  • 21. Data: 2013-09-09 01:34:02
    Temat: Re: Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
    Od: p...@o...pl

    IMHO warto sprawdzic jeszcze Onyxa. Porownywalem Kindla 4 kumpeli z moim Onyxem X61s.
    Idealnego czytnika nie ma. Kindle ma super gwarancje, jest swietnie i elegancko
    zrobiony - takie Apple wsrod czytnikow. Fizyczne uzytkowanie Kindla jest bardzo
    przyjemne - ergonomia, waga, wykonanie. Dodatkowe uslugi od Amazona, gazety w wersji
    na Kindla.
    Wady to paskudna organizacja plikow - cos w stylu bibliotek (jak w itunes), kiepska
    zmiana wielkosci czcionki (mniej wygodna i brak wielkosci, ktora mi odpowiada). Mam
    wrazenie, ze wyglad tekstu, sposob jego ulozenia (przelamania) jest zdecydowanie
    gorszy niz w Onyxie. Linie sa nierowne, pojawiaja sie dziwne odstepy akapitowe. To
    ostatnie zdecydowanie powstrzymalo mnie przed zakupem.
    Brak reflow pdf-ow mozna pominac, chyba ze ktos ich nagminnie uzywa.
    Onyx x61s(stosunkowo stary model) jest topornym, ciezkim klocem z kiepska bateria.
    Klawisze przewijania stron sa wymyslem szatana. Za to bardzo ladnie uklada tekst,
    genialnie zmienia wielkosc liter (dosc czesto korzystam z tej funkcji) i ma
    przejrzysta strukture plikow.
    Jak chcesz poczytac wiecej o czytnikach wygooglaj forum - jest tam sporo wiedzy.
    pozdr
    Piotr

  • 22. Data: 2013-09-09 07:47:31
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:
    > Ale jakbyś ekran uszkodził śpiąc na nim to Amazon wymieni na nowy w
    > ramach gwarancji. Pośrednik raczej nie. ;-)
    > Moja siostra która dostał mój tak właśnie zrobiła - już po gwarancji.
    > Zaproponowali jej za 60$ kolejny model. Nie skorzystała bo ja za 30$
    > znalazłem w Azji ekran z przesyłką. Po tygodniu doszedł a wymiana jest
    > prościutka dla kogoś kto kiedykolwiek rozbierał elektroniką z obudową
    > na zaczepy.

    PCLAB chwali sie nawet takim poradnikiem na glownej:
    http://pclab.pl/tip/Jak.wymieni%C4%87.ekran.w.Kindle
    u.Poradnik.dla.tych.kt%C3%B3rym.p%C4%99k%C5%82.wy%C5
    %9Bwietlacz,53437
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 23. Data: 2013-09-09 11:19:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-08, o godz. 07:39:30
    astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał(a):

    > Maciek BabciaDobosz wrote in
    >
    > PDFy czyta sie dobrze dopiero po przekonwertowaniu na format MOBI.
    > Moze do tego posluzyc strona www.zamzar.com badz program Calibre.
    > www.calibre-ebook.com

    Po konwersji pojawią się kolory? ;-)
    Poza tym czytnik ma ciut za mały ekran by komfortowo mieściła się na nim
    strona A4 dokumentacji.
    Wiesz - ja ciut się na tym znam. Pierwsze e-booki to chyba były u mnie
    w okolicach Palm III Potem na TRG Pro bo miał slot do kart CF a nadal
    na bateriach działał kilka tygodni.

    > Oprocz Kindla rozwazyc mozna zakup produktu firmy Barnes & Noble, np
    > Nook Simple Touch.

    Nadal jest to tylko czytnik e-booków. Bezwładność ekranu dyskwalifikuje
    go do innych zastosowań.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2013-09-09 11:57:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 5 Sep 2013 09:07:49 +0000 (UTC), januszek napisał(a):
    > To prawie zawsze lepiej i zawsze drozej. Musisz zdecydowac sam ;)

    Nie zawsze. Paperwhite niby fajny jest, ale jakiś "geniusz" wymyślił żeby
    podświetlenia NIE DAŁO się wyłączyć! Tzn. możesz w ogóle wyłączyć kindle'a,
    ale jak chcesz czytać - to możesz conajwyżej zmniejszyć podświetlenie do
    minimum.
    Skutek - fatalne czasy działania bez podładowywania :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 25. Data: 2013-09-09 13:15:47
    Od: marek <marek@>

    On 09.09.2013 11:19, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Po konwersji pojawią się kolory? ;-)
    > Poza tym czytnik ma ciut za mały ekran by komfortowo mieściła się na nim
    > strona A4 dokumentacji.

    To jaki polecałbyś do czytania dokumentacji A4 (jeśli w ogóle taki godny
    polecenia istnieje..)

  • 26. Data: 2013-09-09 14:22:32
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-09, o godz. 13:15:47
    marek <marek@> napisał(a):

    > To jaki polecałbyś do czytania dokumentacji A4 (jeśli w ogóle taki
    > godny polecenia istnieje..)

    Ja po wielu próbach od półtora roku używam na co dzień iPada2. Miałem 2
    Kindle, 2 inne na e-ink (nazw nie pomnę w tej chwili), 2 7-calowe
    tablety Samsunga (w tym pierwszego Galaxy Taba), pierwszego Galaxy
    Note. I iPad pozostał. Na 10 calach bardzo dobrze jest czytelna strona
    A4. W miarę szybkie przełączanie między dokumentami. Dorzucanie nowych
    PDF-ów przez box.net czy Dropboxa albo Leawo Transfer - omija iTunes i
    przywiązanie do jednego komputera. Na box.net trzymam ponad 30 GB
    plików w PDF-ach - jeśli czegoś potrzebuję to sobie dociągam. Tylko jak
    pisałem - moje wymagania są takie że ja mam bardzo dużo dokumentacji
    (urządzenia i aplikacje) w PDF-ach i to jest dla mnie podstawowe
    zastosowanie czytnika e-booków. Książek czytam dużo
    - aletu już na iPad-zie w rozpędu choć często też na Galaxy Tabbie 2 bo
    mniejszy i lżejszy. Aplikacja Kindle działa OK. Co dla mnie ważne - oba
    maja dobre podświetlenie. Częstotliwość ładowania jest dla mnie przy
    takim użytkowaniu akceptowalna.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2013-09-09 17:44:48
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-09-09 11:57, Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > minimum.
    > Skutek - fatalne czasy działania bez podładowywania :(

    Hmm, oświetlenie zazwyczaj trzymam w okolicach 12, i spokojnie bateria
    starcza na dwa, trzy tygodnie - a w zasadzie na kilka tysięcy stron, bo
    tak to się powinno liczyć.

  • 28. Data: 2013-09-09 18:20:13
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/9/2013 7:15 AM, marek wrote:

    > To jaki polecałbyś do czytania dokumentacji A4 (jeśli w ogóle taki godny
    > polecenia istnieje..)

    kindle DX mi sie sprawowal wlasnie do tego, bardzo dobrze. wykresy,
    schematy, trzykolumnowy text smigalo. potem sie okazalo, ze zaczelo mi
    brakowac kolorow w wykresach, bo prawie wszystkie linie wygladaly tak
    samo. do czegos takiego tylko tablet, chyba ze znajdziesz gdzies jakies
    egzotyczne urzadzenie, na kolorowym e-inku. DX to jednak stara
    generacja. troche ciezki, troche toporny, ale chyba nie wiele ciezszy
    niz wiele tabletow. jak czytasz duzo dokumenatacji, to moze ci sie
    oplaci uzywany kupic. <rs>

  • 29. Data: 2013-09-10 08:55:10
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-09, o godz. 12:20:13
    rs <n...@n...spam.info> napisał(a):

> [...]
    > generacja. troche ciezki, troche toporny, ale chyba nie wiele ciezszy
    > niz wiele tabletow. jak czytasz duzo dokumenatacji, to moze ci sie

    I jak wszystkie Kindle zabija powolność interfejsu w sytuacji gdy
    musisz szybko przejrzeć dokument czy jednocześnie skorzystać z więcej
    niż jednego dokumentu. W PDF-ach na DX nie można korzystać ze
    spisu treści czy osadzonych linków. Można kombinować z wgrywaniem softu
    od Kindle3 ale nie zawsze to chce działać. Niestety - po testach
    pożyczonego zrezygnowałem z zakupu.

    Zdrówko

  • 30. Data: 2013-09-10 09:55:27
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

> [...]
    > spisu treści czy osadzonych linków. Można kombinować z wgrywaniem softu
    > od Kindle3 ale nie zawsze to chce działać. Niestety - po testach

    Przy okazji czy m robisz konwersję z PDF na format kindla bo w sobotę miałem
    PDF-a z takim fontem że przy pomocy lupy dało się tylko czytać :)