  • 51. Data: 2011-02-22 23:09:31
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 12:53:29 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:

    >A to ci! Jutro obejrze. Ostatni raz wlasnorecznie majstrowalem przy
    >chlodnicy jak jezdzilem Escortem chyba z 89 roku, takim kwadratowym.
    >Jednym slowem, dawno, dawno temu...

    Tez juz wtedy mial.

    >Chwila! Woda w 120C daje 1.8 bara, bo to powyzej wrzenia przy
    >cisnieniu atmosferycznym. No ale tam sie nie wlewa czystej wody.
    >Glikol wrze przy prawie 200C, wiec moze jednak plyn chlodniczy nie
    >musi byc pod cisnieniem zeby wytrzymac te 120C? Ten plastikowy
    >zbiornik nie wyglada mi na urzadzenie cisnieniowe.

    1.8 bara nie cisnienie :-)

    Zobacz chocby na korek - powinno cos tam pisac ze odkrecanie na goraco
    grozi poparzeniem.
    W samym korku powinien byc zaworek bezpieczenstwa.

    J.

  • 52. Data: 2011-02-22 23:11:30
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > musi byc pod cisnieniem zeby wytrzymac te 120C? Ten plastikowy
    > zbiornik nie wyglada mi na urzadzenie cisnieniowe.

    Nie wiem jakie jest tam ciśnienie ale u mnie przewody gumowe dochodzące
    do chłodnicy na gorącym silniku są twarde jak napompowana opona a na
    zimnym można dwoma palcami ścisnąć do połowy. Dla tego szczelność trzeba
    sprawdzać pod ciśnieniem i mają do tego w serwisie ręczna pompkę
    podłączana zamiast korka chłodnicy.

  • 53. Data: 2011-02-22 23:11:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 23:12:24 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    >W klimatyzatorze funkcja grzania to po prostu grzałka, która grzeje czynnik?
    >Wtenczas jednostka zewnętrzna nie pracuje?

    Sprawdzilbym czy nie pompa ciepla.
    Ale wtedy grozi oblodzenie czesci zewnetrznej.

    J.

  • 54. Data: 2011-02-22 23:20:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-02-23 00:11, J.F. pisze:

    > Sprawdzilbym czy nie pompa ciepla.
    > Ale wtedy grozi oblodzenie czesci zewnetrznej.
    >
    > J.

    W instrukcji klimatyzacji do której przymierzałem się zeszłego lata
    pisało że funkcja grzania działa do temperatury +5C na zewnątrz.

  • 55. Data: 2011-02-23 07:06:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Wa kowski wrote:

    > W instrukcji klimatyzacji do kt rej przymierza em si zesz ego lata
    > pisa o e funkcja grzania dzia a do temperatury +5C na zewn trz.

    U nas w robocie chinszczyzna dzialala przy -15C, chociaz solidnym
    grzaniem tego bym nie nazwal.
    Konrad

  • 56. Data: 2011-02-23 07:13:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 22, 11:09 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tez juz wtedy mial.

    Mial gumowy wezyk przelewowy idacy od gornego punktu zbiorniczka
    prosto na glebe.

    > 1.8 bara nie cisnienie :-)
    >
    > Zobacz chocby na korek - powinno cos tam pisac ze odkrecanie na goraco
    > grozi poparzeniem.
    > W samym korku powinien byc zaworek bezpieczenstwa.

    Wiesz, w Starbucks na kubku z kawa jest napisane uwaga gorace. Ale mam
    kabel OBD2, wezme netbooka i zrzuce odczyty temperatury do pliku, mam
    10 mil ekspresowa droga do roboty, ciekawe jaka tam temperatura sie
    pojawi.
    Konrad

  • 57. Data: 2011-02-23 07:21:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 22, 11:11 pm, Padre <P...@n...net> wrote:
    > Dla tego szczelność trzeba
    > sprawdzać pod ciśnieniem i mają do tego w serwisie ręczna pompkę
    > podłączana zamiast korka chłodnicy.

    Nie twierdze ze to nieprawda, ale ten akurat argument nie wydaje sie
    najbardziej przekonujacy. Nie wyobrazam sobie jak inaczej sprawdzic
    szczelnosc jak tylko przy pomocy proby cisnieniowej.
    Konrad

  • 58. Data: 2011-02-23 08:40:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 23:13:59 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Mial gumowy wezyk przelewowy idacy od gornego punktu zbiorniczka
    >prosto na glebe.

    zobacz czy tak wprost mial otwor do zbiornika, czy z przestrzeni ktora
    juz korek izolowal.

    IMHO to juz stare rozwiazanie i wszystkie samochody maja dzis
    "pressure/ized cooling system"

> [...]
    >kabel OBD2, wezme netbooka i zrzuce odczyty temperatury do pliku, mam
    >10 mil ekspresowa droga do roboty, ciekawe jaka tam temperatura sie

    niezbyt wysoka. Musialbys poczekac do lata i zaslonic chlodnice przed
    powietrzem, albo odlaczyc wiatrak (wtyczka, bezpiecznik, przekaznik) i
    na postoju, ewentualnie lekko gazujac - wtedy jest zle chlodzenie i po
    paru minutach wiatrak sie wlacza.

    Ewentualnie - jechac rowno z wiatrem, wtedy mi sie woda gotowala. Ale
    znow wiatrak.

    J.

  • 59. Data: 2011-02-23 08:42:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 00:11:30 +0100, Padre wrote:
    >Nie wiem jakie jest tam ciśnienie ale u mnie przewody gumowe dochodzące
    >do chłodnicy na gorącym silniku są twarde jak napompowana opona a na
    >zimnym można dwoma palcami ścisnąć do połowy.

    Z tym ze to moze byc tez inny objaw - nieszczelna glowica i
    napompowane spalinami.

    J.

  • 60. Data: 2011-02-23 08:49:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 8:40 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > zobacz czy tak wprost mial otwor do zbiornika, czy z przestrzeni ktora
    > juz korek izolowal.
    >
    > IMHO to juz stare rozwiazanie i wszystkie samochody maja dzis
    > "pressure/ized cooling system"

    Zbiorniczek mial krociec pomiedzy korkiem a kreska z napisem MAX, nie
    bylo odizolowanej przestrzeni. Zobaczyc juz sie nie da, samochod dawno
    przekuty na miecze, a moze lemiesze...

> [...]
    > paru minutach wiatrak sie wlacza.
    >
    > Ewentualnie - jechac rowno z wiatrem, wtedy mi sie woda gotowala. Ale

    Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i mzawka. Pojutrze jade
    na lotnisko, po drodze bywja korki, tam jest szansa osiagnac cos
    wiecej.
    Konrad