  • 71. Data: 2013-02-25 21:50:38
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-05 10:31, Waldemar Krzok pisze:

    > Transmisję FM, a właściwie PWM robiłem na zaliczenie na uczelnię.
    > Działało na odległość paru metrów, ale bez optyki na LEDzie.

    LED o większej mocy czy zwykły. Zrobiłem eksperyment z 3W diodą i
    uzyskałem właśnie kilka metrów zasięgu przy pierwszej próbie (LED na
    stole, odbiornik w dłoni). Rozumiem, że to optyka pozwala na zwiększenie
    zasięgu o całe rzędy wartości?

  • 72. Data: 2013-02-25 22:13:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > uzyskałem właśnie kilka metrów zasięgu przy pierwszej próbie (LED na
    > stole, odbiornik w dłoni). Rozumiem, że to optyka pozwala na zwiększenie

    Oczywiście. Inaczej moc odbierana spada z kwadratem odległości.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 73. Data: 2013-02-26 22:52:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Tak swoją drogą w tym układzie chyba nie rozwiązano problemu filtrowania
    zasilania:

    http://modulatedlight.org/optical_comms/LASER_COMM_s
    imple.gif

    Przynajmniej u mnie na oscyloskopie widać delikatne wzbudzenie...

    W jaki sposób najlepiej zrealizować filtrowanie, to znaczy gdzie
    umieścić filterki RC?
    Wystarczy jeśli każdy scalak będzie miał osobny filtr, z którego wyjścia
    będę brał zasilanie i polaryzację (np. trzecia nóżka 741)?