  • 1. Data: 2010-05-06 18:26:44
    Temat: Co moze powodowac drgania?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Witam
    Mam taki ciekawy przypadek: golf 2 1,6td, po zakupie przy hamowaniu
    trzeslo kierownica (choc nie zawsze - co juz wteyd dawalo mi do
    myslenia) czyli standardowo krzywe tarcze. Jednak przed wymiana tarcz
    przyszla zima i z letnich kol (13tki alu) zmienilem na zimowe (13tki
    stalowe). Drgania ustaly praktycznie calkowicie. Na wiosne kupilem 4
    nowe opony letnie, zalozylem na felgi alu i bicie przy hamowaniu jest
    znowu (jednak mniejsze niz na zuzytym komplecie letnim). Podczas jazdy
    nic nie drga, kola sa wywazone poprawnie. CO moze byc przyczyna takiego
    stanu rzeczy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-06 21:29:09
    Temat: Re: Co moze powodowac drgania?
    Od: "pebro" <pebro@usun_to.wp.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:4be2edc4$0$2599$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > znowu (jednak mniejsze niz na zuzytym komplecie letnim). Podczas jazdy
    > nic nie drga, kola sa wywazone poprawnie. CO moze byc przyczyna takiego

    Miałem tak przy pękniętym wzmocnieniu opony (tej siatce, która jest wewnątrz
    gumy). Wizualnie niezauważalne, dopiero po powiększeniu się pęknięcia
    zaczęło być widoczne.
    U Ciebie obstawiam krzywą felgę.

    Paweł /pebro/

  • 3. Data: 2010-05-06 21:49:56
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > U Ciebie obstawiam krzywą felgę.

    Ok, tez to biore pod uwage, ale czy krzywa felga nie powodowalaby drgan
    przy jezdzie?

  • 4. Data: 2010-05-06 23:24:19
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    w wiadomości news:4be31d64$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ok, tez to biore pod uwage, ale czy krzywa felga nie powodowalaby drgan
    > przy jezdzie?

    Tarcze nie muszą być zwichrowane,ale np. mogą nierówno przylegać do piasty i
    wtedy tez bije kiera. Zweryfikuj też zawieszenie, przy hamowaniu działają
    inne siły niż podczas jazdy

  • 5. Data: 2010-05-07 00:01:00
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-06 23:24, LA pisze:
> [...]
    > wtedy tez bije kiera. Zweryfikuj też zawieszenie, przy hamowaniu działają

    Nie napisalem - zawieszenie sprawne, po wymianie wszytskich tulei
    wahaczy, stworzni, lacznikow i koncowek. Wszytskie katy tez w porzadku.

  • 6. Data: 2010-05-07 01:03:27
    Od: "LA" <m...@i...pl>

> [...]
    >>

    > Nie napisalem - zawieszenie sprawne, po wymianie wszytskich tulei wahaczy,
    > stworzni, lacznikow i koncowek. Wszytskie katy tez w porzadku.

    To zostaje maglownica, a może klocki się jakoś źle układają do tarczy,
    zaciski zużyte.

  • 7. Data: 2010-05-07 13:31:53
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-07 01:03, LA pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Prędki"<"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
    > w wiadomości

    > To zostaje maglownica, a może klocki się jakoś źle układają do tarczy,
    > zaciski zużyte.

    I to wszystko sie samo naprawia przy innych kolach?