  • 31. Data: 2010-05-25 11:27:11
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.05.2010 Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> napisał/a:

    > To jest właśnie dowód potęgi marketingu.

    Nie, z punktu widzenia proporcji jakość/cena to nie ma jakoś alternatywy,
    chyba że dla kogoś głównym kryterium jest gabaryt, wtedy nie ma wyboru i
    musi szukać wśród małpek. Jak już coś większego może być, to małe lustra
    się mieszczą w kryteria i dają lepsze możliwości (choćby dostęp do stałek)
    niż droższe hybrydy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 32. Data: 2010-05-25 12:18:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Masz jakieś porównanie ergonomii do S90 z jego wielofunkcyjnym
    > pierścieniem na obiektywie?

    Niestety nie, ale wydaje mi się, że powinno być co najmniej równie dobrze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2010-05-25 12:49:31
    Od: mt <t...@i...pl>

    Kyniu pisze:

    > Alez jak przytaczalem liczby za DFV - evilki wcale sie tak dobrze nie
    > sprzedaja bo ich idea jest chybiona. To jest wlasnie to wmawianie ludziom
    > co maja kupowac.

    Nie idea jest chybiona tylko "podatek" od nowości jest jeszcze bardzo
    duży, te aparaty powinny być o conajmniej 30-40% tańsze, ale to się
    pewnie niedługo zmieni.

    > Po czym sie okazuje ze taniej od evilka kupia np. 1000D. I ludzie kupuja to 1000D
    bo i ma wymienna optyke, i duza (w porownaniu do
    > kompaktow czy hybryd) matryce, i widza w wizjerze to co padnie na matryce,
    > i prawdziwa stabilizacje optyczna jak kupia obiektyw IS, a do tego kupia
    > body z kitem za mniej niz 1500 pln przy cenach evilkow powyzej 2000. Taki
    > 1000D to evil killer. I to widac na ulicach odkad lustrzanki kreca filmy.

    A to do evili nie ma obiektywów IS? A to, że ktoś wybierze 1000D z kitem
    to zasługa raz, że ceny, dwa że u części kupujących lustro=profesjonalny
    aparat i nieważne, że taki 1000D z kitem nie daje nic więcej poza
    większymi gabarytami niż evil z kitem.

    --
    marcin

  • 34. Data: 2010-05-25 15:48:18
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 14:49:31 +0200, mt napisał(a):

    > Nie idea jest chybiona tylko "podatek" od nowości jest jeszcze bardzo
    > duży, te aparaty powinny być o conajmniej 30-40% tańsze, ale to się
    > pewnie niedługo zmieni.

    Obstaje przy swoim zdaniu.

> [...]
    > to zasługa raz, że ceny, dwa że u części kupujących lustro=profesjonalny
    > aparat i nieważne, że taki 1000D z kitem nie daje nic więcej poza

    Jak nie daje jak daje. Przede wszystkim daje obraz na matowce !!! Dla mnie
    to roznica kolosalna. Ponadto wchodzi sie w system - jak sie kupi szklo,
    lampe, etc. to przez najblizsze kilka lat mozna ten system rozwijac. A
    evile - no jest u4/3 ale co rusz kazdy wyskakuje ze swoim rozwiazaniem.

    Kyniu

  • 35. Data: 2010-05-25 16:10:45
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-05-25 13:27, Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > się mieszczą w kryteria i dają lepsze możliwości (choćby dostęp do stałek)

    Statystyczny Kowalski wrzuca swoje zdjęcia na portale społecznościowe (Picasa, Flickr
    itp.) by się
    nimi wygodnie dzielić ze znajomymi, ogląda je na ekranie monitora/TV - tu bardzo
    dobre 2MPx (po
    downsamplingu) w zupełności wystarczają, poza tym klasyczną fotografię nazwijmy to
    "pamiątkową"
    zaczyna dość skutecznie podgryzać video.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 36. Data: 2010-05-25 17:12:54
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-25 00:28, Kyniu wrote:
    > Bryndza i bryndza. Naprawde tak ciezko zrobic dobry optyczny. Nie chce mi
    > sie w to wierzyc.

    A widziałeś rozsądny wizjer do dalmierza z zoomem? Wygląda jak mała
    armatka, a i tak w kilku cechach się nie umywa do EVF.
    IMHO w tej technologii jest spory potencjał, tylko jeszcze niech
    rozdzielczość wzrośnie tak do FullHD i naprawdę trudno będzie
    usprawiedliwiać jakiekolwiek tunele.

    > Wlasnie ciekaw jestem wynikow sprzedazy - pewnie marniutkie.

    Jakoś sobie radzą. Dzięki m4/3 wiele lepiej niż przy lustrzankach i wcale
    mnie to nie dziwi bo o ile 4/3 od początku miało cenowo złe założenia o
    tyle, m4/3 z wad wcześniejszego robi całkiem znośne zalety.

    > Alez jak przytaczalem liczby za DFV - evilki wcale sie tak dobrze nie
    > sprzedaja bo ich idea jest chybiona. To jest wlasnie to wmawianie ludziom
    > co maja kupowac. Po czym sie okazuje ze taniej od evilka kupia np. 1000D.

    Dlaczego niby chybiona? Gdybym dzisiaj kupował aparat bez bagażu
    systemowego to nie kupiłbym ani lustra ani kompaktu tylko coś takiego.
    Lustrzanki miały główną zaletę w wielkości matrycy i w końcu coś tutaj
    jest do wyboru.
    1000D jest owszem tani, ale to odpowiednik klasy, jakiej jeszcze nie ma w
    evilkach - bo gdzie masz pełne plasticzaki w m4/3? Nawet te E-PL1 to nie
    to jeszcze. Zupełnie budżetowa klasa z evilków może być wiele tańsza od
    lustra - tylko na to przyjdzie czas jeszcze.

> [...]
    > 1000D to evil killer. I to widac na ulicach odkad lustrzanki kreca filmy.

    Po pierwsze wizjer w 1000D to woła o pomstę do nieba. Małe, ciemne, bez
    rozsądnego krycia i zapomnij o wygodnej pracy z nastawami ostrości. Dla
    mnie to taki wizjerek na siłę: tunel-like.
    Po drugie - z reszty zalet co masz? Prócz ceny, która narazie jest trudno
    porównywalna? Masz za szereg wad poczynając od rozmiarów, poprzez AF i
    kulawe LV, a kończywszy na dodatkowych problemach z tym podejściem.

    > Jak widac chociazby po tym forum i co rusz powtarzanym pytaniem "co dla
    > lustrzankowca do kieszeni" rynek na taki sprzet jest OLBRZYMI.

    Jaki? :)
    A widziałeś jakie są statystyki sprzedaży aparatów? Jakich aparatów? :)
    Jeszcze lepiej porównaj ile się sprzedaje kitów w stosunku do np. 85/1.8 :)

    > I czeka na
    > zagospodarowanie. I nawet SONY zrobilo pierwszy krok oferujac malenstwo z
    > matryca formatu APS-C.

    Bo byłoby zupełnie bez sensu, żeby zrobili w innym. Takie mają to takie
    klepią. Zastanawiające jest jednak to, że mają większy bagnet w evilku niż
    leika w pełnoklatkowej M-coś.

    > Tez wole miec kibelek, prysznic i inne wygody cywilizacyjne. Ale wolalem
    > chleb pieczony przez babcie,

    Bo poświęcała swój czas i piekła?
    Akurat zrobienie chleba jest wyjątkowo prostym (lecz czasochłonnym)
    zadaniem. Moi rodzice wypiekają dla siebie do dziś.
    Ty też możesz o ile masz ochotę i chęci do poświęcenia tego czasu. W wielu
    sklepach kupisz nawet gotowe starterki typu piekarnik do chleba +
    składniki na pierwszy wypiek. To trudne nie jest.

    > maslo robione przez babcie - tamte produkty
    > mialy smak, zapach.

    Podobnie jak powyższe - też możesz zrobić jeśli tylko chcesz i masz czas.
    Do masła wiele więcej czasu.
    Jak wolisz kupować w sklepie to Twoja sprawa. Świat się nie zmienił na
    tyle, że tych produktów nie zrobisz.
    Za to wciąż możesz i takie kupić. Drożej, ale jednak. Możesz też złapać
    kontakt do odpowiednich ludzi, którzy tym handlują i też kupować.

    > A teraz - szynka wedzona co dymu nie widziala ale
    > odpowiedni dosmaczacz dosypano do fosforanów ktorymi szprycowano mieso by z
    > 70 dkg surowca zrobic kilogram gotowego wyrobu. Dziekuje za taki postep i
    > wygody.

    Dziękujesz za swoje lenistwo. To co wyżej piszesz możesz kupić bez
    problemu. Jak łazisz sobie w wygodne miejsca to Twoja sprawa.

> [...]
    > zobaczyc jaki jest trend - jak juz ktos ma wydac te 15000 - 2000 na
    > bardziej zaawansowany sprzet to kupuje najmniejsze z dostepnych lustrzanek.

    U nas tak jest, bo narazie największe firmy foto nie dołączyły do tematu.
    Większość za synonim fotografii uznaje canona czy nikona i te marki są
    świetnie rozpoznawalne. A u nich Evilków brak. Zobaczymy czy się pojawią.
    Zobaczymy co zmieni sony.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 37. Data: 2010-05-25 17:26:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-25 17:48, Kyniu wrote:
    > Jak nie daje jak daje. Przede wszystkim daje obraz na matowce !!!

    Jakiej matówce? Widziałeś jak to wygląda w 1000D?
    Ten aparat nie ma jakichś imponujących porametrów w tym względzie.
    Fabryczna matówka jest średnia. Pokrycie i powiększenie też. Ocena
    ostrości tam jest wyjątkowo wątpliwa.

> [...]
    > lampe, etc. to przez najblizsze kilka lat mozna ten system rozwijac. A
    > evile - no jest u4/3 ale co rusz kazdy wyskakuje ze swoim rozwiazaniem.

    Ale tak samo z jakimś systemem.
    I bardzo dobrze, że optymalizacja jest w stronę rozmiaru i projektanci nie
    zostają w tyle z czymś w imię bezsensownej kompatybilności wstecz. Wiem,
    że wiele osób się nie zgadza z tym, ale wolę patrzeć na to realnie z
    punktu widzenia najczęstszego wykorzystania takiego systemu. Jak ktoś
    płacze, że nie może podpiąć 580EX to jego sprawa, ale naprawdę to nie jest
    celem.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 38. Data: 2010-05-25 20:43:20
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 19:12:54 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > IMHO w tej technologii jest spory potencjał, tylko jeszcze niech
    > rozdzielczość wzrośnie tak do FullHD i naprawdę trudno będzie

    Ale ja nie chce widziec jakiejs tam wizji swiata po przejsciu przez
    procesor, obrazu obrobionego, odszumionego, rozjasnionego, skontarstowanego
    i po przeleceniu przez kilkaset algorytmow wyplutego na ekranik wielkosci
    lebka od szpilki powiekszonego przez uklad soczewek. Czepiasz sie matowki w
    1000D ze mala i kulawa i wogle do d.... a usilujesz mi wmowic ze wizjerek w
    evilku lepszy. W czym lepszy? Ze zre prad i przez niego moge zrobic mniej
    zdjec?

    > Lustrzanki miały główną zaletę w wielkości matrycy i w końcu coś tutaj
    > jest do wyboru.

    Jak na razie wybor sposrod malych sprzetow z matryca APS-C nie jest wielki.
    Jesli dodatkowo jako kryterium dodac cene czyli znowu napisze taki 1000D
    vs. ...... no wlasnie. Co moze z nim konkurowac?

> [...]
    > to jeszcze. Zupełnie budżetowa klasa z evilków może być wiele tańsza od
    > lustra - tylko na to przyjdzie czas jeszcze.

    A czym sie niby rozni plastikowatosc 1000D od plastikowatosci NX10?

    > Po pierwsze wizjer w 1000D to woła o pomstę do nieba. Małe, ciemne, bez
    > rozsądnego krycia i zapomnij o wygodnej pracy z nastawami ostrości. Dla
    > mnie to taki wizjerek na siłę: tunel-like.

    Nie no, jasne, jak juz wyzej pisalem mikroskopijny ekranik za kilkoma
    soczewkami jest przeciez o niebo lepszy. Hmm, jaka emotka oddaje ironie?

    > Po drugie - z reszty zalet co masz? Prócz ceny, która narazie jest trudno
    > porównywalna? Masz za szereg wad poczynając od rozmiarów, poprzez AF i
    > kulawe LV, a kończywszy na dodatkowych problemach z tym podejściem.

    No tak, zapomnialem ze lustrzankowy AF oparty o detekcje fazy jest przeciez
    wolniejszy od detekcji kontrastu. Ironia. Nie, zaraz, zaraz, przeciez jest
    odwrotnie. To co mi tu imputujesz jakis szereg wad AF. A czemu niby kulawe
    LV? Takie samo a nawet lepsze bo mozna klapnac lustem i skorzystac z
    detekcji fazy albo nie klapac lustrem i korzystac z detekcji kontrastu.
    Wiekszy wybor niz w Twoich propozycjach. Znowu moje gora.

    > Akurat zrobienie chleba jest wyjątkowo prostym (lecz czasochłonnym)
    > zadaniem. Moi rodzice wypiekają dla siebie do dziś.

    Nie mam pieca chlebowego opalanego drewnem. Domowy piekarnik nie wyciagnie
    350 stopni. I tak dalej.

    > Ty też możesz o ile masz ochotę i chęci do poświęcenia tego czasu. W wielu
    > sklepach kupisz nawet gotowe starterki typu piekarnik do chleba +
    > składniki na pierwszy wypiek. To trudne nie jest.

    I wychodzi "prawie" chleb jak u babci. Wiesz ze "PRAWIE" robi wielka
    roznice? A tak BTW maszynke do chcleba mam - po kilku podejsciach
    wyladowala gdzies w kacie i zbiera kurz.

    > Podobnie jak powyższe - też możesz zrobić jeśli tylko chcesz i masz czas.

    No jak wyzej. Wyjdzie prawie maslo z prawie smietany ktora powstala z
    prawie mleka. Chyba za wyjade na wies, kupie gospodarstwo i zaczne pasac
    krowy, ktore bede sam recznie doil.

    > Dziękujesz za swoje lenistwo. To co wyżej piszesz możesz kupić bez
    > problemu. Jak łazisz sobie w wygodne miejsca to Twoja sprawa.

    Tak, w jednym miejsu pod Krakowem do ktorego mam ze 100 km i placac 70 kg
    za kilogram szynki. Jesli sie akurat zalapie bo produkcja jest
    minimalistyczna i na pniu schodzi do kilku restauracji.

    > A u nich Evilków brak. Zobaczymy czy się pojawią.

    Pewnie nie bo i po co skoro jest 1000D :-) Chyba ze wyskocza z czyms
    naprawde rewolucyjnym. W co watpie bo wola stawiac na stabilny powolny
    rozwoj niz ryzykowac kreowanie nowych trendow ktore moga ale nie musza sie
    przyjac.

    Kyniu

  • 39. Data: 2010-05-25 23:47:55
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-25 22:43, Kyniu wrote:
> [...]
    > i po przeleceniu przez kilkaset algorytmow wyplutego na ekranik wielkosci
    > lebka od szpilki powiekszonego przez uklad soczewek.

    To po co żuczku myślisz w ogóle o cyfrowym sprzęcie? Tam zawsze będziesz
    miał mniejszy lub większy udział algorytmów. Na tym to niestety polega.
    Przy analogowych tosamo było zawarte w samej kliszy.

    Co do samej technologii EVF to nie zapominaj że daje dodatkowe wygody jak
    choćby to nieszczęsne wykrywanie twarzy, śliczne informacje o liczbie
    zdjęć czy parametrach. To wszystko jest po prostu wygodniejsze. Jedyną
    wadą narazie jest lekki lag (dzisiaj już nieznaczny) i dodatkowo mniejsza
    rozdzielczość (jednak z powiększeniem nawet do 1:1). Zdecydowanie EVF daje
    możliwie najlepsze pojęcie o tym, jakie zdjęcie będzie.

> [...]
    > evilku lepszy. W czym lepszy? Ze zre prad i przez niego moge zrobic mniej

    Nie wierzę, że Ci prądu brakuje tak bardzo w jakimkolwiek dzisiejszym
    aparacie. Ludziom owszem źle że jakieś ultra kompakt robią tylko kilkaset
    zdjęć z lampą i ciągłym review, ale Ty chyba powinieneś mieć lepsze
    podejście do tematu.

    > Jak na razie wybor sposrod malych sprzetow z matryca APS-C nie jest wielki.
    > Jesli dodatkowo jako kryterium dodac cene czyli znowu napisze taki 1000D
    > vs. ...... no wlasnie. Co moze z nim konkurowac?

    Pisałem już - w evilkach nie ma jeszcze klasy odpowiadającej 1000D.
    Po drugie wciąż są traktowane jako modne nowości.

    > A czym sie niby rozni plastikowatosc 1000D od plastikowatosci NX10?

    No jednak się różnią. NX10 odpowiada tak na oko canonowi 550D. Zauważ, że
    też plastikowemu.

    > Nie no, jasne, jak juz wyzej pisalem mikroskopijny ekranik za kilkoma
    > soczewkami jest przeciez o niebo lepszy. Hmm, jaka emotka oddaje ironie?

    A jaka brak wiedzy - bo niestety jasno widać że dobrego EVF to nie widziałeś.
    http://www.dpreview.com/reviews/SamsungNX10/Images/v
    fcompnx.png
    tu masz porównanie wielkości do największego DSLR-a czyli 1DsIII. Jak
    widać rozmiar jest całkiem niezły, do tego jasność można trochę podbić jak
    to w elektronice. Widocznie do czynienia z badziewiem z dawnych lat.

    > No tak, zapomnialem ze lustrzankowy AF oparty o detekcje fazy jest przeciez
    > wolniejszy od detekcji kontrastu. Ironia. Nie, zaraz, zaraz, przeciez jest
    > odwrotnie. To co mi tu imputujesz jakis szereg wad AF.

    No największa to wszechobecny brak synchronizacji skutkujący back/front
    focusem. Przy LV tego nie ma tak samo jak kulawego pomiaru światła. To
    jest bez wątpienia spora zaleta.
    O szybkości wybacz - nie pisałem. Tu przy wszelkich LV jest gorzej, ale na
    szczęście już nie tak wiele bardziej.

    > A czemu niby kulawe LV?

    A która to z lustrzanek ma jakieś rozsądne LV? Większość uporczywie trzyma
    się detekcji fazowej i lepiej na tym wychodzi. Zresztą LV jest traktowane
    jako dodatek do funkcjonalności i bezwzględnie tracisz wizjer czyli masz
    coś bardzo zbliżonego do evilka tylko z niewykorzystywanym pryzmatem.

    > Takie samo a nawet lepsze bo mozna klapnac lustem i skorzystac z
    > detekcji fazy albo nie klapac lustrem i korzystac z detekcji kontrastu.
    > Wiekszy wybor niz w Twoich propozycjach. Znowu moje gora.

    Większy wybór kulawych opcji jest bez znaczenia. Zresztą właśnie usiłujesz
    dowieść, że LV z klapaniem jest ok co jest deko absurdalne :)

    > Nie mam pieca chlebowego opalanego drewnem. Domowy piekarnik nie wyciagnie
    > 350 stopni. I tak dalej.

    No i tu się również niestety mylisz. Akurat sprawę dość znam, bo lubię
    taki chleb, bo i można sobie w niego wepchać swoiste dodatki. Rodzice
    niedawno zmienili piekarnik na nowy, z termoobiegiem i są bardzo
    zadowoleni, bo w końcu nie ma problemów z zakalcem i podobnymi.

    > I wychodzi "prawie" chleb jak u babci. Wiesz ze "PRAWIE" robi wielka
    > roznice?

    Wybacz, ale to chyba u Ciebie.
    Babcia jeszcze ma zwykły piec, ma też gospodarstwo, swoją mąkę i wszelkie
    składniki. Również piec chlebowy.
    Różnicy w smaku pomiędzy tym nowocześnie wypieczonym chlebem nie ma o ile
    zachować przepis. Osobiście wolę jednak dodatki (słonecznik, otręby i
    kilka innych) - wtedy zmienia się zarówno smak jak i konsystencja, ale
    akurat trafia w mój gust. W każdym razie przy jednym przepisie różnicy nie
    ma. Jedynie może w tym, że u babci jest wiele bardziej wilgotne powietrze
    i chleb inaczej zachowuje się w przechowywaniu.

    > A tak BTW maszynke do chcleba mam - po kilku podejsciach
    > wyladowala gdzies w kacie i zbiera kurz.

    Nie wiem co kupiłeś sobie, ale IMHO wylądowała tam gdzie by wylądowała
    maselnica i zapewne tak samo z powodu braku czasu.

    > No jak wyzej. Wyjdzie prawie maslo z prawie smietany ktora powstala z
    > prawie mleka. Chyba za wyjade na wies, kupie gospodarstwo i zaczne pasac
    > krowy, ktore bede sam recznie doil.

    A widzisz, jednak Ci dojenie ciąży :) Jednak kupujesz uht w sklepie itd :)
    A nie pomyślałeś coby pójść na targ jakiś? można kupić gotowe masło w
    adekwatnej cenie. Czy kupujesz? :)

    > Tak, w jednym miejsu pod Krakowem do ktorego mam ze 100 km i placac 70 kg
    > za kilogram szynki. Jesli sie akurat zalapie bo produkcja jest
    > minimalistyczna i na pniu schodzi do kilku restauracji.

    AAa... to widzisz.. w takim razie przyczyna Twojego marudzenia jest inna:
    tj. nie stać Cię na wyrób "naturalny" i wolisz narzekać, że popularne z
    kilkoma ułatwieniami są po prostu złe. To czemu je jednak kupujesz?

    > Pewnie nie bo i po co skoro jest 1000D :-)

    Sony ma jeszcze tańsze coś, a jednak wleźli. Olek i samsung też mieli
    entry-level, a jednak wleźli. Widać po prostu tu była luka.

    > Chyba ze wyskocza z czyms
    > naprawde rewolucyjnym. W co watpie bo wola stawiac na stabilny powolny
    > rozwoj niz ryzykowac kreowanie nowych trendow ktore moga ale nie musza sie
    > przyjac.

    Póki co przyjmują się bardzo dobrze. I ok.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 40. Data: 2010-05-26 09:13:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał :

> [...]
    > Większość za synonim fotografii uznaje canona czy nikona i te marki są
    > świetnie rozpoznawalne. A u nich Evilków brak. Zobaczymy czy się pojawią.

    Kiedyś się pojawią. Wyeliminowanie komory lustra wraz z jej mechaniką
    oznacza niższe koszty produkcji i możliwość (zaznaczam - tylko możliwość
    która nie musi zostać wykorzystana) wyprodukowania wyrobu o mniejszych
    rozmiarach, większej trwałości i niezawodności. A to spowoduje, ze kiedyś
    lustrzanki wyginą. Pytanie tylko kiedy technologie wizjerów elektronicznych
    i AF na bazie detekcji kontrastu zostaną na tyle udoskonalone, aby przewagi
    lustrzanek pod względem jakosci obrazu w wizjerze i szybkości AF straciły
    znaczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)