-
61. Data: 2011-02-23 08:56:36
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 8:42 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Wed, 23 Feb 2011 00:11:30 +0100, Padre wrote:
> >Nie wiem jakie jest tam ciśnienie ale u mnie przewody gumowe dochodzące
> >do chłodnicy na gorącym silniku są twarde jak napompowana opona a na
> >zimnym można dwoma palcami ścisnąć do połowy.
>
> Z tym ze to moze byc tez inny objaw - nieszczelna glowica i
> napompowane spalinami.
Ja bym sie czego innego spodziewał: gorny szlauch przed chlodnica ma
cisnienie takie jakie pompa daje, a za, ten dolny, juz taki twardy nie
jest, ale jego nie tak latwo dosiegnac, no i strach ze wiatrak sie
wlaczy i reke poharata.
Konrad
-
62. Data: 2011-02-23 09:20:20
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 8:40 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Tue, 22 Feb 2011 23:13:59 -0800 (PST), Konrad Anikiel wrote:
> >On Feb 22, 11:09 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >> Tez juz wtedy mial.
> >Mial gumowy wezyk przelewowy idacy od gornego punktu zbiorniczka
> >prosto na glebe.
>
> zobacz czy tak wprost mial otwor do zbiornika, czy z przestrzeni ktora
> juz korek izolowal.
>
> IMHO to juz stare rozwiazanie i wszystkie samochody maja dzis
> "pressure/ized cooling system"
Zbiorniczek mial krociec miedzy korkiem a kreska z napisem MAX. Nie
bylo zadnej izolowanej przestrzeni. Sprawdzic sie nie da, bo samochod
juz dawno temu przekuty na miecze, albo na lemiesze...
>
> >Wiesz, w Starbucks na kubku z kawa jest napisane uwaga gorace. Ale mam
> >kabel OBD2, wezme netbooka i zrzuce odczyty temperatury do pliku, mam
> >10 mil ekspresowa droga do roboty, ciekawe jaka tam temperatura sie
> >pojawi.
>
> niezbyt wysoka. Musialbys poczekac do lata i zaslonic chlodnice przed
> powietrzem, albo odlaczyc wiatrak (wtyczka, bezpiecznik, przekaznik) i
> na postoju, ewentualnie lekko gazujac - wtedy jest zle chlodzenie i po
> paru minutach wiatrak sie wlacza.
>
> Ewentualnie - jechac rowno z wiatrem, wtedy mi sie woda gotowala. Ale
> znow wiatrak.
Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac
troche wiecej.
Konrad
-
63. Data: 2011-02-23 10:00:59
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Wed, 23 Feb 2011 01:20:20 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
> Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
> jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac troche
> wiecej.
może nie przekroczyć, bo w wielu samochodach w tej okolicy załącza się
dmuchawa...
--
pzdr
meping
-
64. Data: 2011-02-23 10:28:23
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 10:00 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
wrote:
> Dnia Wed, 23 Feb 2011 01:20:20 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
>
> > Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
> > jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac troche
> > wiecej.
>
> może nie przekroczyć, bo w wielu samochodach w tej okolicy załącza się
> dmuchawa...
Wlasnie na ebayu znalazlem interfejs OBD2-bluetooth. Nie trzeba sie
szarpac z komputerem. Telefonem mozna dane zbierac, razem z polozeniem
na mapie z GPS i pozniejszym wyswietlaniem na google maps z punktami
gdzie sa zapisane wszystkie odczyty temperatur, predkosci, czego tam
kto chce. Super zabawka. Popatrze w jakich warunkach ta woda robi sie
najgoretsza: jak sie jedzie szybko czy wolno.
Konrad
-
65. Data: 2011-02-23 10:56:46
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Wed, 23 Feb 2011 02:28:23 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
> Wlasnie na ebayu znalazlem interfejs OBD2-bluetooth. Nie trzeba sie
> szarpac z komputerem. Telefonem mozna dane zbierac, razem z polozeniem
> na mapie z GPS i pozniejszym wyswietlaniem na google maps z punktami
> gdzie sa zapisane wszystkie odczyty temperatur, predkosci, czego tam kto
> chce. Super zabawka. Popatrze w jakich warunkach ta woda robi sie
> najgoretsza: jak sie jedzie szybko czy wolno. Konrad
pytanie gdzie założysz czujnik. W silniku, jak się rozgrzeje będzie
stabilna z dokładnością do mniej więcej 5 st C - taka jest rozpiętość
pracy termostatu. Potem będzie zależało od tego na jaką temperaturę jest
ustawiony włącznik wentylatora. Zazwyczaj jest to ok 92 st C.
Ale eksperyment jak i zabawka fajne :)
--
pzdr
meping
-
66. Data: 2011-02-23 11:03:18
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 10:56 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
wrote:
> Dnia Wed, 23 Feb 2011 02:28:23 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
>
> > Wlasnie na ebayu znalazlem interfejs OBD2-bluetooth. Nie trzeba sie
> > szarpac z komputerem. Telefonem mozna dane zbierac, razem z polozeniem
> > na mapie z GPS i pozniejszym wyswietlaniem na google maps z punktami
> > gdzie sa zapisane wszystkie odczyty temperatur, predkosci, czego tam kto
> > chce. Super zabawka. Popatrze w jakich warunkach ta woda robi sie
> > najgoretsza: jak sie jedzie szybko czy wolno. Konrad
>
> pytanie gdzie założysz czujnik. W silniku, jak się rozgrzeje będzie
> stabilna z dokładnością do mniej więcej 5 st C - taka jest rozpiętość
> pracy termostatu. Potem będzie zależało od tego na jaką temperaturę jest
> ustawiony włącznik wentylatora. Zazwyczaj jest to ok 92 st C.
>
> Ale eksperyment jak i zabawka fajne :)
Nigdzie nie zaloze, on juz gdzies tam jest. Interfejs podaje
temperature, rano w drodze do pracy sprawdzalem malym laptopem.
Wyglada na calkiem uczciwy pomiar, nie skakal, gladko wzrastal/opadal.
Odczytywany ze srednia czestotliwoscia 4.8 probek/sek (zalezna od tego
ile danych chce odczytywac, jak wszystkie to gdzies z 2/sek).
Konrad
-
67. Data: 2011-02-23 11:31:09
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:03:18 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
> Nigdzie nie zaloze, on juz gdzies tam jest. Interfejs podaje
> temperature, rano w drodze do pracy sprawdzalem malym laptopem. Wyglada
> na calkiem uczciwy pomiar, nie skakal, gladko wzrastal/opadal.
> Odczytywany ze srednia czestotliwoscia 4.8 probek/sek (zalezna od tego
> ile danych chce odczytywac, jak wszystkie to gdzies z 2/sek). Konrad
no to odczytasz temp. silnika. Ta stanie w okolicach 85 st. i będzie się
wahać +-2,5 stC zapewne, prócz stania w korkach, gdzie skoczy do 90-ciu
kilku. Ale fajnie będzie zobaczyć na ile teoria się pokrywa z praktyką :D
--
pzdr
meping
-
68. Data: 2011-02-23 11:46:50
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 11:31 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
wrote:
> Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:03:18 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
>
> > Nigdzie nie zaloze, on juz gdzies tam jest. Interfejs podaje
> > temperature, rano w drodze do pracy sprawdzalem malym laptopem. Wyglada
> > na calkiem uczciwy pomiar, nie skakal, gladko wzrastal/opadal.
> > Odczytywany ze srednia czestotliwoscia 4.8 probek/sek (zalezna od tego
> > ile danych chce odczytywac, jak wszystkie to gdzies z 2/sek). Konrad
>
> no to odczytasz temp. silnika. Ta stanie w okolicach 85 st. i będzie się
> wahać +-2,5 stC zapewne, prócz stania w korkach, gdzie skoczy do 90-ciu
> kilku. Ale fajnie będzie zobaczyć na ile teoria się pokrywa z praktyką :D
No wlasnie czujnik musi byc gdzies w plynie, bo parametr sie nazywa
"cooling fluid temp". Sam silnik ma wiecej czujnikow temperatury, w te
nie wnikalem. Zreszta do pracy jezdze Matizem, za duzo czujnikow to on
nie ma, wiekszosc wartosci to N/A :-)
Konrad
-
69. Data: 2011-02-23 11:51:42
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:46:50 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
> No wlasnie czujnik musi byc gdzies w plynie, bo parametr sie nazywa
> "cooling fluid temp".
to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony w głowicy
--
pzdr
meping
-
70. Data: 2011-02-23 12:06:03
Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On Feb 23, 11:51 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
wrote:
> Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:46:50 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):
>
> > No wlasnie czujnik musi byc gdzies w plynie, bo parametr sie nazywa
> > "cooling fluid temp".
>
> to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony w głowicy
A nie wiesz czy jesli w protokole przesylanych danych wystepuja
"puste" miejsca, czyli fizycznie brak jakiegos czujnika, bo fabryka
postanowila zaoszczedzic kilka euro, to czy przynajmniej niektore z
nich mozna wlasnym przemyslem dolozyc i gdzies podlaczyc?
Konrad