  • 1. Data: 2011-05-01 20:22:40
    Temat: Karty SIM USIM
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    Witam. Chciałbym zapytać znawców tematu o ww karty. Niedawno kupiłem
    nowy telefon z obsługą standardy 3G,a kartę SIM przełożyłem ze starego.
    No i trochę dziwnie sie ten telefon zachowuje. Wygląda to tak - e-maile
    i mms-y wysyła w standardzie 3G+ a jak go podłącze do kompa jako modem
    to pracuje tylko w paśmie GPRS. O co tu chodzi? Czy nie musiałbym pójść
    do salonu Orange i wymienić tej karty SIM na USIM?

  • 2. Data: 2011-05-02 09:18:48
    Temat: Re: Karty SIM USIM
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    jadryś <a...@o...pl> wrote:

    > to pracuje tylko w paśmie GPRS. O co tu chodzi? Czy nie musiałbym pójść
    > do salonu Orange i wymienić tej karty SIM na USIM?

    Nie. Karty minisim i mikrosim (usim) roznia sie gabarytami. Jesli
    do telefonu wchodzi zwykla to nie wymieniaj, bo usim bedzie latac.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_SIM

    a.

  • 3. Data: 2011-05-02 09:30:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 2 May 2011 09:18:48 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Nie. Karty minisim i mikrosim (usim) roznia sie gabarytami. Jesli
    > do telefonu wchodzi zwykla to nie wymieniaj, bo usim bedzie latac.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_SIM

    USIM a nie usim
    http://pl.wikipedia.org/wiki/USIM

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 4. Data: 2011-05-02 09:58:42
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 11:18, Wemif pisze:

    > Nie. Karty minisim i mikrosim (usim) roznia sie gabarytami. Jesli
    > do telefonu wchodzi zwykla to nie wymieniaj, bo usim bedzie latac.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_SIM
    >
    > a.

    Podobno jednak gabaryty tych kart są takie same. W USIM chodzi tylko o
    to że ona dobrze pracuje w UMTS. Podobnno teraz takie karty "z urzędu"
    dołączają do telefonów operatorzy sieci komórkowych. A moja karta SIM
    ma już około 12 lat, a wtedy o UMTS-ie mało kto słyszał. Tak więc moje
    pytanie jest skierowane do właśnie takich użytkowników - takich którzy
    używają takich starych kart SIM w nowych telefonach z obsługą standardu
    3G (UMTS). - Czy ten standard 3G mają obsługiwany dobrze?

  • 5. Data: 2011-05-02 10:06:30
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-02 11:58, jadryś pisze:

> [...]
    > używają takich starych kart SIM w nowych telefonach z obsługą standardu
    > 3G (UMTS). - Czy ten standard 3G mają obsługiwany dobrze?

    Jeżeli karta chodzi Ci dobrze i nie potrzebujesz 250 komórek pamięci w
    książce telefonicznej, to możesz o sprawie zapomnieć.
    Jedyna praktyczna wada, to brak usług typu identyfikacja telefonu czy
    wysyłanie zaprogramowanych ustawień sieci.

  • 6. Data: 2011-05-02 10:21:42
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 12:06, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > Jedyna praktyczna wada, to brak usług typu identyfikacja telefonu czy
    > wysyłanie zaprogramowanych ustawień sieci.

    Ogólnie dobrze chodzi, tylko jako modemu nie potrafię (jej?)telefonu
    zmusić do pracy w innym standardzie niż GPRS. E-maile i MMSy wysyła i
    pobiera w 3G, tylko jako modem nie chce chodzić w tym paśmie.
    Te rzeczy które mógłbym zyskać na wymianie karty, o których piszesz
    powyżej zupełnie mnie nie interesują. - Chodzi tylko o pracę jako modemu
    o szybszych parametrach łącza.

  • 7. Data: 2011-05-02 10:26:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-02 12:21, jadryś pisze:

> [...]
    > Te rzeczy które mógłbym zyskać na wymianie karty, o których piszesz
    > powyżej zupełnie mnie nie interesują. - Chodzi tylko o pracę jako modemu

    A masz zasięg 3G? I jeszcze jedno: jaka sieć?

  • 8. Data: 2011-05-02 11:05:31
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 12:26, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > A masz zasięg 3G? I jeszcze jedno: jaka sieć?

    Tak, mam zasięg, - na wyświetlaczu pokazuje 4 kreski na 5 możliwych.. A
    sieć to Orange. Telefon Samsung Monte.

  • 9. Data: 2011-05-02 15:10:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 02 May 2011 13:05:31 +0200, jadryś napisał(a):

    > Tak, mam zasięg, - na wyświetlaczu pokazuje 4 kreski na 5 możliwych.. A
    > sieć to Orange. Telefon Samsung Monte.

    A który Monte, bo są trzy? I tylko jeden z nich jest telefonem 3G
    Samsung S5620 Monte ma 3G/HSDPA.
    Ale już Samsung E2550 Monte Slider i Samsung C3200 Monte Bar mają tylko
    Edge.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 10. Data: 2011-05-02 15:20:51
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-02 17:10, Waldek Godel pisze:

    > A który Monte, bo są trzy? I tylko jeden z nich jest telefonem 3G
    > Samsung S5620 Monte ma 3G/HSDPA.
    > Ale już Samsung E2550 Monte Slider i Samsung C3200 Monte Bar mają tylko
    > Edge.

    Monte s5620. I ma obsługę 3G na pewno.