    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Konkurencja dla NaviExpert
    Date: Wed, 08 Jun 2011 23:09:30 +0200

    On Wed, 08 Jun 2011 21:56:59 +0200, Marcin wrote:
    >Zgoda. Wydaje sie mi jednak, ze jezeli ktos produkuje dobra nawigacje
    >off-line to zrobienie z tego nawigacji on-line nie powinno byc dla niego
    >wielkim wyzwaniem a zawsze moze znajdzie dodatkowych klientow...
    >Nie chodzi mi o to by calkowicie zaprzestal produkcji softu off-line
    >tylko by oferowal dodatkowo on-line. Tak jak teraz mozna kupic plyte CD
    >albo pliki mp3 w Muzodajni.

    jesli masz na mysli off-line wspomagana - to TomTom to oferuje (w
    Niemczech) i AM, a w przyszlosci pewnie wiecej - i oczywiscie za
    dodatkowy abonament, no i tylko dla legalnych uzytkownikow :-)

    Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.

    >W przypadku wersji on-line takich jak NaviExpert ten problem odpada
    >producentowi. A i uzytkownik moze wypozyczyc chetniej chyba wersje na
    >czas wkacji za niewielkie pieniadze niz kupowac wersje off-line i placic
    >za aktualizacje.

    Nie wiem jak jest z oplatami za mapy - ale taki NE tez musi z czegos
    zyc, wiec klient moze i potrzebuje na pare dni, ale zaplacic musi jak
    za caly rok :-)

    >I kolejne elektroniczne pudelko z oczywiscie innym gniazdem ladowarki
    >niz telefony.

    Ale ja o czym innym - 30 zl kosztuje VAT, sklep ma pewnie ze 30zl
    zysku, hurtownia jeszcze z 15 zl, sprzet nie jest za darmo - to ile
    zostaje na program i mapy ? :-)

    J.