  • 1. Data: 2012-04-15 10:37:56
    Temat: Kitajska elektronika :)
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    http://fishki.net/comment.php?id=111630

  • 2. Data: 2012-04-16 09:27:00
    Temat: Re: Kitajska elektronika :)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.04.2012 11:47, Wojciech Waga pisze:

    > Ale to chyba spełnia specufikację, w dodatku stosuje wzorce projektowe z
    > ponownym wykorzystaniem gotowych rozwiązań, więc jak dla mnie OK.

    "Jeśli coś jest głupie i działa, to nie jest głupie" ;)

    > Z tym już gorzej;
    > http://www.reghardware.com/2011/04/11/russian_duped_
    by_chinese_ssd_scammers/

    Stare. Znajomi sobie na wizycie w kitajlandzie kupili pendrive niby Sony
    Viao (czy jak się ten komputerek nazywa). To, że nadruki fałszywe to
    oczywiste, ale myk z pojemnością był dokładnie taki sam.

    Generalnie to straszni oszuści. Głupio tzw. "zachód" zrobił otwierając
    rynek na chińskie gówna :(

  • 3. Data: 2012-04-16 13:55:10
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    albo to: http://tiny.pl/hp1n7

  • 4. Data: 2012-04-16 16:32:52
    Od: "kk" <...@...pl>

    > albo to: http://tiny.pl/hp1n7

    To to juz jes skur....wysynizm.

    I nie tylko o elektronikę mi chodzi.
    Jeżeli to się upowszechni, to celnicy będą otwierać kondensatory w
    poszukiwaniu kontrabandy.
    Albo narkotyków.

  • 5. Data: 2012-04-16 17:27:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > To to juz jes skur....wysynizm.
    >
    > I nie tylko o elektronikę mi chodzi.
    > Jeżeli to się upowszechni, to celnicy będą otwierać kondensatory w
    > poszukiwaniu kontrabandy.
    > Albo narkotyków.

    Tak jest już od dawna we wszystkich dziedzinach handlu. W przypadku
    elektroniki oszustwo jest względnie łatwe w weryfikacji - mierzysz i wiesz.
    Ale np. kupujesz wędlinę, w której jest 50% mięsa, a sprzedawca zarzeka się,
    że jest "palce lizać" - pewnym wyznacznikiem może być cena.
    Kupujesz ubranie, które zmniejsza sie o 2 rozmiary po pierwszym praniu,
    kupujesz klocki dla dziecka, które nie pasują do siebie itd. itp. Chłam
    otacza nas z każdej strony.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-04-16 20:56:18
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > oczywiste, ale myk z pojemnością był dokładnie taki sam.
    >
    > Generalnie to straszni oszuści. Głupio tzw. "zachód" zrobił otwierając

    Chiński wyrób jest warty tyle ile jego kontrola techniczna. Jak zlecić
    kitajcom zrobienie czegoś i zaznaczyć że zapłaci się po pozytywnym
    odbiorze jakościowym dostawy to można mieć dowolnie wysoka jakość. Jak
    kupować w ciemno - cóż, dla Chińczyka zawarta umowa ma wartość mniejszą
    od papieru na którą ją spisano, ot, taka kultura, tam nie istnieje
    pojęcie "pacta sunt servanda"

    --
    Darek

  • 7. Data: 2012-04-16 22:30:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Generalnie to straszni oszuści. Głupio tzw. "zachód" zrobił otwierając
    > rynek na chińskie gówna :(

    zachód otworzył się na własne wyroby które wytwarzał w Chinach
    i nie da się niestety odcedzić chińskiego z Chin od zachodniego z Chin
    ogólnie koncepcja była dobra, my trzymamy know how
    a biedaki w Chinach nam to przekuwają w realny wyrób.

    z tym, że know how jednak trudno otrzymać pod kluczem.

  • 8. Data: 2012-04-17 13:30:08
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 17/04/2012 12:32 AM, kk wrote:

> [...]
    >
    > I nie tylko o elektronikę mi chodzi.
    > Jeżeli to się upowszechni, to celnicy będą otwierać kondensatory w poszukiwaniu

    Kontrabanda jest, ten maly Rubycon pewnie jest warty 3 razy wiecej niz ten duzy
    nieznanej marki kondensator. Produkcja tego by sie nie oplacala...

    Z drugiej strony iPhony i iPady produkuja w Chinach i nikt na jakosc nie narzeka,
    trzeba sie z nimi umiec dogadac.

    Tomek

  • 9. Data: 2012-04-17 14:01:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.04.2012 13:55, schrieb Albercik:

    by_chinese_ssd_scammers/

    > albo to: http://tiny.pl/hp1n7

    He, za komuny tak przeszmuglowałem dolce za granicę. Wbudowałem mały
    kondensator (ale o takiej samej pojemności i napięciu) do dużego i
    owinąłem dolcami. Zasilacz działał i dolce wyszły za granicę. A na
    granicy naprawdę sprawdzili, czy ustrojstwo działa ;-)

    Waldek

  • 10. Data: 2012-04-19 13:58:15
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości
    > Z drugiej strony iPhony i iPady produkuja w Chinach i nikt na jakosc nie
    > narzeka, trzeba sie z nimi umiec dogadac.

    iPhone...a może SCiPhone?
    Niby może tak, ale próbowałem, wszystko ponad 320x240 rwie niemożebnie,
    nawet sobie filmów z domu nie obejrzę w autobusie. Działa, telefon w swej
    podstawowej funkcji nie stwarza problemów, ale reszta jest taka jakaś... a
    ja nie mam do tego zdrowia... Aż wkurwiony kiedyś stłuklem szybkę (bo dotyk
    działał, jak zapałką w psiej kupie grzebać) i jakoś mi się nie chce jej
    naprawiać (można kupić i wymienić), korzystam z Eryka R320s, wystarcza mi z
    zapasem. Ale on nie z Chin... (choć Sferiowy C161c nawet nieźle się
    sprawuje, a to Chończyk...)