    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Komputer z używanych części
    Date: Tue, 18 May 2021 19:23:24 +0200

    Robiąc ostatnio rozeznanie przed zakupem nowego komputera i modernizacją
    starego (warsztatowego) zorientowałem się, że postęp w dziedzinie mocy
    obliczeniowej w ostatniej dekadzie dość mocni spowolnił. Procesor
    i7-3770K, który obecnie siedzi w moim starym komputerze ciągle można
    uznać za całkiem "mocny", a procki o kilka generacji nowsze, które w
    momencie premiery miały status sprzętu z wyższej półki mogą spokojnie
    konkurować ze współczesnymi budżetowymi rozwiązaniami.

    Przyszedł mi więc do głowy pomysł złożenia dla siostrzeńca jakiegoś (w
    mirę) budżetowego komputera, na którym jeszcze przez jakiś czas dałoby
    się normalnie pracować i uruchomić przynajmniej niektóre gry wydane w
    ciągu powiedzmy ostatnich pięciu lat.

    Jaka platforma ma w tej chwili najlepszy stosunek mocy obliczeniowej do
    jakości? Mam szansę złożyć coś sensownego na płycie z obsług DDR3
    (zostało mi kilka modułów po modernizacjach komputerów)?
    Z zakupem karty graficznej pewnie bym się wstrzymał w związku z obecną
    sytuacją, wiec dobrze byłoby, gdyby procesor posiadał zintegrowany GPU
    nadający się choćby w minimalnym stopniu do grania. ;)

    Jakieś sugestie?