  • Data: 2010-05-23 19:45:52
    Temat: Kondensatory wyjściowe ceramiczne do przetwornic DC/DC
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Ostatnio pracuję nad nową przetwornicą i zastanawia mnie wybór
    odpowiednich kondensatorów wyjściowych.

    Zakładam, że częstotliwość pracy to jakieś 250kHz.
    Pojemność wymagana to jakieś 4,7uF/35V
    Prąd tętnień może dochodzić do 1A.

    Testowałem kilka kondensatorów i na razie mam takie doświadczenia, że
    dobrze sprawują się kondensatory większe gabarytowo oraz droższe :)

    Nie mogę znaleźć w danych producentów informacji, na temat rezystancji
    szeregowej ESR czy max ripple current, co ma miejsce ogólnie dla
    kondensatorów elektrolitycznych i tantali.
    Testy wykazały też, że zwykły tantal SMD np. 10u/25V Kemet grzeje się w
    takiej aplikacji znacznie, ale on ma ESR = 1R5, a więc dużo.

    Najlepiej wypadały dotychczas kondensatory z dielektrykiem X7R.
    One pracują do 125 stopni, więc to dobrze. Wygląda, że mają niską
    rezystancję. Tylko gdzie to sprawdzić? Parametrem jaki jest podawany w
    dokumentacjach jest stratność (tan). Oczywiście zakładając, ze znam P/N
    danego elementu.

    Tak więc proszę o poradę bardziej doświadczonych:
    1. jakie kondensatory ceramiczne do przetwornic? jakie dielektryk?
    2. gdzie kupować?
    3. a może lepiej tantale Low ESR?
    EM