  • 11. Data: 2011-06-08 13:33:54
    Temat: Re: Konkurencja dla NaviExpert
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 Jun 2011 11:57:57 +0200, w <isnh2r$i6l$1@news.onet.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Automapa pracuje chyba nad wersja Androida,

    Te prace to oni chyba dopiero zaczynają (jeżeli w ogóle).
    Pół roku temu szukali programistów, ale efektu nie ma.

  • 12. Data: 2011-06-08 13:41:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w

    >Nie ma takich map jak "IGO".

    Alez sa. Moze i pochodza od innego dostawcy, ale przeciez nie masz
    jego oryginalnych plikow.

    J.

  • 13. Data: 2011-06-08 16:12:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 Jun 2011 15:41:25 +0200, w <isnu5r$ept$1@news.onet.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w

    > Alez sa. Moze i pochodza od innego dostawcy, ale przeciez nie masz
    > jego oryginalnych plikow.

    Jeżeli swój tekst przekonwertuję z Worda na OO, to będzie to nadal mój tekst
    czy już tekst OO? :)

  • 14. Data: 2011-06-08 16:33:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Jun 2011 18:12:21 +0200, r...@k...pl wrote:
    >Wed, 8 Jun 2011 15:41:25 +0200, "J.F."

    >Jeżeli swój tekst przekonwertuję z Worda na OO, to będzie to nadal mój tekst
    >czy już tekst OO? :)

    W zaleznosci od szczescia - moze sie okazac ze to juz tylko tekst OO,
    nie majacy wiele wspolnego z oryginalem :-)

    W szczegolnosci gdy sie okaze ze drobne szczegoly sa istotne :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-06-08 19:45:02
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-08 14:55, Janeo pisze:

    > O czym mowa?

    O ok. 15 PLN/m-c za NaviExperta w Playu. Gdybym mial zaplacic
    "prawdziwymi pieniedzmi" to wybralbym dluzszy abonament na wersje
    niebrndowana bo wychodzi taniej. Ale mi chodzi o wydanie srodkow ktore i
    tak sa juz na koncie w Playu.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 16. Data: 2011-06-08 19:56:59
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-08 11:57, J.F. pisze:

    > Bo NE przy okazji jest nawigacja stricte on-line, co ma swoje zalety,
    > ale ma tez swoje wady.

    Zgoda. Wydaje sie mi jednak, ze jezeli ktos produkuje dobra nawigacje
    off-line to zrobienie z tego nawigacji on-line nie powinno byc dla niego
    wielkim wyzwaniem a zawsze moze znajdzie dodatkowych klientow...
    Nie chodzi mi o to by calkowicie zaprzestal produkcji softu off-line
    tylko by oferowal dodatkowo on-line. Tak jak teraz mozna kupic plyte CD
    albo pliki mp3 w Muzodajni.

    > A inni producenci .. juz oni dobrze dbaja o siebie. Upgrady, wersje
    > wspomagane online itp.
    > I klient placi dwa razy, choc dostaje lepszy produkt.

    Tak. Ale AFAIK nie ma duzych trudnosci ze zdobyciem wersji "pirackiej".
    Niedawno w internecie na roznych forach byl "poploch" gdy policja miala
    sprawdzac legalnosc nawigacji podczas kontroli na drodze.
    W przypadku wersji on-line takich jak NaviExpert ten problem odpada
    producentowi. A i uzytkownik moze wypozyczyc chetniej chyba wersje na
    czas wkacji za niewielkie pieniadze niz kupowac wersje off-line i placic
    za aktualizacje.

    > Zreszta o czym my tu mowimy - jesli za 160zl mozna nabyc cala nawigacje
    > lacznie ze sprzetem :-)

    I kolejne elektroniczne pudelko z oczywiscie innym gniazdem ladowarki
    niz telefony. Przy nawigacji w telefonie to po przejechaniu trasy
    przynajmniej mam telefon naladowany...

    > Automapa pracuje chyba nad wersja Androida, ale cenowo moze to roznie
    > wygladac.

    Jak zrobia to sie zastanowie ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 17. Data: 2011-06-08 21:09:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Jun 2011 21:56:59 +0200, Marcin wrote:
> [...]
    >Nie chodzi mi o to by calkowicie zaprzestal produkcji softu off-line
    >tylko by oferowal dodatkowo on-line. Tak jak teraz mozna kupic plyte CD

    jesli masz na mysli off-line wspomagana - to TomTom to oferuje (w
    Niemczech) i AM, a w przyszlosci pewnie wiecej - i oczywiscie za
    dodatkowy abonament, no i tylko dla legalnych uzytkownikow :-)

    Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.

> [...]
    >producentowi. A i uzytkownik moze wypozyczyc chetniej chyba wersje na
    >czas wkacji za niewielkie pieniadze niz kupowac wersje off-line i placic

    Nie wiem jak jest z oplatami za mapy - ale taki NE tez musi z czegos
    zyc, wiec klient moze i potrzebuje na pare dni, ale zaplacic musi jak
    za caly rok :-)

    >I kolejne elektroniczne pudelko z oczywiscie innym gniazdem ladowarki
    >niz telefony.

    Ale ja o czym innym - 30 zl kosztuje VAT, sklep ma pewnie ze 30zl
    zysku, hurtownia jeszcze z 15 zl, sprzet nie jest za darmo - to ile
    zostaje na program i mapy ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-06-09 08:04:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > jesli masz na mysli off-line wspomagana - to TomTom to oferuje (w
    > Niemczech) i AM, a w przyszlosci pewnie wiecej - i oczywiscie za
    > dodatkowy abonament, no i tylko dla legalnych uzytkownikow :-)

    Nie wspomagana tylko inna sprzedazowo, by klient nie musial wykupywac
    licencji calorocznej której i tak nie wykorzysta. Oczywiscie to tylko
    psychologiczny aspekt bo te licencje na godziny drozej mu pewnie wyjda niz
    caloroczna.

    > Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.

    A TT i AM maja mapy i "cienkiego klienta" który nie wymaga niczego :-)

    > Nie wiem jak jest z oplatami za mapy - ale taki NE tez musi z czegos
    > zyc, wiec klient moze i potrzebuje na pare dni, ale zaplacic musi jak
    > za caly rok :-)

    Jakby klient musial tyle samo zaplacic to by kupil nawigacje offline.

    > Ale ja o czym innym - 30 zl kosztuje VAT, sklep ma pewnie ze 30zl
    > zysku, hurtownia jeszcze z 15 zl, sprzet nie jest za darmo - to ile
    > zostaje na program i mapy ? :-)

    No niewiele, wlasnie taki abonament miesieczny NE :-) Klienci oprogramowania
    masowego nie generuja kosztów przez uzytkowani, wiec tylko na ich
    pozyskiwaniu i utrzymywaniu kreci sie interes.

  • 19. Data: 2011-06-09 08:59:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-08, o godz. 05:55:00
    Janeo <j...@g...com> napisał(a):

    > Mając na uwadze omijanie korkow, to jednyna konkurencja jest AutoMapa
    > ale tylko na OS (OS=WM, iPhone, Anmdroid), nie na Jave.

    Z tych 3 systemów AM tylko na WM działa dobrze. Na Androida nie ma. Na
    iOS jest żenująco - program jest totalnie niedopracowany i niestabilny.
    Co więcej jest oferowany w AppleStore jako FREE a dopiero po
    ściągnięciu i zainstalowaniu dowiadujesz się że musisz zakupić licencję.
    Nie ma możliwości jakiegokolwiek testu przed zakupem a po zakupie jest
    zgrzytanie zębami bo program prowadzi na najnowszych mapach całkiem
    inaczej niż na WM. Acha - licencja na mapy z WM nie jest wymienna z
    iOS. Może za rok-dwa jak poprawia błędy to będzie działać jako tako ale
    jak pamiętam ile czasu upłynęło Aqrat od zapowiedzi programu na iOS do
    jego wydania to specjalnie bym na to nie liczył. Zresztą średnia ocena w
    AppleStore na poziomie 2 gwiazdek wiele mówi o produkcie.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2011-06-09 20:07:01
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Maciek Babcia Dobosz pisze:

> [...]
    > jego wydania to specjalnie bym na to nie liczył. Zresztą średnia ocena w
    > AppleStore na poziomie 2 gwiazdek wiele mówi o produkcie.

    dzięki za informacje o jakości AM na iphona. JA też bym sobie życzył aby
    na androida było wiecej programów do nawigacji, ale puki co - poczekam.
    na WM jest wspomniana automapa, darmowy pocket navigator na openstreet
    map. z mapami UPM (garmin) mozna z jeżdzić z "que", albo wyświetlić je w
    gpsVP. tak ze do wyboru do koloru. Konkurencja jest, ale... na WM

    ToMasz