  • Data: 2021-05-19 22:42:53
    Temat: Re: Komputer z używanych części
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.05.2021 19:34, ToMasz wrote:

    > nie. takie kompy leżą w zbiornikach z elektrośmieciami. miałem podobnego

    Jeszcze nie zdarzyło mię znaleźć w elektrośmiecich niczego tej klasy.
    Jak już widzę, to same sprzęty klawy C2D albo jakieś Atomy, nienadające
    się właściwie wcale do współczesnych zastosowań.

    No i jednak pandemia + nauka zdalna sporo zmieniły. Dodatkowy komputer
    zdolny obsłużyć Teamsa stał się nagle poszukiwanym produktem.

    > kompa do sprzedania (poskładany z tego co leżało w przydasiach),
    > najpierw za 100zł, potem za75, aż w końcu sprzedałem za 50zł.
    > Teoretycznie zasilacz, dysk, albo pamięc, powinny kosztować 50zł,a le
    > takimi trupami nikt się nie interesuje.

    Ja też żyłem w przeświadczeniu, że mój obecny komputer warsztatowy
    (wcześniej mój główny komputer) z i7 trzeciej generacji jest już
    przestarzałym złomem, no bo przecież został kupiony w 2012 roku.
    Tymczasem gdy zacząłem zaglądać w benchmarki okazało się, że niektóre
    współczesne budżetowe zestawy w stylu "prosty komputer do biura" albo
    "sprzęt dla dziecka do nauki" potrafią mieć niższą realną moc
    obliczeniową. Główną zaletą wynikającą z postępu w ich przypadku jest
    niższy pobór prądu czy nowsze wersje USB na płycie głównej.

    Ciągle jeszcze trudno jest mi wybić się ze schematów myślowych sprzed
    kilkunastu lat, kiedy komputer kupiony w styczniu był już przestarzały w
    grudniu, a budżetowy procesor właściwie zawsze bił na głowę topowego CPU
    sprzed zaledwie kilku lat.