  • 1. Data: 2012-03-03 08:17:03
    Temat: Komórka i aplikacja kompasu na niej
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Pobawiłem sie ostatnio komórką z Androidem. Znalazłem aplikację kompasu.
    Wyobraźcie sobie że pokazuje północ (może nie całkiem zdecydowanie jak na
    mój gust ale bez wątpienia) pomimo braku połączenia z GPS i siecią GSM. Jak
    ona to robi??
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-03 09:39:25
    Temat: Re: Komórka i aplikacja kompasu na niej
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > mój gust ale bez wątpienia) pomimo braku połączenia z GPS i siecią GSM. Jak

    Android ma nosa ?

  • 3. Data: 2012-03-03 11:38:26
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    http://www.st.com/internet/analog/subclass/1449.jsp , na przykład.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 4. Data: 2012-03-03 12:37:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 03 Mar 2012 10:39:25 +0100, Zenek napisał(a):

    > Android ma nosa ?

    Nos=odbiornik, zapach=BTSy.

  • 5. Data: 2012-03-03 12:41:52
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    > Android ma nosa ?

    Dodam tylko, że skoro mimo braku połączenia robi takie niezwykłe rzeczy, to
    nie jesteś w stanie, a może i jesteś, co robi, jak już się połączy z
    siecią...

    Chociażby takie:

    http://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/

    Wystarczy prosta aplikacja, a w bazie znajdą się informację jakiego dnia, o
    ktorej godzinie i miejscu w przybliżeniu do 5m... pierdnąłeś.:)

  • 6. Data: 2012-03-03 12:55:13
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zenek" napisał:
    > Android ma nosa ?

    Ja bym się spytał: Skąd wiesz że komórka nie łączy się z siecią GSM czy GPS?
    Dodatkowo sprawdził bym wpływ magnesu na działanie owego kompasu, jeśli
    reaguje na magnes to oznacza że telefonik posiada kompas elektroniczny
    (sensory pola magnetycznego)

  • 7. Data: 2012-03-03 13:10:27
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2012 13:55:13 +0100, wacek napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo sprawdził bym wpływ magnesu na działanie owego kompasu, jeśli
    > reaguje na magnes to oznacza że telefonik posiada kompas elektroniczny

    Triangulacje sie to nazywa.

  • 8. Data: 2012-03-03 13:23:09
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.03.2012 13:55, wacek wrote:

> [...]
    > Dodatkowo sprawdził bym wpływ magnesu na działanie owego kompasu, jeśli
    > reaguje na magnes to oznacza że telefonik posiada kompas elektroniczny

    Ale o co chodzi? Aplikacja kompasu korzysta z sensora magnetycznego,
    ewentualnie wspomaga się sensorem przyspieszenia.
    Jak niby miałaby to robić za pomocą internetu, gps czy sieci GSM ?
    (Lokalizacja, czy wskazywanie kierunku poruszania się to co innego).

    Mirek.

  • 9. Data: 2012-03-03 13:26:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Saturday, March 3, 2012, 2:23:09 PM, you wrote:

> [...]
    > Jak niby miałaby to robić za pomocą internetu, gps czy sieci GSM ?
    > (Lokalizacja, czy wskazywanie kierunku poruszania się to co innego).

    Naprawdę trzeba na tej grupie tłumaczyć, że współczezne smartfony mają
    czujniki? Czujnik pola magnetycznego i trójosiowy akcelerometr ma
    nawet tani, stary Galaxy Spica (i5700). Normą obecną jest jeszcze
    czujnik oświetlenia i zblizeniowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-03-03 13:37:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.03.2012 14:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Normą obecną jest jeszcze
    > czujnik oświetlenia i zblizeniowy.

    No i oczywiśćie temperatury.
    Jeszcze bym dodał czujnik ciśnienia (niektóre mają), potem
    promieniowania jonizującego (to by się sprzedawało), następnie
    analizator składu powietrza... i właściwie mamy pierwszą wersję Star
    Trek-owskiego ticordera - nawet z wbudowanym komunikatorem ;)
    Następne wersje to już czujniki podprzestrzenne... no ale podprzestrzeni
    jeszcze nie odkryto to sobie poczekamy ;)

    Mirek.