Chodzi o to, że dla systemu jest to NC, czyli jak nie ma alarmu, to jest
    zwarty. Jest zwarty bo magnes jest blisko.
    EM

  • 5. Data: 2017-04-17 21:56:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam Wysocki pisze tak:

> [...]
    > do nich są kierowane te kontaktrony w ładnej obudowie i z
    > magnesem) stan "normalny" to stan np. zamkniętych drzwi (czyli tu

    Na to wygląda, że tak to sobie wykombinowali na allegro.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2017-04-17 21:59:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:34, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > kontaktrony w ładnej obudowie i z magnesem) stan "normalny" to stan np.
    > zamkniętych drzwi (czyli tu - z przyłożonym magnesem)?

    Dobrze piszą, bo tu chodzi o stan styków, kiedy strefa chroniona takim
    czujnikiem jest nienaruszona (czyli kiedy nie sygnalizuje stanu alarmowego).

    Stanem normalnym tego kontaktronu jest, kiedy przy kontaktronie znajduje
    się magnes. Wtedy styki są zwarte.

    Kiedy następuje naruszenie strefy (alarm), czyli magnes się oddali to
    styki zostają rozwarte.

  • 7. Data: 2017-04-18 01:19:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Apr 2017 21:46:33 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > kontaktrony, które są rozwarte. normalnie open. ostatnio szukałem na
    > ali, i tam zobaczyłem takie które mają trzy nóżki :) W sensie można z

    Bywaly i takie, choc to rzadkosc.

    Kontaktron NC mozna zrobic przy pomocy zwyklego NOi magnesu.
    Maly magnesik dobrany tak, aby zewrzec, zewnetrzne pole go oslabia i
    rozwiera.

    A tu, jesli zrozumielem opis, to chodzi o to, ze obwod jest normalnie
    zamkniety, bo normalnie to magnes jest obok kontraktronu.
    Po otwarciu drzwi/okna/pokrywy magnes sie odsuwa i a obwod otwiera.

    J.

  • 8. Data: 2017-04-18 10:06:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Apr 2017 19:34:21 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Czy nie jest tak, że kontaktron jest NC wtedy, kiedy bez magnesu styki są
    > zwarte - czyli stan "normalny" to stan bez magnesu?

    Typowe kontaktrony są NO. Spotyka się co prawda kontaktrony przełączne
    (z 3 wyprowadzeniami) oraz przekaźniki kontaktronowe z wstępną
    polaryzacją małym magnesikiem które mają styki zwarte w stanie bez
    pobudzenia ale to rzadkie rozwiązania.
    Nieporozumienie pochodzi zapewne stąd że w systemach alarmowych wejścia
    centralek są przystosowane z reguły do czujników rozwieranych w
    przypadku pobudzenia i oznaczanych jako NC (ale także choć rzadziej do
    zwieranych w razie pobudzenia i oznaczanych jako NO)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-04-18 10:36:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-18 o 01:19, J.F. pisze:

    > Bywaly i takie, choc to rzadkosc.

    Wrocławski Dolam robił takie.

    P.P.

  • 10. Data: 2017-04-18 11:43:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    EdiM <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodzi o to, że dla systemu jest to NC, czyli jak nie ma alarmu, to jest
    > zwarty. Jest zwarty bo magnes jest blisko.

    Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia... i takie np:

    http://allegro.pl/kontaktron-n-o-w-obudowie-i6789221
    293.html
    http://allegro.pl/kontaktron-czujnik-kontaktronowy-t
    yp-05-no-i6217638207.html

    Wg Was one są NO w ujęciu elektronicznym, czy alarmowym?

    Ten np. piszą, że jest NO, i ewidentnie to do systemu alarmowego:

    http://allegro.pl/czujnik-magnetyczny-kontaktron-boc
    zny-64mm-no-i6543130442.html

    Ale piszą też:

    "Wyjście: NO - normalnie otwarty; Jeżeli 2 części czujnika są blisko
    siebie pojawia się przejście między kablami(NC),"

    Chyba trzeba kupić po prostu przełączny, bo nie widzę takich, które byłyby
    NC w ujęciu elektronicznym (a takiego potrzebuję - jak jest magnes, to
    prąd ma nie płynąć)... nie chcę kombinować z przykładaniem magnesu i
    osłabianiem jego pola drugim magnesem...

    http://allegro.pl/kontaktron-przelaczny-3-pin-no-nc-
    l-15-mm-i6780424284.html

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]