  • 1. Data: 2013-06-26 10:51:30
    Temat: Kolejny odcinek "Rosyjskich dróg".
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    http:/youtu.be/CbHAljoJYd4

    Odcinek o tyle interesujący, że przy pierwszym oglądnięciu nie jest
    łatwo wyrobić sobie opinię. Tzn. jasne, że nie da się usprawiedliwić
    tego który ucierpiał, pytanie tylko jak bardzo można to zrobić wobec
    skręcającego.

  • 2. Data: 2013-06-26 10:55:50
    Temat: Re: Kolejny odcinek "Rosyjskich dróg".
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-06-26 10:51, mlodz pisze:
> [...]
    > łatwo wyrobić sobie opinię. Tzn. jasne, że nie da się usprawiedliwić
    > tego który ucierpiał, pytanie tylko jak bardzo można to zrobić wobec

    Skręcający zachował się prawidłowo. Zostawił dość miejsca dla jadących
    prosto z *prawidłową* prędkością. Problem był wyłącznie z miszczem
    kierownicy, który najpierw uznał, że taki z niego kozak, że będzie
    pędził jak wariat, a potem nie wiedział co ma dalej zrobić.

  • 3. Data: 2013-06-26 11:00:00
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 10:51:30 +0200, mlodz napisał(a):

    > http:/youtu.be/CbHAljoJYd4

    http://youtu.be/CbHAljoJYd4

    Ktoś ukośnik zeżarł. :/

  • 4. Data: 2013-06-26 11:42:52
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 10:55:50 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Skręcający zachował się prawidłowo.

    No właśnie niezupełnie - rozpoczął manewr tuż przed nadjeżdżającym
    miszczem. Prawdą jest, że manewr przerwał, ale ten właśnie ruch
    spowodował paniczną reakcję kozaka. Prawdą jest też, że kozak zrobił
    chyba wszystko co mógł, żeby utrudnić zauważenie własnego bolidu przez
    skręcającego - do prędkości trzeba dołożyć wyprzedzanie przed
    skrzyżowaniem i brak oświetlenia - w tym akurat przypadku włączone
    światła mogłyby dużo zmienić.

> [...]
    > Problem był wyłącznie z miszczem kierownicy, który najpierw uznał, że
    > taki z niego kozak, że będzie pędził jak wariat, a potem nie wiedział

    Wygląda na to, że miszcz kierownicy po prostu nie wziął pod uwagę
    przerwania manewru przez skręcającego. Mnie po prostu zafrapował moment
    rozpoczęcia manewru, stąd też ta drobna wątpliwość.

  • 5. Data: 2013-06-26 12:28:14
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    > kierownicy, który najpierw uznał, że taki z niego kozak, że będzie
    > pędził jak wariat, a potem nie wiedział co ma dalej zrobić.

    O tym miszczu... masz rację. Ale skręcający wyraźnie wyjechał na pas dla
    przeciwnego kierunku i się na nim zatrzymał. Nie powinien tego robić.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2013-06-26 12:32:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-06-26 11:42, mlodz pisze:

> [...]
    > przerwania manewru przez skręcającego. Mnie po prostu zafrapował moment
    > rozpoczęcia manewru, stąd też ta drobna wątpliwość.

    Jakby miszcz jechał z normalną prędkością, to wszystko byłoby wzięte pod
    uwagę. Jeszcze raz - zachowanie kierowcy na lewoskręcie było prawidłowe,
    by nie powiedzieć wręcz, że typowe. Przyczyna wypadku w 100% tkwi w
    nadmiernej prędkości miszcza.

  • 7. Data: 2013-06-26 12:39:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > O tym miszczu... masz rację. Ale skręcający wyraźnie wyjechał na pas dla
    > przeciwnego kierunku i się na nim zatrzymał. Nie powinien tego robić.

    Taka uwaga gramatyczna - mówimy o przeszłości, więc "Nie powinien BYŁ
    tego robić."

    Co do meritum - tak, nie powinien zajeżdżać tym z naprzeciwka, ale takie
    sytuacje to ja widzę codziennie i dopóki zostawi dość miejsca, by ten z
    naprzeciwka mógł przejechać, to nie ma o co robić afery. Błąd kierowcy
    na lewoskręcie był naprawdę minimalny.

  • 8. Data: 2013-06-26 15:12:30
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > Taka uwaga gramatyczna - mówimy o przeszłości, więc "Nie powinien BYŁ tego
    > robić."
    >
    > Co do meritum - tak, nie powinien zajeżdżać tym z naprzeciwka,

    nie powinien BYŁ zajeżdzać :)

    pozdrawiam
    Przemek

  • 9. Data: 2013-06-26 15:25:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.06.2013 10:55, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > kierownicy, który najpierw uznał, że taki z niego kozak, że będzie
    > pędził jak wariat, a potem nie wiedział co ma dalej zrobić.

    Ty w ogóle masz prawo jazdy??

    Skręcający w lewo ewidentnie wymusił pierwszeństwo.

    Jadący prosto może faktycznie przekroczył dozwoloną prędkość, ale nie
    można mieć takiej pewności nie znając oznakowania. Poza tym nie ma to
    żadnego znaczenia - był doskonale widoczny i skręcający widząc go
    powinien wykonać manewr tak, by nie zmuszać jadącego prosto do hamowania
    czy zmiany kierunku jazdy.

    Przynajmniej wg polskich przepisów - winnym zdarzenia był skręcający w
    lewo. Jadący prosto mógłby najwyżej dostać mandat za przekroczenie
    dozwolonej prędkości o ile faktycznie ją przeskoczył.

  • 10. Data: 2013-06-26 16:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 15:25:45 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ty w ogóle masz prawo jazdy??
    > Skręcający w lewo ewidentnie wymusił pierwszeństwo.

    W znikomym stopniu. Owszem, wyjechal troche za daleko, ale tez
    zostawil sporo miejsca do ominiecia, wystarczylo delikatnie skrecic.

    Ale jechal megrims, hamulec jest mu obcy, podjal blyskawiczna decyzje
    omijac z lewej ... i przeliczyl sie :)

> [...]
    > lewo. Jadący prosto mógłby najwyżej dostać mandat za przekroczenie
    > dozwolonej prędkości o ile faktycznie ją przeskoczył.

    No, gdyby nie bylo nagrania z kamery to moze, ale jest - i widac ze
    dosc prawidlowo jechal. I moglbyby te przepisy w druga strone
    zadzialac.

    J.