  • 11. Data: 2010-05-07 08:49:09
    Temat: Re: Kia - dobry zakup czy wtopa
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "karamba" <k...@r...ba.pl> napisał w wiadomości
    news:hruvl1$2e7$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    >
    > polecono mi Kia - ale boję się że to auto 'na całe życie' (nie sprzedam
    > zbyt łatwo ani zbyt korzystnie w razie potrzeby).
    > W jakim stanie będzie taki 'Kij' za 10 lat? (czy będzie lepszy od
    > 17-letniej hondy? :p (z takiej się przesiadam))
    >

    > Nie wiem też, czy lepiej brać:
    > - pożyczkę gotówkową (ok12% - kredyt na firmę, mBank, tylko do 50 tyś),
    > czy też
    > - kredyt samochodowy (ok12%) Getin (dałoby radę powyżej 50tyś), czy też
    > - kredyt u dealera (11% w Kia (Santander)) na kwotę auta
    > co jest korzystniejsze kupując auto i z jakich względów?

    pomyśl też nad hyundai i30. To samo co ceed ale wykończone nieco lepszymi
    materiałami w środku. Ceny różnią się niewiele albo wcale. Mam hyundaia od
    nowości (getz) już 7 lat. Przejechane ok 120 tys i nic się nie dzieje. Do
    tej pory jedynie wymina częsci eksploatacyjnych - w zeszłym roku tylne
    amortyzatory i łącznik elastyczny wydechu. Całość kosztowała 600 zł.
    Kupując nowe na wiele lat chyba bez sensu jest myśleć o sprzedawaniu. To
    auto do skonsumowania. Sądząc po pozycji, marce i ekspansji koncernu hyundai
    (a KIA należy do hyundaia) można sądzić że za 10 lat będą to (nadal)
    popularne w Polsce samochody z opinią trwałych i niezawodnych i całą rzeszą
    osób "wiernych" marce. IMHO będzie spokojnie do sprzedania. Za ile nie wiem.
    Kula mi się stłukła.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-05-07 08:52:16
    Od: "jz" <q...@m...pl>

    > 'czerwone pole' bywało, nawet i 'odcięcia' się zdażyły)).

    co to takie ?

  • 13. Data: 2010-05-07 09:06:48
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    > jednak ja solidność auta określam w dziesiątkach lat, nie w latach
    >
    > dla mnie 3 lata to jest taki 'inicjalny' czas bezawaryjności - do tego
    > czasu nie powinno być nic.
    > potem przez kolejne 10 - zużycie bieżące - lecz bez istotnych awarii
    > awarie w moim poprzednim aucie pojawiły się po kilunastu latach (choć taka
    > solidna - dopiero po 17stu (w użytkowaniu mocno bez oszczędzania - i
    > 'czerwone pole' bywało, nawet i 'odcięcia' się zdażyły)).

    Hehe, takich aut to już nie ma. Takie auta były robione w latahc 90.
    Obecnie musisz nastawić się na wizyty w serwisie podczas gwarancji, no i po
    gwarancji.

  • 14. Data: 2010-05-07 09:22:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Jacek pisze:

    > O nowej mazdzie CX-7 Ci opowiem

    Właśnie: o nowej...

    > Naprawde nie rozumiem ludzie co to kochaja te tandetne plastiki

    A ludzie kochają stare, z pierwszą większą awarią w wieku lat 17-tu.
    No i przenoszą tę miłość często bez refleksji. Ale to się skończy
    niebawem, nawet chyba już się kończy.

  • 15. Data: 2010-05-07 09:28:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "karamba" <k...@r...ba.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > potem przez kolejne 10 - zużycie bieżące - lecz bez istotnych awarii
    > awarie w moim poprzednim aucie pojawiły się po kilunastu latach (choć taka

    a tak to tylko w erze obecnie

    chyba ze te swoje 50 tysi zainwestujesz w jakiegos starszego mietka 124, czy
    inne podobne auto takiej klasy z tamtego okresu, wyszykujesz je to wtedy
    zapene kolejne 17 lat wzglednie bezawaryjnie pojezdzisz

  • 16. Data: 2010-05-07 09:29:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hs0f2u$1o3g$...@n...ipartners.pl...

    > No i przenoszą tę miłość często bez refleksji. Ale to się skończy
    > niebawem, nawet chyba już się kończy.

    z tego co slyszalem, to w przypadku mazdy juz sie skonczylo

  • 17. Data: 2010-05-07 10:01:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > pomyśl też nad hyundai i30. To samo co ceed ale wykończone nieco lepszymi
    > materiałami w środku. Ceny różnią się niewiele albo wcale.

    Oj różnią się, różnią, choćby gwarancją wliczoną w cenę.
    Zresztą IMO hultaj jest brzydszy.

  • 18. Data: 2010-05-07 10:09:19
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik
    > A za 50 tyś. to co będziesz miał w hondzie? Jazz? City?

    Przy wizytach w ASO Hondy daja mi na podmianke wlasnie city.
    Kurcze to auto jest jak punto z poczatku lat 2000 - mam szacunek do marki,
    ale honda CITY to naprwde auto w zupelnosci nie warte tych 50 tys, które
    trzeba na nie wydac.

    pzdr
    mar

  • 19. Data: 2010-05-08 10:54:48
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    dzisiaj samochodow nie robi sie na dlugie lata, mozna poweidziec ze niczego
    sie nie robi, moze dziela sztuki tylko
    lepiej kupic nowy i nie meczyc sie ze szrotami, chyba ze ktos potrzebuje
    szrota jakiegos dla szpanu

  • 20. Data: 2010-05-08 10:59:51
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    wiadomości news:hs0hc9$asn$1@news.onet.pl...

    > Oj różnią się, różnią, choćby gwarancją wliczoną w cenę.
    > Zresztą IMO hultaj jest brzydszy.

    ladniejszy i to znacznie, wykonczenie lepsze
    jak widac na ulicach coraz wiecej jest
    w porownaniu z innymi markami, nie jest tak awaryjna jak sie mysli, w
    zasadzie mozna gdzies tam wysoko ja uplasowac
    choc trzeba przyznac ze jest malo popularna u nas