  • 11. Data: 2013-09-05 14:28:21
    Temat: Re: Kindle w Amazon za 49 euro - warto?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-05, o godz. 14:07:57
    "Zegis" <A...@w...pl> napisał(a):

    > czyli nici z zakupu?

    jak masz kogoś w DE to czemu nie? System i tak sobie spolszczysz jeśli
    oryginalny język gryzie. Oficjalny kanał dystrybucyjny do PL to z USA -
    przy czym są to ceny międzynarodowe a nie na rynek USA. Pod jaki sklep
    go zarejestrujesz - czy zw DE czy w US - nie ma znaczenia. Ja swojego
    pierwszego Kundla (tego z przyciskami) kupiłem w USA bo dostałem bon
    podarunkowy który pokrył mi 2/3 zakupu. Miałem w domu w 48h od chwili
    zamówienia.

    > odradzacie?

    Zależy do czego. Ekran nie ma podświetlenia więc czytanie w łóżku przy
    lampce. ;-) A ogólnie to jest bardzo fajny czytnik książek pracujący
    długo na baterii. Aż i tylko czytnik. Nie oczekuj że zastąpi on poza
    czytaniem e-booków np. tablet. Ja zrezygnowałem bo jednym z głównych
    formatów jakim się posługuje są PDF-y. A obsługa tego formatu (i brak
    koloru) jest w Kundlu kulawa. Poza tym fajnie sprawdza się do czytania
    książek czy prasy. W sytuacji gdy szybko trzeba otworzyć i przejrzeć
    więcej niż jeden dokument to powolność interfejsu powoduje u mnie chęć
    walnięcia nim o ziemię. ;-) WWW od biedy wyświetli - ale z
    zastrzeżeniem że od bied.

    Czyli jeśli potrzebujesz głółnie czytnika e-booków (z całym sklepem
    Amazona plus sklepami w PL z e-bookami w ich formacie) to tak. Jeśli
    oczekujesz więcej funkcjonalności - nie.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2013-09-05 14:37:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-05, o godz. 14:21:31
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Ja brałem 3 tyg temu normalnie w PL z FA:
    >
    > CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam) 565,80 zł
    > brutto

    U oficjalnego dystrybutora czy z Alledrogo? I gdzie realizowana
    gwarancja?
    Bo na Alledrogo sporo jest cwaniaków którzy jak dostana zamówienie to
    kupują w sklepie w USA, jedzie to do nich w 48h a potem z narzutem
    wysyłają naiwnemu. Stąd takie kwiatki w warunkach dostawy: "Towar
    dostarczany zwykle w ciągu ok. 5-10 dni roboczych od momentu
    zakupu/zaksięgowania wpłaty" ;-)
    Poza tym wszystkie Kindle w międzynarodowym kanale dostawy nei mają
    reklam. ;-)

    Zdrówko

  • 13. Data: 2013-09-05 14:42:32
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    Dnia 2013-09-05, o godz. 14:21:31
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

> [...]

    >Bo na Alledrogo sporo jest cwaniaków którzy jak dostana zamówienie to
    >kupują w sklepie w USA, jedzie to do nich w 48h a potem z narzutem

    Hmm, a gdzie Ty tu widzisz jakieś cwaniactwo? To po prostu handel. Pewnie
    uznałbyś że taki sprzedawca to spoko gość gdyby zrobił wszystko to co
    powyżej z wyłączeniem narzutu :)

  • 14. Data: 2013-09-05 15:14:45
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > U oficjalnego dystrybutora czy z Alledrogo? I gdzie realizowana
    > gwarancja?

    Duży dystrybutor na A... S.A. :)

> [...]
    > wysyłają naiwnemu. Stąd takie kwiatki w warunkach dostawy: "Towar
    > dostarczany zwykle w ciągu ok. 5-10 dni roboczych od momentu

    Od ręki.

    > Poza tym wszystkie Kindle w międzynarodowym kanale dostawy nei mają
    > reklam. ;-)

    Dziwne bo są dwie ??

    CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE Z REKLAMAMI
    CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)

    25zł różnicy między obiema.

  • 15. Data: 2013-09-05 15:48:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-05, o godz. 15:14:45
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Dziwne bo są dwie ??
    >
    > CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE Z REKLAMAMI
    > CZYTNIK E-BOOK KINDLE PAPERWHITE (bez reklam)
    >
    > 25zł różnicy między obiema.

    Amazon zmienił politykę? Bo jak wprowadzali wersje z reklamami to miały
    być tylko US only. Chyba że dystrybutor nie jest świadomy że tak miało
    być. ;-)

    Zdrówko

  • 16. Data: 2013-09-05 17:35:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20130905154844.1e936c61@babcia-workstation...

    > Amazon zmienił politykę? Bo jak wprowadzali wersje z reklamami to miały
    > być tylko US only. Chyba że dystrybutor nie jest świadomy że tak miało
    > być. ;-)

    O ile nie jest to "dystrybutor".

  • 17. Data: 2013-09-06 08:51:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-05, o godz. 17:35:12
    "Ghost" <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    > wiadomości news:20130905154844.1e936c61@babcia-workstation...

    > O ile nie jest to "dystrybutor".

    Całkiem możliwe. Polecam przeczytać to:
    http://swiatczytnikow.pl/dlaczego-kupowac-w-amazonie
    -a-nie-u-posrednika/
    vobis oferował Kindle a Amazon oficjalnie stwierdził że nei jest żadnym
    jego dystrybutorem. Gwarancja Vobisu nie obejmowała uszkodzeń
    mechanicznych np. uszkodzenia ekranu. Amazon wymiania takie czytniki na
    gwarancji. Zdarzyło mi się też trafić na ofertę czytników refurbrished
    sprzedawanych na Allegro jako nowe - takowy kupiła moja znajoma. Była
    inaczej zapakowany i miał na pudełku takie oznaczenie.

    Ogólnie Kindle-a akurat warto kupować bezpośrednio u dystrybutora. Po
    pierwsze - gwaranacja. Po drugie - w razie awarii po gwarancji po
    kontakcie z supportem dostaje się ofertę na połowę ceny czytnika jeśli
    jest nadal w ofercie Amazonu. Jeśli nie ma w ofercie to rabat dostaje
    się na zakup nowszego modelu - jest to obecnie kwota około 30 ojro.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2013-09-06 09:43:47
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Ogólnie Kindle-a akurat warto kupować bezpośrednio u dystrybutora. Po
    > pierwsze - gwaranacja. Po drugie - w razie awarii po gwarancji po

    Sprawdziłem i kundel jest od jakigoś pośrednika i żaden z niego dystrybutor
    ... ważne że działa, był od ręki i do tego cena dobra a w razie czego z
    gwarancją to sobię poradzę.

  • 19. Data: 2013-09-06 10:03:31
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-06, o godz. 09:43:47
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Sprawdziłem i kundel jest od jakigoś pośrednika i żaden z niego
    > dystrybutor ... ważne że działa, był od ręki i do tego cena dobra a w
    > razie czego z gwarancją to sobię poradzę.

    Ale jakbyś ekran uszkodził śpiąc na nim to Amazon wymieni na nowy w
    ramach gwarancji. Pośrednik raczej nie. ;-)

    Moja siostra która dostał mój tak właśnie zrobiła - już po gwarancji.
    Zaproponowali jej za 60$ kolejny model. Nie skorzystała bo ja za 30$
    znalazłem w Azji ekran z przesyłką. Po tygodniu doszedł a wymiana jest
    prościutka dla kogoś kto kiedykolwiek rozbierał elektroniką z obudową
    na zaczepy.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2013-09-08 07:39:30
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Maciek BabciaDobosz wrote in
    > Ja zrezygnowałem bo jednym z głównych
    > formatów jakim się posługuje są PDF-y. A obsługa tego formatu (i brak
    > koloru) jest w Kundlu kulawa

    PDFy czyta sie dobrze dopiero po przekonwertowaniu na format MOBI. Moze do
    tego posluzyc strona www.zamzar.com badz program Calibre.
    www.calibre-ebook.com

    Oprocz Kindla rozwazyc mozna zakup produktu firmy Barnes & Noble, np Nook
    Simple Touch.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nook_Simple_Touch
    Urzadzenie oparte jest na Androidzie.
    www.nbcnews.com/technology/kindle-vs-nook-99-e-ink-t