  • 81. Data: 2010-06-22 22:46:08
    Temat: Re: Kierunkowy bez zera
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:hvqctf$4pf$2@inews.gazeta.pl...

    > Wyjmuję komórczaka, wstukuję numer z tabliczki - co w słuchawce?
    NMTN. Po prostu z tym automatem chodziło mi o to, że dzwonienie lokalne
    bez kierunkowego ma sens, kiedy strona dzwoniąca ma jakąś zdefiniowaną
    lokalizację.

    > Takowoż - jest jednolita i nie ma pier*dolenia się z kierunkowymi.
    No ale sceptyk powiedziałby, że Dania ludnościowo to jest mniej więcej
    tyle co SN 32 + SN 22, więc to jest uzasadnione ;-). BTW, Dania chyba
    nie jest jedynym obok Polski krajem z zamkniętym system numeracji (nie
    liczę Monako, Andory etc.)?

    Przemek

  • 82. Data: 2010-06-22 23:17:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-23 00:46, Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > tyle co SN 32 + SN 22, więc to jest uzasadnione ;-). BTW, Dania chyba
    > nie jest jedynym obok Polski krajem z zamkniętym system numeracji (nie

    również Czechy, w zasadzie Francja :-)

  • 83. Data: 2010-06-23 06:58:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Widzę, że sens dyskusji z tobą jest zlekka wątpliwy, odwracaj sobie kota
    > ogonem, ale już nie z moim udziałem. Bye.

    To całkiem tak jak sens dyskusji z Tobą. Wstukanie numeru lokalnego do
    komórczaka niczym nie różni się od wstukania numeru budy dla psa. Pies nie
    zaszczeka, abonent nie odbierze. Trudne ?

  • 84. Data: 2010-06-23 07:26:58
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > również Czechy, w zasadzie Francja :-)

    Tak niewiele? A Włochy (z zerem doklejonym do stacjonarnych :-)?

    Przemek

  • 85. Data: 2010-06-23 08:45:08
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > No ma. Jakby nie było wtedy skróconego wybierania, tylko z 81, to by się
    > dodzwaniał tam gdzie chciał czyli na SS a nie do Puław.

    To nie może być jednocześnie skróconego i pełnego ?

    > A co tu ma do rzeczy numeracja skrócona? Ja piszę o zerze Moja żona
    > kręciła z komórki 81 czy inny kierunkowy stacjonarny i było dobrze. Nagle
    > w mediach zaczęła się wielka kampania zero-kierunkowy, która dotyczyła
    > wewnątrzstrefowych połączeń stacjonarnych. Moja żona odebrała to w ten
    > sposób, że trzeba dodawać zero również przed numerem stacjonarnym
    > wybieranym na komórce

    Chłopie, pełny numer to +48(...)... a nie (...)... więc to jest gadanie o
    niczym. Dlatego właśnie nie używam skróconych na komórce bo musiałbym
    rozważyć czy akurat zadziała a nie chce mi się, prościej wybierać całe.
    Jakkolwiek nie widzę powodu dla którego skrócone nie miałyby działać tyle,
    że tak jak dotąd a nie co chwilę inaczej.

    > Międzynarodowo ze stacjonarnego?

    A nie ?

  • 86. Data: 2010-06-23 08:58:21
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > Tak niewiele? A Włochy (z zerem doklejonym do stacjonarnych :-)?

    No właśnie. Przyjechała sobie Włoszka niedawno. Chce dzwonić z komórki
    prepaidowej do swojego kraju i nie może. Rozmawiała już z kilkoma osobami i
    infolinią, ale jej nie pomogli. Żebym jej pomógł. Ja to wiem jak te prepaid
    działają, może trzeba coś aktywować. Aktywujemy jakieś numery
    międzynarodowe. To samo. Dzwonimy na infolinię. Diagnoza: numer
    nieprawidłowy. Co prawda aparat tego nie raportuje, ale skoro tak
    stwierdzili to pewnie tak jest. Sugestia by wprowadzać + albo 00. Ok. Za
    chwilę telefon, że tylko +. Ale tak było dzwonione. Oni nie widzą tego +. No
    ale w poprzednim roku nie było problemu. Podumałem, podumałem, może im się
    numeracja wewnętrzna zmieniła. Dodaliśmy to zero. Wszystko ok. Tyle wynika z
    tych zer...

  • 87. Data: 2010-06-23 12:17:27
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > To nie może być jednocześnie skróconego i pełnego ?

    Może być - jeżeli przez skrócone rozumiesz 9 cyfr (a chyba tak, sądząc z
    tego jak definiujesz pełne) a nie 7 (czyli bez kierunkowego starego
    województwa).

    > Chłopie, pełny numer to +48(...)... a nie (...)... więc to jest

    No tak, ale w ruchu wewnątrzkrajowym to +48 możemy sobie olać.

> [...]
    > prościej wybierać całe. Jakkolwiek nie widzę powodu dla którego
    > skrócone nie miałyby działać tyle, że tak jak dotąd a nie co chwilę

    Jeśli nie korzystasz z roamingu, to pełne numery z +48 są Ci
    niepotrzebne. Numery "skrócone" czyli bez +48 na początku (no i bez
    zera) na komórkach działały od zawsze (chyba, że na wczesnych
    analogowych Centkach było inaczej) i nie widzę powodu by miało się to
    zmienić.

    > A nie ?

    U mnie nie działa i wcale mi to nie przeszkadza :-).

    Przemek

  • 88. Data: 2010-06-23 21:09:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-23 10:45, niusy.pl pisze:

    > Chłopie, pełny numer to +48(...)... a nie (...)... więc to jest gadanie
    > o niczym.

    Nie, pełny numer krajowy to numer krajowy. W Polsce (z niewielkimi
    wyjątkami) jest on 9-cyfrowy i żadna centrala nie ma obowiązku
    akceptowania numeru polskiego podawanego w innym formacie.
    Wyjątkowo (pewnie na skutek międzynarodowej zmowy :-) centrale
    operatorów komórkowych akceptują numer krajowy podany w formacie
    międzynarodowym.
    I jeszcze jedno: znak + nie jest elementem numeru.

  • 89. Data: 2010-06-23 22:28:24
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Nie, pełny numer krajowy to numer krajowy. W Polsce (z niewielkimi
    > wyjątkami) jest on 9-cyfrowy i żadna centrala nie ma obowiązku
    > akceptowania numeru polskiego podawanego w innym formacie.

    A czy są jakieś standardy na podawanie numerów w VoIP (w jakiejkolwiek
    wersji czyli telefony podłączane do bramek/kompów, softfony, dostęp
    wdzwaniany/callback z numerem podawanym DTMFowo?)

    > Wyjątkowo (pewnie na skutek międzynarodowej zmowy :-) centrale
    > operatorów komórkowych akceptują numer krajowy podany w formacie
    > międzynarodowym.

    Biorąc pod uwagę liczbę (jakkolwiek definiowanych) aktywnych numerów
    komórkowych w stosunku do stacjonarnych, to nie nazwałbym tej sytuacji
    wyjątkową :-).

    > I jeszcze jedno: znak + nie jest elementem numeru.

    A tak mi się przypomniało, że u Wuja Sama i w ogóle w NANP 1 to jest
    AFAIK wyjście poza strefę (tak jak u nas niegdyś zero). Tak więc można
    powiedzieć, że gdy ktoś kręci krajowo 1-234-555-6789 to w zasadzie
    wychodzi z tego numer w formacie międzynarodowym bez żadnego plusa czy
    innego cyfrowego ekwiwalentu na początku :-).

    Przemek

  • 90. Data: 2010-06-23 22:41:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-24 00:28, Przemysław Kowalik pisze:

    > A czy są jakieś standardy na podawanie numerów w VoIP (w jakiejkolwiek
    > wersji czyli telefony podłączane do bramek/kompów, softfony, dostęp
    > wdzwaniany/callback z numerem podawanym DTMFowo?)

    Standard, jako taki, jest jeden: ITU E.164
    ALe to, o czym tu mówimy, to uregulowania prawne wynikające z Planu
    Numeracji Krajowej

    > Biorąc pod uwagę liczbę (jakkolwiek definiowanych) aktywnych numerów
    > komórkowych w stosunku do stacjonarnych, to nie nazwałbym tej sytuacji
    > wyjątkową :-).

    Ale aktywne numery to nie wszystko :-) Liczba central w sieci
    stacjonarnej jest nadal dużo, większa niż w mobilnej. To samo z ruchem:
    ruch w i z sieci stacjonarnej jest większy, niż w komórkowej (jeszcze :-)

> [...]
    > wychodzi z tego numer w formacie międzynarodowym bez żadnego plusa czy
    > innego cyfrowego ekwiwalentu na początku :-).

    Nie, to nadal numer krajowy. A dlaczego cyfra 1? A dlaczego USA mają -
    jako jeden z dwóch krajów na świecie - jednocyfrowy CC? Odpowiedź brzmi
    - bo tak :-)