  • 21. Data: 2012-07-26 01:37:08
    Temat: Re: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy to dobry link ?
    > Google tez niewiele wie o PVC-S

    > Z tym Astralonem to internet jakby nie byl pewny - kiedy i co, a wiekszosc
    > linkow to po polsku.
    > "Przezroczyste" wezyki PCW byly i wszesniej, ale musze przyznac ze one
    > bardziej matowe byly niz przezroczyste. Ale cienkie folie, gdzie ta
    > matowosc byla malo widoczna, to sie chyba wczesniej pojawily.
    >
    > J.

    I właśnie takich nie do końca przezroczystych folii jak były z powietrza
    czystego zrobione używano od dawna na w miarę przezroczyste szybki.
    Wątkotwórcy nie chodzi o szybę czołową. Tylko o jakieś okienko w rozkładanym
    dachu. Dzisiaj mało jest tworzyw które by się do takiego zastosowania
    nadawały. A PVC albo folia na nim oparta nadaje się doskonale. W zimę
    zachowuje elastyczność, nie pęka. Odporna na karb. Czego można więcej wymagać
    od bocznej tylnej szybki w rozkładanym dachu?

  • 22. Data: 2012-07-26 22:19:07
    Od: Piotr <z...@n...poczcie.google>

    > Czy to dobry link ?
    > Google tez niewiele wie o PVC-S

    O tym czytałem w jakiejś literaturze papierkowej - pod tym względem
    Internet kuleje. Nie ma przepisanych wielu książek z zakresu inżynierii
    materiałowej, czy choćby witryn, które wyczerpująco opisują ten temat.

    > Z tym Astralonem to internet jakby nie byl pewny - kiedy i co, a
    > wiekszosc
    > linkow to po polsku.

    Jeżeli dobrze pamiętam, Astralon to polska nazwa handlowa - nie ma się
    zatem co dziwić.

    --
    Piotr

  • 23. Data: 2012-07-26 23:44:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:19:07 +0200, Piotr napisał(a):

    > O tym czytałem w jakiejś literaturze papierkowej - pod tym względem
    > Internet kuleje. Nie ma przepisanych wielu książek z zakresu inżynierii
    > materiałowej, czy choćby witryn, które wyczerpująco opisują ten temat.

    Jesli bylby to skrot powszechnie uzywany - to bylby znany.
    A jesli czegos nie ma w na allegro, to tego nie ma :-)

    > Jeżeli dobrze pamiętam, Astralon to polska nazwa handlowa - nie ma się
    > zatem co dziwić.

    Googiel twierdzi ze niemiecka.

    http://www.kunststoff-museum.de/index.php?id=408
    http://www.kunststoff-museum.de/index.php?id=530

    itd - w indeksie ilosc wystapien trudna do zliczenia.

    Musieli to czyms zastapic dawno temu i zdazyli zapomniec, a u nas ciagle
    slowo w uzyciu ..

    J.