  • 11. Data: 2012-07-24 12:03:13
    Temat: Re: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    [...]
    >Oczywiście że się da. Trzeba podgrzać. Tylko że w normalnej
    >eksploatacji
    >kabrioletu takie wysokie temperatury nie występują żeby PMMA zrobiło
    >się
    >miękkie.

    Musisz sie troche doksztalcic - nie takie rzeczy szwagier po pijaku
    robil
    http://poradnik-stomatologiczny.pl/pl/articles/item/
    18874/elastyczne_materialy_do_podscielenia_protez
    http://www.triflex.com/pl/systemy/balkony/systemy-us
    zczelnien/triflex-bts-t.html

    Nie stosowalem, nie znam - ale technologia ta sama co przy PVC, ktory
    z natury jest twardy (winidur) i dopiero plastyfikator go zmiekcza.

    >Napisał że PVC to trzeba radzić jak skleić PVC a nie wymyślać teorie
    >że to nie PVC bo za mało przezroczyste na szybkę.

    Na przyszlosc pisz wyraznie kiedy ironizujesz, bo nie wiadomo i mozna
    sie pomylic.

    Rozpoznanie tworzywa moze sie przydac i test tez sie moze przydac, bo
    raczej niewielu ludzi ma doswiadczenie z klejeniem przezroczystego
    PVC.
    To raczej na rozne okladki, a wtedy zgrzewaja.

    J.

  • 12. Data: 2012-07-24 12:15:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > PVC.
    > To raczej na rozne okladki, a wtedy zgrzewaja.

    Masz rację. Z koniem kopał się się nie będę.

  • 13. Data: 2012-07-24 21:10:05
    Od: Piotr <z...@n...poczcie.google>

    > To źle Ci wiadomo. Przejdź się do jakiejś firmy sprzedającej tworzywa i
    > poproś
    > żeby pokazali przezroczyste PVC. Nie odróżnisz z wyglądu od poliwęglanu.

    Przezroczysty PVC (PVC-S) odkryto w 84', czyli do produkcji masowej wszedł
    jeszcze kilka lat później, a mówimy tu o samochodzie zabytkowym.

    > Jak
    > to zabytkowy samochód na na 120% szybki są z poliwęglanu. Bo poliwęglan
    > to już
    > w średniowieczu robili i w karetach mieli z niego szyby.

    W średniowieczu mieli wtryskarki do PC?:) To ma ogromne tarcie wewnętrzne
    i lejność tego jest zmorą nawet obecnych technologów. Wykonać szybę z PC,
    to nie pójść do średniowiecznego szklarza i poprosić o wypraskę.

    --
    Piotr

  • 14. Data: 2012-07-24 22:29:19
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Przezroczysty PVC (PVC-S) odkryto w 84', czyli do produkcji masowej
    > wszedł jeszcze kilka lat później, a mówimy tu o samochodzie zabytkowym.

    masz jakieś źródła? Bo tak jakoś mi się zdaje, że przezroczyste tworzywa
    (folie) oparte na polichlorku winylu (astralon) zaczęto przemysłowo
    produkować jeszcze w latach 30-tych... i poza zastosowaniami w geodezji
    i poligrafii używano ich też w lotnictwie i przemyśle samochodowym...
    Ale akurat nie kojarzę w tej chwili źródeł tych informacji, więc będę
    wdzięczny za ew. korektę.

  • 15. Data: 2012-07-25 02:30:25
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Piotr <z...@n...poczcie.google> napisał(a):

> [...]
    > liw=EAglanu.
    >
    > Przezroczysty PVC (PVC-S) odkryto w 84', czyli do produkcji masowej wsze=
    > d=B3 =
    >
    > jeszcze kilka lat p=F3=BCniej, a m=F3wimy tu o samochodzie zabytkowym.

    > iw=EAglan =

    > W =B6redniowieczu mieli wtryskarki do PC?:) To ma ogromne tarcie wewn=EA=
    > trzne =
    >
    > i lejno=B6=E6 tego jest zmor=B1 nawet obecnych technolog=F3w. Wykona=E6 =
    > szyb=EA z PC, =
    >
    > to nie p=F3j=B6=E6 do =B6redniowiecznego szklarza i poprosi=E6 o wyprask=

    lotny jesteś niczym płyta chodnikowa.

  • 16. Data: 2012-07-25 17:55:35
    Od: Piotr <z...@n...poczcie.google>

> [...]
    > i poligrafii używano ich też w lotnictwie i przemyśle samochodowym...
    > Ale akurat nie kojarzę w tej chwili źródeł tych informacji, więc będę

    Na co dzień pracuję "w polimerach" (konkretnie PA) i nie przytoczę Ci
    teraz z pamięci pozycji, które musiałem przerobić, ale choćby na
    angielskiej Wikipedii masz o tym wpis:
    http://en.wikipedia.org/wiki/PVCS
    Z tym, że ja spotkałem się z rokiem 1984, kiedy tam jest 1985, ale
    zakładam, że nie ma to teraz dużego znaczenia. Jednakże mówię tu o
    przezroczystym PVC. Astralon jest kopolimerem.

    --
    Piotr

  • 17. Data: 2012-07-25 20:26:57
    Od: anhin <a...@g...pl>

> [...]
    > zakładam, że nie ma to teraz dużego znaczenia. Jednakże mówię tu o
    > przezroczystym PVC. Astralon jest kopolimerem.

    aha, dzięki :-) Tym niemniej -jako specjalista od polimerów- czy nie
    dopuszczasz możliwości produkcji (sposobem dzisiaj może całkowicie
    nieopłacalnym) przezroczystej folii z PVC metodą inną niż emulsyjna czy
    t. p. ? Przypomniałem sobie jakieś przedwojenne czasopismo inżynieryjne,
    w których mowa była o różnych przezroczystych foliach, między innymi z
    "polimeryzowanego chlorku winylu". Być może była to jakaś dziennikarska
    nieścisłość... nie mam teraz dostępu do tej biblioteki i niestety nie
    mogę tego potwierdzić... ale rzecz jest interesująca.

  • 18. Data: 2012-07-25 21:37:00
    Od: Piotr <z...@n...poczcie.google>

> [...]
    > nieścisłość... nie mam teraz dostępu do tej biblioteki i niestety nie
    > mogę tego potwierdzić... ale rzecz jest interesująca.

    Możliwość jako taką dopuszczam. Po prostu ja spotkałem się z taką teorią,
    że PVC nie jest materiałem przezroczystym. Dopiero PVC-S zmieniło ten stan
    rzeczy. Być może w przeszłości produkowano folie *na bazie* PVC, które
    takowe były. Moim zdaniem jednak, ten - przytoczony przez Ciebie - tekst
    jest uogólnieniem, zapewne dodawano modyfikatory. Obecne folie wykonywane
    są z PET, PP, bo PVC nie znajduje dużego zastosowania w tej postaci.

    Chciałem jeszcze dodać, że nie za bardzo śledziłem historię powstawania
    technologii. Tj. jak kiedyś coś się wytwarzało i w którym roku. Zresztą
    praca zmusza mnie to bycia dość na bieżąco i to dlatego na obecnych
    technologiach się skupiam.

    Pozdrawiam,
    --
    Piotr

  • 19. Data: 2012-07-25 21:54:48
    Od: anhin <a...@g...pl>

    ok, rozumiem, dzięki.

  • 20. Data: 2012-07-25 23:04:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:55:35 +0200, Piotr napisał(a):

    > Na co dzień pracuję "w polimerach" (konkretnie PA) i nie przytoczę Ci
    > teraz z pamięci pozycji, które musiałem przerobić, ale choćby na
    > angielskiej Wikipedii masz o tym wpis:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/PVCS

    Czy to dobry link ?
    Google tez niewiele wie o PVC-S

    > Z tym, że ja spotkałem się z rokiem 1984, kiedy tam jest 1985, ale
    > zakładam, że nie ma to teraz dużego znaczenia. Jednakże mówię tu o
    > przezroczystym PVC. Astralon jest kopolimerem.

    Z tym Astralonem to internet jakby nie byl pewny - kiedy i co, a wiekszosc
    linkow to po polsku.
    "Przezroczyste" wezyki PCW byly i wszesniej, ale musze przyznac ze one
    bardziej matowe byly niz przezroczyste. Ale cienkie folie, gdzie ta
    matowosc byla malo widoczna, to sie chyba wczesniej pojawily.

    J.