  • 131. Data: 2011-06-22 11:42:01
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Nie ma - zobacz dobrze.

    Zobaczyłem naocznie. Akurat już po rozpoczęciu tej dyskusji jechałem tamtędy i
    specjalnie sprawdziłem. Na tym kierunku jest, na przeciwnym nie ma.

    > Tzn jest F-10 ale tylko znaki nakazu skrętu w prawo
    > i lewo. Na środkowym pasie nie ma nic.
    > Zobacz sam: http://infobot.pl/r/1ZrY

    Tu nie widac znaków pionowych.

    \SK

  • 132. Data: 2011-06-22 11:43:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:08:15 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > Cały Walduś -- on wie ale nie powie...

    o proszę, przerosło?
    Znaku P8a się nie zna? Znaku F-10 (w odmianie bez strzałki w lewo) też nie?
    Można jeszcze poprzeć odpowiednią formą znaku F-11 nad każdym z pasów i
    sprawa będzie prosta i - co najważniejsza - bezdyskusyjna i nie dająca
    okazji do sprzecznych z sobą interpretacji.
    Na dodatek zostaje jeszcze kawałek asfaltu do pracowitego wykreskowania w
    miejscu dawnego pasa do skrętu w lewo. Nieduży, ale zawsze trochę pomoże.

    A rozwiązanie najskuteczniejsze - z uwagi na światła i zakazy, należałoby w
    ogóle zdjąć znak ronda i zrobić z tego zwykłe skrzyżowanie - przez
    większość dnia nie zmieni się dokładnie nic, samochody będą jeździły tak
    jak jeździły do tej pory. Tyle, że bezpieczniej. No ale miasto nie zarobi
    tyle na mandatach, więc nikt nie jest zainteresowany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 133. Data: 2011-06-22 11:55:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Shrek wrote:
> [...]
    uzupelniajace/f-10.jpg

    > No to pozamiatane.

    Ale co pozamiatane? Nieżależnie od tego, czy znak jest czy nie ma, nasz
    filmowiec-ormowiec próbował wymusić pierwszeństwo na pojeździe jadącym prawym
    pasem. A że ten pojazd wcześniej zanalzł się na tym pasie nielegalnie -- to bez
    znaczenia.

    \SK

  • 134. Data: 2011-06-22 11:57:05
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > błąd, akurat z tego nie ma. z innych jest. Czyli kierownik yarisa niczego
    > nie łamie.
    > Widać to zarówno na filmie jak i na fotce lotniczej w google maps, link
    > jest wcześniej.
    > Co więcej - na wjeździe po prawej ręce kierownika yarisa na środkowym pasie
    > jest nie F-10 a F-11, przy czym dalsza konfiguracja pasów jest IDENTYCZNA
    > jak tych które widać na filmie. Czyli pasy nie są żadnym problemem (co
    > akurat Ty potwierdzasz, inni nie bardzo)

    Mylisz P z F. Tam jest znak pionowy, wcześniej, określający z którego pasa gdzie
    można.

    \SK

  • 135. Data: 2011-06-22 11:58:26
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > [...]
    >
    > A teraz się pan Sebastian zdecyduje, czy można/wolno skręcać w lewo czy nie
    > można/nie wolno.

    To teraz pan Toamsz przeczyta to co napisałem jeszcze raz, tym razem ze
    zrozumieniem.

    [pleple nie pri cziom ciach]
    \SK

  • 136. Data: 2011-06-22 12:42:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:1f9za9d8i2w2g$.dlg@lepper.institute.com>:

    > o proszę, przerosło?
    > Znaku P8a się nie zna? Znaku F-10 (w odmianie bez strzałki w lewo) też nie?

    Czekaj, strzałka kierunkowa na wprost P-8a (czy też F-10) w połączeniu ze
    znakiem C-12 co ma wg Ciebie oznaczać -- jazdę na wprost wokoło wysypy -- bo
    przecież taką teorię tu propagujesz, i tymi znakami chcesz zabronić jazdy w
    kierunku Nowy Świat z Jerozolimskich od strony Marszałkowskiej?

    Przyparty do muru gubisz się Waldusiu w zeznaniach...

> [...]
    > większość dnia nie zmieni się dokładnie nic, samochody będą jeździły tak
    > jak jeździły do tej pory. Tyle, że bezpieczniej.

    WOW. No to słucham mistrzu organizacji ruchu jakie znaki tam ustawisz po
    zdjęciu C-12 (i A-7), tak, żeby było bezpieczniej w razie wyłączenia
    sygnalizacji i uwzględniając priorytet komunikacji miejskiej (zarówno tramwaje jak i
    autobusy)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 137. Data: 2011-06-22 12:51:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 12:42:01 +0200, 'Tom N' napisał(a):

> [...]
    > przecież taką teorię tu propagujesz, i tymi znakami chcesz zabronić jazdy w
    > kierunku Nowy Świat z Jerozolimskich od strony Marszałkowskiej?

    o.. nie odróżniamy znaków obowiązujących dla pasa od znaków obowiązujących
    dla skrzyżowania? No proszę, żenada rośnie.
    Za chwilę stwierdzisz, że znak P-8b na pasie ze skrzyżowania z filmiku na
    początku nakazuje wjazd na wysepkę.

> [...]
    > sygnalizacji i uwzględniając priorytet komunikacji miejskiej (zarówno tramwaje jak

    o.. i znów teorie z dupy wzięte.. a kto powiedział, że wszystkie A-7 trzeba
    zdjąć? Zresztą biorąc pod uwagę, że sygnalizacja jest wyłączana tylko w
    nocy skrzyżowanie równorzędne to nie jest takie złe rozwiązanie. Ale
    powiedzmy że pozostawienie A-7 na "w razie awarii" na Nowym Świecie
    wielkiej tragedii nie zrobi, przynajmniej w normalnym ruchu.

    Zanim zaczniesz się pienić i rzucać do innych, doucz się, poczytaj, pomyśl
    (fantastyczne uczucie, naprawdę powinieneś kiedyś spróbować), będzie milej
    i mniej żenująco.
    Poziom wiedzy, inteligencji i sposobu podejścia do dyskutanta póki co masz
    na poziomie dziesięciolatka (w porywach)

  • 138. Data: 2011-06-22 13:27:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:1tzljsem3s6z0.dlg@lepper.institute.com>:

    > o.. nie odróżniamy znaków obowiązujących dla pasa od znaków obowiązujących
    > dla skrzyżowania?

    Wy, to znaczy te od SMS-ów?

    > No proszę, żenada rośnie.

    Ano rośnie:
    W <news:ax4npjx02t56.dlg@lepper.institute.com> Walduś miał problemy z
    widocznością i przez kilka kolejnych wiadomości nie do końca wytrzeźwiał.

    W <news:bad1071i2ucb15s9gmdn46p35ri5detejh@4ax.com> pokazano Waldusiowi jak
    wygląda oznakowanie na rzeczonym skrzyżowaniu, i czym się różni znak P od
    znaku F.

    W <news:1f9za9d8i2w2g$.dlg@lepper.institute.com> Walduś już wie, że stosując
    odpowiednie znaki F i P można wymusić jazdę na wprost przez skrzyżowanie
    oznakowane C-12 i że jazda na wprost niekoniecznie jest jazdą wokoło wyspy

    > Poziom wiedzy, inteligencji i sposobu podejścia do dyskutanta póki co masz
    > na poziomie dziesięciolatka (w porywach)

    Staram się tak prowadzić dyskusję by i dziesięciolatek zrozumiał -- co jak
    widać powyżej udało mi sie wyśmienicie w Twoim przypadku -- i zrozumiałeś to
    co powinieneś wiedzieć wcześnie, bez potrzeby wyjaśniania z mojej (i nie
    tylko) strony.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 139. Data: 2011-06-22 15:20:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Tomek pisze:
    > Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Niektórzy maja problem z rozumieniem lub pomijaja niewygodne fakty. W opisie
    > filmiku jest napisane - z lewego pasa mozna jechac takze prosto (i w lewo),
    > ze srodkowego - wylacznie prosto.
    > Tomek
    z jakich znaków to wynika? pionowych? nalamowanych na jezdni?

    ToMasz

    PS bo bez nich to "rondo" jest chore

  • 140. Data: 2011-06-22 16:53:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Excite wrote:

    > Ruch odbywa się dokoła wyspy, to oczywiste Czy wjeżdżając na takie rondo
    > i zjeżdżając z niego np. 3 wyjazdem (przy założeniu że rondo jest 4
    > wlotowe i symetryczne) wykonuję skręt w lewo na skrzyżowaniu czy też
    > według Ciebie wykonuje się skręt w prawo (zjazd z ronda) ? Co więc jeśli
    > zawrócę na klasycznym rondzie, jaki manewr wtedy zostanie wykonany ?
    > Zawracania (biorąc pod uwagę pozycje pojazdu przed wjazdem na
    > skrzyżowanie i po wyjeździe ze skrzyżowania) czy skrętu w prawo (biorąc
    > pod uwagę tylko zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu) ?

    Wyjaśnij zatem jakim cudem w większości krajów uznających Konwencję Wiedeńską
    wymagha się, że gdy na wyspie (mamy dowolne skrzyżowanie z wyspą) jest czerwnoe
    światło to trzeba bezwarunkowo czekać, podczas gdy konwencja explicite pozwala
    na zjechanie ze skrzyżowania na którym już się jest na czerwonym świetle.

    pzdr
    \SK