  • 31. Data: 2014-11-11 19:16:18
    Temat: Re: Komputer na miarę
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Nov 2014 15:58:27 +0100, aL napisał(a):

    > Z drugiej strony kupowanie zasilacza na styk z założeniem, ze będzie
    > się go używać przez kolejne 3-4 lata w trybie 24/7 nie jest najlepszym
    > pomysłem.
    > Enermax sugeruje wzięcie zasilacza z zapasem minimum 30-50% mocy.
    > Oczywiście przy założeniu, ze obudowa jest odpowiednio wentylowana.

    Czekaj - dla zestawu ciągnącego dajmy na to 400W kupno zasilacza 550W, to
    jest zakup na styk?

    Swoją drogą - jak wygląda sprawność dla zasilaczy z certyfikatami 80+ przy
    obciążeniu w okolicach 50-60%?

    [ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest ]
    [ tylu idiotów. (Stanisław Lem) ]

  • 32. Data: 2014-11-11 19:54:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2014 17:34:08 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Główny problem leży w doborze podzespołów w czasie zakupów.
    > To co proponujesz czyli poskładanie do kupy bezmyślna małpa
    > potrafi.

    Co ty nie powiesz? A ja myślałem że tylko ja taki zdolny :)
    Gość pisze "złożony przez profesjonalistów według moich zapotrzebowań".
    Jeśli kumasz polski to znaczy że gość wie dokładnie co chce a specjalistów
    potrzebuje nie do wyboru tylko do złożenia. No to dostał ofertę.

    --
    Jacek

  • 33. Data: 2014-11-11 22:02:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-11 19:54, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > Jeśli kumasz polski to znaczy że gość wie dokładnie co chce a specjalistów
    > potrzebuje nie do wyboru tylko do złożenia. No to dostał ofertę.

    Dostał parodię oferty a nie ofertę.
    Kolejna sprawa to tylko bezmyślna małpa założyła by że "zapotrzebowanie"
    to będzie wyszczególnienie konkretnych podzespołów. Fachowiec
    założył by że może dostać "zapotrzebowanie" brzmiące "maszyna
    do gier FPP" i podzespoły sam będzie zlecającemu proponował.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2014-11-12 02:16:19
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-11-11 o 19:16, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > jest zakup na styk?
    >
    > Swoją drogą - jak wygląda sprawność dla zasilaczy z certyfikatami 80+ przy

    Certyfikat 80+ co? bronze, silver, gold, platinum? W certyfikatach
    opisane są te sprawności - przy 20%, przy 50% i ZTCP przy 80%.
    http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&
    op=Story2&reid=199
    Tu masz test, tyle, że nie wiadomo, czy był podłączony do napięcia 115,
    czy 230V,a to ma wpływ na sprawność.
    http://www.nzxt.com/uploads/downloads/manuals/manual
    _hale_90_multi.pdf
    Na stronie 3 masz podane. Mam model akurat 650W dlatego do niego się
    odnoszę. Jeszcze V1, ale widzę, że śladu po nim na stronie nie ma :P.

  • 35. Data: 2014-11-12 07:44:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Nov 2014 02:16:19 +0100, BQB napisał(a):

    > Certyfikat 80+ co? bronze, silver, gold, platinum?

    Raczej weźmy pod uwagę najpopularniejsze, czyli raczej 80+ bronze.

> [...]
    > Na stronie 3 masz podane. Mam model akurat 650W dlatego do niego się
    > odnoszę. Jeszcze V1, ale widzę, że śladu po nim na stronie nie ma :P.

    Ugh. Kolejny materiał, przez który się będzie trzeba przegryźć. :D

    [ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo ]
    [ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
    [ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył, ]
    [ że nadchodzi PIĄTEK! (JoeMonster.org) ]

  • 36. Data: 2014-11-12 08:54:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2014 22:02:51 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > założył by że może dostać "zapotrzebowanie" brzmiące "maszyna
    > do gier FPP" i podzespoły sam będzie zlecającemu proponował.

    Radosławie, czepiasz się :) Za SJP:
    zapotrzebować:
    urzędowo, środowiskowo: zamówić, wydać polecenie dostarczenia sobie czegoś.

    Dostć jednoznacznie chodzi o konkretny towar, przedmiot, część itd. Słowo
    bliskoznaczne do "zamówienie".

    Gdyby Remkowi chodziło o parametry zamawianego komputera użyłby słów takich
    jak "potrzeba" czy "wymóg".

    --
    Jacek

  • 37. Data: 2014-11-12 10:16:07
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2014 08:54:42 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Gdyby Remkowi chodziło o parametry

    Komu niby ze? :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 38. Data: 2014-11-12 10:25:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-12 08:54, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > bliskoznaczne do "zamówienie".
    >
    > Gdyby Remkowi chodziło o parametry zamawianego komputera użyłby słów takich

    A wyraz "czegoś" w podanej definicji oznacza tylko konkretny zbiór
    podzespołów ? A nie może oznaczać złożonego komputera o zadanej
    mocy czy charakterystyce ?
    A na przyszłość jak będziesz chciał z kogoś publicznie zadrwić
    to pamiętaj że są tacy którzy zadrwią z ciebie.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2014-11-12 10:53:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2014, R.e.m.e.K wrote:

    > Kto dzis dzieli dyski?

    Ja.
    JESZCZE ja, zaraz przestanę, bo mam kupione kontrolery 4xSATA
    i w końcu będzie można przestać kombinować ;)

    > W czasach, gdy waskim gardlem w kompie jest glownie dysk to
    > zakladanie kilku partycji na jednym dysku jest jak dowiazywanie
    > szyny kolejowej do sportowego auta.
    > Gdy chce sie wiecej przestrzeni to doklada sie dysk

    A jak się niekoniecznie chce więcej przestrzeni? ;)
    (hint: fragmentacja. Defragmentacja petadysku to jakiś tam
    problem, a wydzielenie miejsca dla części zbiorów, tych
    o średnim rozmiarza i relatywnie często "przekładanych",
    znakomicie rozwiązuje problem).

    > A sektor 4k kazdy wspolczesny system wspiera z automatu.

    Sektory mi nie wadzą.
    W większości się zgadzam, ale skoro pytasz, to proszę ;)
    A z konstrukcji mechanicznej naciąłem się na kartę grafiki
    z "otwartym" radiatorem - akurat blokowało przepływ powietrza
    przez dyski. Ten Twój 0,1% znaczy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2014-11-12 15:09:06
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-11-11 19:16, Przemysław Ryk pisze:

    > Czekaj - dla zestawu ciągnącego dajmy na to 400W kupno zasilacza 550W, to
    > jest zakup na styk?

    Ja dodałem około 25% zapasu i kupiłem 520W. Pracuje od czterech lat i ma
    się dobrze.

    > Swoją drogą - jak wygląda sprawność dla zasilaczy z certyfikatami 80+ przy
    > obciążeniu w okolicach 50-60%?

    http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies
    .aspx
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.