  • 61. Data: 2017-01-29 01:59:51
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 07:40:10 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > W sumie to tej gestej mgly bylo ~5 sek jazdy... wczesniej widocznosc dobra - ponad
    50m, wiec nie mieli prawa jechac z przeciwmgielnym tylnym, a jak wpadli we mgle, to
    pewnie na myslenie o wlaczeniu nie bylo juz czasu

    Inna sprawa że przepis o 50m to jest dobry do miasta.

    Poza terenem zabudowanym spokojnie tylne światło przeciwmgłowe przyda się
    już przy widoczności 100m, a na autostradzie 200m.

  • 62. Data: 2017-01-29 02:04:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 11:43:51 +0100, Lewis napisał(a):

    > Druga sprawa czy tam przypadkiem warunki nie były bardzo dobre i nagle
    > pojawiła się ściana mgły?

    No raczej, bo żeby cisnąć z dużą prędkością w czeluść w której nic nie
    widać, to mało kto taki odważny.

    Tu jest jakiś film:
    https://www.youtube.com/watch?v=pY3DBt8CEs0

  • 63. Data: 2017-01-29 02:09:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 21:50:14 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale Ty nie pisałeś o odstępach.....
    >
    > A tutaj akurat nie odstęp zawinił, tylko mgła.
    > Możesz sobie jechać kilometr za poprzednikiem, jeśli on się rozwali, to
    > i tak, w mgle jak mleko, w niego wjedziesz.

    No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
    zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)

  • 64. Data: 2017-01-29 02:23:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Jan 2017 02:18:19 -0800 (PST), WS napisał(a):

    dochodziło do tak wielkich jak ten.

    > Wszedzie takie sie zdarzaja co jakis czas i raczej nie ma na to rady...
    > Czy sie to komus podoba, czy nie raczej nikt nie jezdzi z odstepem wystarczajacym
    do zahamawania w sytuacji, gdy poprzednik stanie w miejscu... tak sie praktycznie nie
    da

    Tu są dwie zmienne w tym równaniu - odstęp i prędkość.

    Masz rację z tym że odstęp nie musi być równy długości drogi hamowania.
    Ale równocześnie prędkość nie powinna być wyższa niż ta przy której długość
    drogi hamowania jest dłuższa niż zasięg wzroku.

    Nawet jeśli poprzednik tak naprawdę nam zasłania ten widok, to pomijając
    przypadek zaśnięcia czy zagapienia się, powinno to wystarczyć do uniknięcia
    karambolu.

  • 65. Data: 2017-01-29 08:28:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-01-2017 o 02:09, Tomasz Pyra pisze:

    > No jest jeszcze taka opcja żeby jechać z prędkością umożliwiającą
    > zatrzymanie się w zasięgu wzroku ;)

    Jasne.
    Pojedziesz dwupasmówką przez cąły kraj 30 km/h, bo gdzieś za 300 km może
    być mgła.

  • 66. Data: 2017-01-29 08:29:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-01-2017 o 02:23, Tomasz Pyra pisze:

    > Masz rację z tym że odstęp nie musi być równy długości drogi hamowania.
    > Ale równocześnie prędkość nie powinna być wyższa niż ta przy której długość
    > drogi hamowania jest dłuższa niż zasięg wzroku.

    Ale problem w tym, że zasięg wzroku zmniejszył się 10 krotnie w ciągu 50 m.
    Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
    Właśnie taka próba pierwszego była zapewne pierwotną przyczyną tego
    karambolu.

  • 67. Data: 2017-01-29 08:30:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-01-2017 o 22:17, Kris pisze:

    > A nie wiem
    > Rozjaśnij
    > Przejazd autostradą darmowy jest?

    W tym miejscu tak i nigdy nie był płatny.
    Może viatollem dla ciężarówek - tego nie wiem.

  • 68. Data: 2017-01-29 09:30:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 01:27, re pisze:

    > Nie można, bo nie mamy takigo systemu.
    > ---
    > Jechałeś kiedy A1 ?

    Ano.

    > Ale to nic nie zmienia, bo
    > przecież mgłę widać. Jak masz zakręt to skręcasz bo jest zakręt, czy
    > patrzysz czy znak o zakręcie stoi?
    > ---
    > Powinieneś jeździć na wielbłądach rowami :-)

    To ty jak na wszystko potrzebujesz znak powinieneś się trzymać zdala od
    dróg. Masz swój rozum? No to nachucka jak widzisz mgłę to ci potrzebny
    znak uwaga mgła?

    Shrek

  • 70. Data: 2017-01-29 11:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Jasne.
    > Pojedziesz dwupasmówką przez cąły kraj 30 km/h, bo gdzieś za 300 km może
    > być mgła.

    Dokładnie, sprowadz sprawe do absurdu i jedz ile fabryka dała!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 69. Data: 2017-01-29 11:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > 50 m. Jak wyhamujesz o 100 km/h na takim dystansie?
    > Właśnie taka próba pierwszego była zapewne pierwotną przyczyną tego

    Z filmu wynika ze juz wczesniej widocznosc była gdzies na 100 metrów...
    Ja bym juz wtedy zwolnił do tirowych 90.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy