  • 41. Data: 2011-02-22 18:58:09
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 17:38:11 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

    >ZTCP opory powietrza rosną do kwadratu prędkości poza tym 21KM to nie 22
    >KW :-) 1KW ~ 1,3 KM :)

    Dokladnie to mam na mysli - do sredniej 80 w dobrych warunkach to
    trzeba srednio pewnie jakies 18KM a nie 22kW.

    I juz wychodzi 30% a nie 53 :-(

    Co innego w zlych warunkach, wtedy moze 150KM nie wystarczyc :-)

    J.

  • 42. Data: 2011-02-22 19:00:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 17:18:39 +0100, PeJot wrote:

    >Ale działało. Żonie, co robiła PJ zachciało się przy +35 stopniowym
    >upale 2 godziny piłować auto na placu manewrowym. Oboje przeżyli :)

    Na placu pilowanie nie jest takie duze.
    Ale jakbys zechcial pilowac na niemieckiej autostradzie to 60kW
    mogloby nie starczyc .. wiec podejrzewam ze jest wiecej :-)

    J.

  • 43. Data: 2011-02-22 19:03:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 06:06:08 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
    >Ja bym dodal tylko do waszej dyskusji cos co w jakis sposob by
    >zawrocilo ja na temat. Chlodnice samochodowe nie sa zaprojektowane na
    >wytrzymanie szczegolnie wysokiego cisnienia, uklad chlodniczy w
    >samochodach osobowych jest otwarty do atmosfery.

    Oj Konradzie - dawno nie zagladales pod maske ani do instrukcji.
    Chyba wszystkie wspolczesne siegaja gdzies do ~120C, choc w praktyce
    rzadko przekaczaja 100.

    J.

  • 44. Data: 2011-02-22 19:15:47
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 19:58:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dokladnie to mam na mysli - do sredniej 80 w dobrych warunkach to trzeba
    > srednio pewnie jakies 18KM a nie 22kW.
    >
    > I juz wychodzi 30% a nie 53 :-(

    Dziś szukałem, jak policzyć (nawet wydawało mi się, że mam takie zadanie
    w kajecie, ale nie odkopałem) jaką moc wydaje silnik aby utrzymać zadaną
    prędkość (pomijając początkowo opory powietrza i toczenia). No i dziwna
    rzecz, wyprowadziłem wzór, potem zalazłem w wikipedii w zasadzie taki
    sam, tylko po podstawieniu jednostek głupoty wychodzą... :-/

    > Co innego w zlych warunkach, wtedy moze 150KM nie wystarczyc :-)

    ale to już zadanie z zakresu survivalu drogowego a nie inżynierii czy
    fizyki... :)

    --
    pzdr
    meping

  • 45. Data: 2011-02-22 20:31:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 22, 7:03 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Oj Konradzie - dawno nie zagladales pod maske ani do instrukcji.
    > Chyba wszystkie wspolczesne siegaja gdzies do ~120C, choc w praktyce
    > rzadko przekaczaja 100.

    A to ci! Jutro obejrze. Ostatni raz wlasnorecznie majstrowalem przy
    chlodnicy jak jezdzilem Escortem chyba z 89 roku, takim kwadratowym.
    Jednym slowem, dawno, dawno temu...
    Konrad

  • 46. Data: 2011-02-22 20:53:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > Oj Konradzie - dawno nie zagladales pod maske ani do instrukcji.
    > Chyba wszystkie wspolczesne siegaja gdzies do ~120C, choc w praktyce

    Chwila! Woda w 120C daje 1.8 bara, bo to powyzej wrzenia przy
    cisnieniu atmosferycznym. No ale tam sie nie wlewa czystej wody.
    Glikol wrze przy prawie 200C, wiec moze jednak plyn chlodniczy nie
    musi byc pod cisnieniem zeby wytrzymac te 120C? Ten plastikowy
    zbiornik nie wyglada mi na urzadzenie cisnieniowe.
    Konrad

  • 47. Data: 2011-02-22 21:32:13
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 12:53:29 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > prawie 200C, wiec moze jednak plyn chlodniczy nie musi byc pod
    > cisnieniem zeby wytrzymac te 120C? Ten plastikowy zbiornik nie wyglada

    to go odkręć, jak się silnik zagotuje - życzę szybkiego powrotu do
    zdrowia :) No, chyba że się ma na to patent :D

    --
    pzdr
    meping

  • 48. Data: 2011-02-22 22:12:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W klimatyzatorze funkcja grzania to po prostu grzałka, która grzeje czynnik?
    Wtenczas jednostka zewnętrzna nie pracuje?
    Jak temperatura tam może być?

    Robert

  • 49. Data: 2011-02-22 22:19:52
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 23:12:24 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > W klimatyzatorze funkcja grzania to po prostu grzałka, która grzeje
    > czynnik? Wtenczas jednostka zewnętrzna nie pracuje? Jak temperatura tam
    > może być?

    nie - to odwrócenie kierunku działania spręża w jednostce wewnętrznej,
    rozpręża w zewnętrznej.

    --
    pzdr
    meping

  • 50. Data: 2011-02-22 22:45:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Znalazłem kogoś kto ma tak zrobione jako ja kombinuję.
    Jedynie problem hałasu pozostaje.
    Jednostki zewnętrzne są głośniejsze.
    Wewnętrzne mają około 40-45 dB.

    Robert