  • 11. Data: 2011-04-05 21:23:58
    Temat: Re: Kołdry wełniane, garnki blaszane, koniki bujane...
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > W dodatku ja na tej linii w tepsie miałem prezentację, bo był tam
    > najdroższy abonament. Nie trzeba było wyłączać. Przecież nie
    > wydłubali tego wyposażenia. A tak w ogóle, to na samym początku
    > po założeniu telefonu (jeszcze w tepsie) musiałem napisać podanie
    > żeby mi DTMF aktywowali, bo tylko dekada działała. Może też były
    > plany, by za DTMF brać miesięczną opłatę.

    Były, ale okazał się był tez problem, że pojawiły się centrale, które
    tylko DTMF miały :-)

    Natomiast jeszcze w połowie lat '90 Bell Canada brał bodajże 10 $ za
    DTMF. Może juz skończyli, a może nie :-)

  • 12. Data: 2011-04-05 21:34:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Były, ale okazał się był tez problem, że pojawiły się centrale,
    > które tylko DTMF miały :-)

    Można było jako alternatywę przedstawić pismo o rozwiązaniu umowy
    z powodu braku możliwości technicznych świadczenia usług.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-04-05 21:48:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Można było jako alternatywę przedstawić pismo o rozwiązaniu umowy
    > z powodu braku możliwości technicznych świadczenia usług.

    Nie przypominam sobie w tamtych latach takiej formułki. Jak już dożyłeś
    dnia przyznania numeru stacji abonenckiej, to usługa musiała być
    świadczona :-)

  • 14. Data: 2011-04-05 22:30:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Apr 2011 23:23:58 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Natomiast jeszcze w połowie lat '90 Bell Canada brał bodajże 10 $ za
    >DTMF. Może juz skończyli, a może nie :-)

    Moze nie, i to moze jest "opcja obowiazkowa".

    Ale to ma podobny rodowod jak u nas.

    J.

  • 15. Data: 2011-04-05 22:33:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2011 22:35:06 +0200, brum wrote:

    >trudno mi podac konkretna liczbe, ktora przeczylaby temu stwierdzeniu, ale
    >"nic" to raczej nie jest

    W stacjonarnych byc moze nadal tak, ale pamietasz PLUSa przez wiele
    lat, a moze ciagle nadal ?
    Prezentacja jest darmowa .. ale nie w najtanszym abonamencie, w ktorym
    kosztowala 5zl/mc.

    J.

  • 16. Data: 2011-04-05 22:46:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Moze nie, i to moze jest "opcja obowiazkowa".
    >
    > Ale to ma podobny rodowod jak u nas.

    Tak sobie myślę, że w warunkach amerykańskich to wszystko może
    być prostsze niż u nas. Tamtejsze centrale zdaje się powinny
    być skonfigurowane w ten sposób, że jeśli przez dłuższy czas
    trzyma się podniesioną słuchawkę, to zgłasza się żywy człowiek
    z obsługi. Przede wszystkim po to, by zapytać czy coś się nie
    stało i czy nie potrzeba pomocy. Ale można go również poprosić
    o połączenie z podanym numerem. Czyli teoretycznie można mieć
    stary telefon z tarczą, w dodatku popsutą, nie płacić dzisięciu
    dolców, być podłączonym do najnowszej centrali i łączyć się
    podając ustnie numer telefonu.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-04-05 23:10:53
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Tych co przeszli do konkurencji nie jest "nawet tysiąc". Ludzie
    > rezygnują z telefonii stacjonarnej na rzecz komórkowej z różnych
    > powodów. Ale jest i taki, że "komórka jest lepsza, bo widzę kto
    > dzwoni". Słyszałem już taki

    Przypominam z pewną taką nieśmiałością, że za CLIPa w komórkach też się
    niegdyś płaciło i to sporo więcej (AFAIR w Plusie 5 netto, w Erze coś
    koło 8). Dopiero w abo Idei i w prepaidach łaskawcy dali darmo. No ale
    gdy się komórki upowszechniły naprawdę masowo, to już CLIP był za darmo
    praktycznie w każdym planie taryfowym.

    > argument. Ludzie naprawdę nie wiedzą, że w tlefonii stacjonarnej też
    > tak jest (o ile ktoś specjalnie nie zepsuje). Bo skąd mają
    > wiedzieć?

    Zwłaszcza, jeśli ma "od zawsze" aparat bez wyświetlacza (a może nawet z
    tarczą) ;-).

    > . Tacy co płacą ekstra za CLIP, to rzadkie przypadki.
    Dzięx, zawsze wiedziałem, że jestem wyjątkowy ;-).

    Przemek

  • 18. Data: 2011-04-05 23:29:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

> [...]
    > koło 8). Dopiero w abo Idei i w prepaidach łaskawcy dali darmo. No ale
    > gdy się komórki upowszechniły naprawdę masowo, to już CLIP był za darmo

    Zanim się komórki na dobre nie upowszechniły, to nie zastępowały
    stacjonarnych. Więc wszystko się zgadza. Również to, że operatorzy
    komórkowi nie są do końca owładnięci wzmiankowaną "tepsianą logiką".
    I nienajgorzj im idzie. W każdym razie lepiej niż innym.

    > Zwłaszcza, jeśli ma "od zawsze" aparat bez wyświetlacza (a może nawet z
    > tarczą) ;-).

    Dokładnie tak. A na dodatek Staszek przywiózł swojej Zośce z taki
    amerykański telefon z guziczkami i cyferkami, ale nic się na ekraniku
    nie pokazywało. Szybko się po wsi rozeszło, że u nas to nie Ameryka
    i w telefonach na drucie takich rzeczy jak w komórkach nie ma.

    > Dzięx, zawsze wiedziałem, że jestem wyjątkowy ;-).

    Tu wszyscy wyjątkowi.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2011-04-06 06:33:14
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

    > Nie było, bo w podstawowym planie telefonicznym Netii takie fanaberyje
    > nie przysługują.
    >
    > To jest kolejna rzecz, której nie potrafię rozumem ogarnąć. Prezentacja
    > numeru nie kosztuje operatora nic. Ale tepsa życzy sobie za coś takiego
    > (w tańszych planach) bodajże 67,80 zł rocznie. ...

    Po prostu to ma jakąś wartość, więc można to komuś sprzedać

  • 20. Data: 2011-04-06 06:35:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > argument. Ludzie naprawdę nie wiedzą, że w tlefonii stacjonarnej też tak
    > jest (o ile ktoś specjalnie nie zepsuje). Bo skąd mają wiedzieć?

    No ale za jakiś czas może być odwrotnie, że w telefonii mobilnej będzie
    opłata a stacjonarnej nie, by w ten właśnie sposób przyciągnąć klienta do
    mało przydatnej usługi.