  • 1. Data: 2017-04-17 17:33:24
    Temat: ardiuno i wifi.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    kombinuje nad projektem czegoś w rodzaju alarmu z użyciem arduino.
    zastanawiam się nad dezaktywacją alarmu przez wifi. są przełączniki
    wifi, ale są też "płyteczki" wifi do arduino. (i wszystkie jakie
    widziałem wymagają "przejściówki 3->5V).
    o ile przełącznik wifi ma gotowy program na androida, to samo
    podłączenie wifi do arduino nic mi nieda. czy są gotowce na arduino i
    androida (lub zarządzane przez www) dzięki którym będę mógł przełączyć
    przełącznik znajdujący się obok arduino, za pomocą telefonu? A najlepiej
    jesczcze na telefonie otrzymać informacje o stanie pewnych czujników?
    na początku miał być sam alarm, znaczy czujka wykrywa ruch - wyje. ale
    co krok widzę większe możliwości, ale nie wiem czy nie za dużo chcę
    sobie wziąć na klate. Za mało mam doświadczenia.

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-04-17 20:06:12
    Temat: Re: ardiuno i wifi.
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ESP8266 + płytka z przekaźnikami z aliexpress załatwia ci w zasadzie
    całość za wyjątkiem może odczytu wszystkich czujek bo zależy jakie i ile
    - też da się zrobić.

  • 3. Data: 2017-04-18 22:46:00
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-04-17 20:06, sirapacz wrote:
    > ESP8266 + płytka z przekaźnikami z aliexpress załatwia ci w zasadzie
    > całość za wyjątkiem może odczytu wszystkich czujek bo zależy jakie i ile
    > - też da się zrobić.

    Zgadza się. Mam AVR podłączony do BT (HC-05 chyba). BT konfiguruje przez
    port szeregowy. Ten port jest widziany przez apki terminalowe pod
    androidem. W niektórych (np. "BlueTooth Serial COntroller") można
    zdefiniować sekwencje kodów podpięte pod skonfigurowany klawisz. Te
    sekwencje będzie wypluwał port szeregowy modulu BT (chyba działający w
    trybie half-duplex). Oczywiście z AVR do BT też można wysyłać i czytać z
    poziomu systemu operacyjnego właściwie dowolnego komputera (włączając
    androidy i iphone).

    Podejrzewam, że moduł Wi-Fi będzie działać podobnie. Konfiguracja tylko
    może być przykładowo przez prosty serwer HTTP. Miałem takie moduły
    (X-Port) serial to ethernet.