  • 121. Data: 2011-06-21 23:19:29
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-06-21 14:27, Sebastian Kaliszewski pisze:

> [...]
    > określa że głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności
    > nie można na rondzie skręcić w lewo -- sądy ewentualny znak F-10
    > interpretują jako znak wyznaczający pas jaki należy zająć aby obrać
    > kierunek jazdy *po* *zjeździe* ze skrzyżowania o ruchu okrężnym
    > (wynalazek wielkiego mistrza drogownictwa niejakiego Galasa popularnie
    > zwany rondem Babka, a skutkiem wandalizmu nazewniczego uprawianego przez
    > tych którzy rzeczonego Galasa na stanowisko wynieśli formalnie zwany
    > Rondem Zgrupowania A.K. "Radosław", wymusił już na sądach zajęcie

    Poważnie? Masz jakieś sygnatury, gdzie to można znaleźć? Nie pytam
    złośliwie.

    > Bez problemu może zmienić przez przerywaną. To, że tu akurat zajechał
    > kawałek na ciągłą nie ma specjalnego znaczenia dla ogólnej sytuacji.

    E. Skoro Yariska się nie mieści, to jak ma się zmiescić samochód;) ?

    > Ale to też nie uprawnia naszego filmowca-ormowca
    > do próby spowodowania kolizji poprzez wymuszenie na nim pierwszeństwa
    > przy zmianie pasa.

    Oczywiście, że nie - tu się zgadzam, prezentując taki dowód w sądzie
    ukręciłby bicz na własną dupę.

    Shrek

  • 122. Data: 2011-06-22 09:41:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:1h2rc2n8f5fdt.dlg@lepper.institute.com>:

    > Ech.. im bardziej komuś trollizm odwala, tym ciekawsze teorie wymyśla.

    Aleś przywalił teraz Sebastianowi.

    > Skręt w lewo na rondzie?

    Dlaczego mnie sie pytasz? Gdybyś przeczytał to co raczyłeś wyciąć, to byś
    zobaczył, że to Sebastian napisał:

    <q <news:1bf6d8-7t.ln1@bozon.softax.pl>>
    Znak ronda określa że
    głównym kierunkiem ruchu jest ruch okrężny. W szczególności nie można na
    rondzie skręcić w lewo
    [...]
    Zmienia dokładnie to do czego się przyczepiłeś -- że wolno
    skręcać tylko z lewego pasa. Otóż na rondzie wolno z każdego o ile znaki
    poziome tego wprost nie zabraniają
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 123. Data: 2011-06-22 10:04:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w <news:1xh3etf9ll98g.dlg@myjk.org>:

    > Fri, 17 Jun 2011 20:37:32 +0200, 'Tom N'

    > Ej, ale ten koleś to mimo wszystko jakiś przypał i frustrat, zobacz na
    > kolejny film: http://youtu.be/pH5k7GO2UJo

    I?

    Nie pytałem o ocenę psychiki autora wątku, tylko o to jaki przepis złamał
    nie uderzając w yarisa.

    <http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>

    A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 124. Data: 2011-06-22 10:10:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sebastian Kaliszewski w <news:gtf6d8-dd1.ln1@bozon.softax.pl>:

    > Nie tylko z niego zjeżdżając. Na rondzie domyślnym, głównym, podstawowym,
    > oznaczającym brak zmiany kierunku jazdy wg przepisów, jest kierunek jaszy *w
    > okół* ronda.

    Pobudka:

    <http://strony.aster.pl/mkasprzak/fotolog/259/foto1.
    jpg>
    <http://www.ochrona.pl/pliki/Przeglad_prasy/Superexp
    ress/2007-02-15/2007-02-15_Rondo_bezprawia_2268x1564
    .jpg>

    Bardzo chętnie posłucham teorii Pana Sebastiana ze wsparciem Waldusia, co
    tam robią znaki zakazu skrętu w lewo, nakazu jazdy prosto, skoro prosto to
    wokoło wyspy...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 125. Data: 2011-06-22 10:18:13
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-06-21 14:37, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Nie tylko z niego zjeżdżając. Na rondzie domyślnym, głównym,
    > podstawowym, oznaczającym brak zmiany kierunku jazdy wg przepisów, jest
    > kierunek jaszy *w okół* ronda.

    Ruch odbywa się dokoła wyspy, to oczywiste Czy wjeżdżając na takie rondo
    i zjeżdżając z niego np. 3 wyjazdem (przy założeniu że rondo jest 4
    wlotowe i symetryczne) wykonuję skręt w lewo na skrzyżowaniu czy też
    według Ciebie wykonuje się skręt w prawo (zjazd z ronda) ? Co więc jeśli
    zawrócę na klasycznym rondzie, jaki manewr wtedy zostanie wykonany ?
    Zawracania (biorąc pod uwagę pozycje pojazdu przed wjazdem na
    skrzyżowanie i po wyjeździe ze skrzyżowania) czy skrętu w prawo (biorąc
    pod uwagę tylko zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu) ?

  • 126. Data: 2011-06-22 10:25:12
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-06-22 10:10, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > tam robią znaki zakazu skrętu w lewo, nakazu jazdy prosto, skoro prosto to

    Po prostu ludzie zapominają że istotna jest pozycja pojazdu przed i po
    wyjeździe ze skrzyżowania. To że ruch odbywa się dokoła wyspy nie
    przeczy temu że na rondzie wykonuje się skręt w lewo i zawracanie. To co
    podałeś jako przykład jest jednym z dowodów na to że rondo nie jest
    żadnym wyjątkiem od całej reszty skrzyżowań pod tym względem, tak samo
    jak istnienie rond turbinowych potwierdza że nawet ruch dokoła wyspy
    może wiązać się ze mianami kierunku jazdy, wyjazd z ronda może być jazdą
    na wprost a na rondzie jak na każdym skrzyżowaniu jest możliwy (o ile
    nie zabroniony) skręt w lewo, prawo, zawracanie i jazda na wprost.
    http://www.agnieszka.owczarczak.pl/wp-content/upload
    s/2009/12/rondo-turbinowe.JPG

  • 127. Data: 2011-06-22 10:37:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 10:10:43 +0200, 'Tom N' napisał(a):

> [...]
    > tam robią znaki zakazu skrętu w lewo, nakazu jazdy prosto, skoro prosto to

    Bardzo słabo ci to trollowanie wychodzi...
    To klasyczny przykład desperackiego szukania prawidłowego oznakowania.
    Dowodem tego jest, że jeszcze bardzo niedawno zamiast C5 stał B21
    Jeszcze kilka lat i wpadną na pomysł jak prawidłowo to rondo oznakować. Jak
    dobrze pójdzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 128. Data: 2011-06-22 11:08:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:8g4c4fyjrnq4$.dlg@lepper.institute.com>:

    jpg>
    ress/2007-02-15/2007-02-15_Rondo_bezprawia_2268x1564
    .jpg>

    > Bardzo słabo ci to trollowanie wychodzi...

    Ano Ci Waldusiu nie wychodzi kompletnie

    > Jeszcze kilka lat i wpadną na pomysł jak prawidłowo to rondo oznakować.

    Cały Walduś -- on wie ale nie powie...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 129. Data: 2011-06-22 11:19:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > "Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
    > trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
    > można ich nie powtarzać, jeśli odległość między skrzyżowaniami jest nie
    > wieksza od 50 m"
    >
    > A teraz Sebastian pokaże przepis, że D-1 o zmniejszonych wymiarach można
    > stawiać /gdziekolwiek/ na drodze z pierwszeństwem

    Czego nie zrozumiałeś z powyższego? "Jako zasadę" to jest rekomenadcja, zresztą
    nagminnie nierespektowana (brak przypomnień, oznakowanie miejsce które nie są
    skrzyżowaniami -- np. skrzyżowanie z drogą nieutwardzoną nie jest skrzyżowaniem
    w myśl przepisów a bardzo często stoją przed nim znaki oznaczające skrzyżowania).

    > [ciach wycieczki ad personam]

    > ^^^^^^^^

    > Ależ to jest piękne -- nie znajduję w KW zapisu, że za nagrywanie, i pisanie
    > na usenecie o tym nagraniu jest jakaś kara -- tylko nie pisz o /próbie/
    > zabójstwa, bo to z KK jest ;P

    Nie udawaj głupiego. Nie chodzi o nagrywanie tylko usiłowanie wymuszenia
    pierwszeństwa (podczas zmiany pasa).

    \SK

  • 130. Data: 2011-06-22 11:34:23
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > I?
    >
    > Nie pytałem o ocenę psychiki autora wątku, tylko o to jaki przepis złamał
    > nie uderzając w yarisa.

    Usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa, zmiana pasa ruchu bez zachowania
    szczególnej ostrożności.

    > <http://www.youtube.com/watch?v=S0k77KyhSLQ>
    >
    > A ten "frustrat" jaki przepis złamał nie uderzając w peugeota?

    Art.3.p.1

    \SK